joopies Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 ik heb voor de grap eens een paar van die pluggen in de tannoy r 3 gedaan. het valt mij op dat het laag dan minder is, maar ook de ruimtelijkheid word dan aangetast. w Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckystar Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 ik heb voor de grap eens een paar van die pluggen in de tannoy r 3 gedaan.het valt mij op dat het laag dan minder is, maar ook de ruimtelijkheid word dan aangetast. w Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 24 maart 2008 Author Report Share Posted 24 maart 2008 ik heb voor de grap eens een paar van die pluggen in de tannoy r 3 gedaan. het valt mij op dat het laag dan minder is, maar ook de ruimtelijkheid word dan aangetast. w Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 Ha die Jopie, Die Tannoys klinken zonder pluggen heel erg goed. Ik had mijn speakerkabel meegenomen. Dus je weet wat je nog te doen staat als je het nog mooier wilt laten klinken . Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 27 maart 2008 Author Report Share Posted 27 maart 2008 heeeee gerald back in town. jazekers, ik ben op de website gewweest en kan ze zo bestellen. een erg mooie kabel trouwens het verschil was erg groot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 heeeee gerald back in town. Alleen last van een jetlag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 maart 2008 Report Share Posted 28 maart 2008 Hey Joopie, Je R3's zijn gewoon uit de kunst. Het beste dat ooit de Tannoyfabrieken verlaten heeft. En waarom? Omdat ie geen DC unit aan boord heeft en dat weet jij net zo goed als ik Wat de pluggen doen? Ze maken er een quasi gesloten speaker van. De pluggen dienen om het laag te temperen als je in een ruimte luistert waar het laag dmv resonanties en of ontstane staande golven, nog eens versterkt wordt. Als je daar geen last van hebt, zijn de pluggen niet nodig en dus overbodig. Nu mag je zelf invullen of je ze erin stopt of niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 28 maart 2008 Author Report Share Posted 28 maart 2008 Hey Joopie, Je R3's zijn gewoon uit de kunst. Het beste dat ooit de Tannoyfabrieken verlaten heeft. En waarom? Omdat ie geen DC unit aan boord heeft en dat weet jij net zo goed als ik Wat de pluggen doen? Ze maken er een quasi gesloten speaker van. De pluggen dienen om het laag te temperen als je in een ruimte luistert waar het laag dmv resonanties en of ontstane staande golven, nog eens versterkt wordt. Als je daar geen last van hebt, zijn de pluggen niet nodig en dus overbodig. Nu mag je zelf invullen of je ze erin stopt of niet ik heb zelf een tannoy met dc unit gehad, moest watten in de oren steken. zo,n rotgeluid kwam er uit. het leek wel een centers peaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 29 maart 2008 Report Share Posted 29 maart 2008 Het laag was ook zeker niet te veel. Ik denk dat het totale beeld nu zelfs nog wat in balans was dan in je vorige woning. Train Cha (Trijntje) en Duffy klonken in elk geval geweldig. Niet meer weg doen dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 29 maart 2008 Author Report Share Posted 29 maart 2008 die duffy is een mooie plaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 30 maart 2008 Report Share Posted 30 maart 2008 Bij de grote DC`s van Tannoy uit de Prestige reeks en natuurlijk de oude alnico toppers zoals de Gold`s en de HPd`s is het garbage in garbage out. Deze grote en dure DC`s zitten natuurlijk in een totaal andere league dan de R3`s. Groet Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 30 maart 2008 Author Report Share Posted 30 maart 2008 Welke kabel werkt goed met de R3 dat je ze misschien gaat bestellen, Joopies? dat is de w&m ls 02 die klonk heel erg mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 maart 2008 Report Share Posted 30 maart 2008 Je R3's zijn gewoon uit de kunst. Het beste dat ooit de Tannoyfabrieken verlaten heeft. En waarom? Omdat ie geen DC unit aan boord heeft en dat weet jij net zo goed als ik Merkwaardig.......ik heb nochtans DC-gebaseerde Tannoys gehoord die me wel zeer konden bekoren. Dat waren dan wel de 15" versies, met supertweeters en aangepaste filters. Iemand in het hoge Noorden heeft me middels een luistersessie kunnen overtuigen dat die foeilelijke kasten (want dat vind ik het toch wel) zeker hun kwaliteiten hebben, met soms zelfs een wat vlies-achtig karakter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 4 april 2008 Report Share Posted 4 april 2008 Heb je al eens een monitor geluisterd joopie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 5 april 2008 Author Report Share Posted 5 april 2008 Heb je al eens een monitor geluisterd joopie? jazekers, er staan een paar mooie bij gruiter, een paar blue notes die klinken erg mooi in mijn oren. maar ik ben erg tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts