tginneke Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe versterker met bijpassende cd speler. Heb inmiddels al wat gehoord zoals DENON PMA2000, Vanmedevoort MA350, Marantz PM15 S1 enz. Tot op heden vindt ik de van Medevoort het beste. Nu zag ik in de tijdschriften dat T+A power plant en T+A music player goed scoren. Echter op het internet zijn geen testen/reviews te vinden. Wie heeft ervaring met dit merk/type? en wat zijn de bevindingen? Andere alternatieven zijn ook welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe versterker met bijpassende cd speler. Heb inmiddels al wat gehoord zoals DENON PMA2000, Vanmedevoort MA350, Marantz PM15 S1 enz. Tot op heden vindt ik de van Medevoort het beste. Nu zag ik in de tijdschriften dat T+A power plant en T+A music player goed scoren. Echter op het internet zijn geen testen/reviews te vinden. Wie heeft ervaring met dit merk/type? en wat zijn de bevindingen? Andere alternatieven zijn ook welkom. Ik mag aannemen dat je inmiddels de Phonar Vertitas P5 EDMA heb aangeschaft. Als je dan een versterker/cd-speler zoekt welke je speakers kan aansturen en welke qua kwalitiet en prijs in verhouding staat met je luidsprekers kan je m.i.z. volstaan met: - Denon PMA 1500AE/DCD1500AE of - Marantz PM7001/SA7001 - Cambridge 640 of 740A-serie - Nad C355/C542 - Creek Evo-serie Zijn allemaal goed in staat je speakers aan te sturen en bieden veel value for money. De verschillen zijn onderling niet erg groot, je kunt je ook deels laten leiden door de looks, wel/geen SACD kunnen afspelen en overige functionaliteiten. Heb je ook een platenspeler, dan is wellicht de Denon een goede optie omdat deze denk ik standaard de beste ingebouwde phono-trap heeft. Ik zou pas voor de duurde serie zoals: - Denon PMA2000AE/DCD2000AE - Marantz PMA15S1/SA15S1 - TA-Powerplant/Musicplayer - Cambridge 840-serie (versterker de 840AV2) - wellicht dat je nog Musical Fidelity 3,5 SERIE in de aanbieding kunt krijgen gaan als deze royaal in de aanbieding zijn Let wel de TA-musicplayer is incl.music-client en zit op de 2000 Euro, er is ook een T&A CD-player a 1500 Euro welke qua looks bij de T&A-powerplant past. De T&A, MF, NAD en de Cambrigde 840 spelen geen SACD af, de Marantz en Denon wel. Als alternatief denk ik meteen aan de Yamaha A S2000 en CD S2000 (speelt ook SACD af) Volgens duitse tijdschriften worden de T&A en de Yamaha als de betere ingeschaald dan de Cambrigde dan de Marantz en dan de Denons. Maar ook hier geld, verschillen zijn klein, zelf horen, laat je ook leiden door de looks en functies e.d. Ook hier geldt wellicht, dat de Denon over de beste phono-trap bezit mocht je er ook een platenspeler op willen aansluiten. Laat je niet leiden door de "warme" kank van Marantz, dit soort verhalen/imago,s zijn maar ten dele waar, berusten veelal op oude ervaringen en bepaalde modellen en blijven het merk eeuwenlang achtervolgen. (Ik bedoel hiermee ook NIET meteen te zeggen dat de Marantz "koel" en "analytisch" klinkt maar dat je, je blikveld niet hierdoor moet beperken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tginneke Posted 26 maart 2008 Author Report Share Posted 26 maart 2008 Bedankt voor je reactie. Kolpt, ik heb de Phonar's inmiddels enkele maanden in huis. De duurdere series waarover je praat bedoel je daarmee dat het geen zin heeft om in een dit segment te zoeken omdat dit geen verbetering meer geeft tov de "goedkopere" ?. Ik moet zeggen dat ik je opmerking over dat de verschillen onderling klien zijn niet deel. Ik vind ze zelfs erg groot wat de keuze voor mij dan ook lastig maakt. De DENON vond ik veel te massief en lijkt tekort te komen op detail. De Marantz heeft te veel (sub) laag wat voor mij het geluid erg wollig maakt. De T+A schijnt erg goed te zijn maar wel analytisch, zelf noot beluisterd maar is denk ik niet geschikt voor mijn LS. De Cambride Audio 740/840 wil ik graag nog eens beluisteren. Wat zijn de ervaringen hiermee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 26 maart 2008 Report Share Posted 26 maart 2008 Voordat ik met buizen speelde een complete T+A set gehad met de P1000, T1000, CD 1240R en 2xA3000, fantastische set die nooit kapot ging. Maar nodig omdat ik het vermogen nodig had. Maar super betrouwbaar. Ik gebruik de tuner en cd speler nog steeds. Maar als ik weer opnieuw zou gaan beginnen zou ik T+A zeker overwegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts