luckystar Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 Hoi, ik ben pas verhuisd naar eens studio in een groot gebouw. Blijkbaar stammen de electriciteitsleidingen nog uit de oertijd (geen aarding). Als ik rustig naar mijn set zit (lig) te luisteren, dan hoor ik af en toe een vieze klik. De lampen van de versterker kunnen dit duidelijk niet apprecieren (zo klinkt het toch). Het zou kunnen dat het mijn frigo'tje is dat aanspringt, maar ik heb de 2 fenomenen nog niet duidelijk tegelijk horen optreden dus het kan even goed van bij de buren komen (kan dit?) Anyway, ik herinner me dat ik op een beurs zo een ding van Kemp (SNS Plug denk ik) heb gezien en dat nam alle bucht van het net weg volgens de verkoper. Zou zo iets voor mij een goed idee zijn? Of moet ik iets anders doen? Alvast bedankt voor het advies Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 Zo'n plug heb ik ook maar die haalt alleen maar ultra-hoog vuil uit het net. Het is geen ding dat bij mij een enorm verschil opleverde. Ik woon in nieuwbouw en nu jij erover begint valt me op dat ik geen last meer heb van klikken door de speakers. Ik denk dat jouw probleem daarom in die hoek zit en helaas niet met zoiets simpels te verhelpen is. Heb je maar een groep? Je zou moeten kijken welke apparatuur op die groep zit. Ik ben bang dat de stroomvoorziening naar het gehele gebouw niet meer van deze stroomhongerige tijd is. Wellicht zakt bij jou de spanning flink in als er iemand een waterkoker o.i.d. aanzet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckystar Posted 24 maart 2008 Author Report Share Posted 24 maart 2008 Zo'n plug heb ik ook maar die haalt alleen maar ultra-hoog vuil uit het net. Het is geen ding dat bij mij een enorm verschil opleverde. Ik woon in nieuwbouw en nu jij erover begint valt me op dat ik geen last meer heb van klikken door de speakers.Ik denk dat jouw probleem daarom in die hoek zit en helaas niet met zoiets simpels te verhelpen is. Heb je maar een groep? Je zou moeten kijken welke apparatuur op die groep zit. Ik ben bang dat de stroomvoorziening naar het gehele gebouw niet meer van deze stroomhongerige tijd is. Wellicht zakt bij jou de spanning flink in als er iemand een waterkoker o.i.d. aanzet. daar was ik al bang voor... daarstraks hoorde ik trouwens mijn koelkast aanspringen en dat gaf geen storing... Dus zal het misschien iets meer vreterigs zijn zoals een waterkoker, droogkast, weet ik veel jammer dat ik er niets aan kan doen... Kan het kwaad voor de set? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 Nou.... niets aan kan doen... Het kan ook een oude lichtschakelaar zijn of inderdaad je koelkast oid. Als je kan opsporen welk apparaat het is kan je die van een schaffner filter voorzien. Die bouw je in een plastic kastje en je probleem is waarschijnlijk verholpen. Maar ook die paralelle filters die hierboven worden beschreven kunnen wel tegen dit soort tikken helpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 Nou ik ben blij dat in het appartementsblok waar ik woon, de electriciteit redelijk is... Maar bij m'n vader die in een bijna identieke building woont, maar van een andere maatschappij, zie ik het licht ook dimmen wanneer de lift in gang schiet... ben blij dat d Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckystar Posted 28 maart 2008 Author Report Share Posted 28 maart 2008 Nou ik ben blij dat in het appartementsblok waar ik woon, de electriciteit redelijk is...Maar bij m'n vader die in een bijna identieke building woont, maar van een andere maatschappij, zie ik het licht ook dimmen wanneer de lift in gang schiet... ben blij dat d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 28 maart 2008 Report Share Posted 28 maart 2008 Nou ik ben blij dat in het appartementsblok waar ik woon, de electriciteit redelijk is...Maar bij m'n vader die in een bijna identieke building woont, maar van een andere maatschappij, zie ik het licht ook dimmen wanneer de lift in gang schiet... ben blij dat d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 maart 2008 Report Share Posted 28 maart 2008 Nou ik ben blij dat in het appartementsblok waar ik woon, de electriciteit redelijk is... Maar bij m'n vader die in een bijna identieke building woont, maar van een andere maatschappij, zie ik het licht ook dimmen wanneer de lift in gang schiet... ben blij dat d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts