Jump to content

gesloten

joopies
 Share

Recommended Posts

Hey Joopie,

Je R3's zijn gewoon uit de kunst. Het beste dat ooit de Tannoyfabrieken verlaten heeft. En waarom? Omdat ie geen DC unit aan boord heeft en dat weet jij net zo goed als ik ;)

Wat de pluggen doen? Ze maken er een quasi gesloten speaker van. De pluggen dienen om het laag te temperen als je in een ruimte luistert waar het laag dmv resonanties en of ontstane staande golven, nog eens versterkt wordt. Als je daar geen last van hebt, zijn de pluggen niet nodig en dus overbodig. Nu mag je zelf invullen of je ze erin stopt of niet :rolleyes:

Hey Joopie,

Je R3's zijn gewoon uit de kunst. Het beste dat ooit de Tannoyfabrieken verlaten heeft. En waarom? Omdat ie geen DC unit aan boord heeft en dat weet jij net zo goed als ik ;)

Wat de pluggen doen? Ze maken er een quasi gesloten speaker van. De pluggen dienen om het laag te temperen als je in een ruimte luistert waar het laag dmv resonanties en of ontstane staande golven, nog eens versterkt wordt. Als je daar geen last van hebt, zijn de pluggen niet nodig en dus overbodig. Nu mag je zelf invullen of je ze erin stopt of niet :rolleyes:

ik heb zelf een tannoy met dc unit gehad, moest watten in de oren steken. zo,n rotgeluid kwam er uit. :D

het leek wel een centers :) peaker

Bij de grote DC`s van Tannoy uit de Prestige reeks en natuurlijk de oude alnico toppers zoals de Gold`s en de HPd`s is het garbage in garbage out.

Deze grote en dure DC`s zitten natuurlijk in een totaal andere league dan de R3`s.

Groet Mark

Merkwaardig.......ik heb nochtans DC-gebaseerde Tannoys gehoord die me wel zeer konden bekoren.

Dat waren dan wel de 15" versies, met supertweeters en aangepaste filters.

Iemand in het hoge Noorden heeft me middels een luistersessie kunnen overtuigen dat die foeilelijke kasten (want dat vind ik het toch wel) zeker hun kwaliteiten hebben, met soms zelfs een wat vlies-achtig karakter.