bouwer Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Mogelijk kan iemand mij helpen . In de tachtiger jaren!! heb ik twee Rogers monitors gebouwd volgens een beschrijving uit een Engels of Amerikaans blad. De beschrijving werd o.a. verspreid door REMO in Rotterdam, ook nu nog een adres voor zelfbouwontwerpen. De oorspronkelijke beschrijving is nog in mijn bezit, maar de beschrijving van de door mij gebouwde gemodificeerde versie niet meer. Deze modificatie is ook beschreven in een Engels of Amerikaans blad en destijds ook verspreid door REMO. Ik denk dat het daar in een boekje heeft gestaan met aanvullingen op de bouwontwerpen. Kan iemand mij helpen om deze beschrijving van de modificatie terug te vinden? De verandering kwam neer op tw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Hallo Bouwer Remo zit al heel lang in Den Haag (tegenwoordig Leidschendam). Zal eens mijn oude Remo shit eens nazien of dit ontwerp er tussenzit btw Gewoon een nieuwe speaker bouwen levert zeker veel meer op. Progress heet dat en een Kef unit van 30 jaar oud is ook niet helemeal fris meer. PS de echter bouwers zit hear: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/index.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouwer Posted 26 maart 2008 Author Report Share Posted 26 maart 2008 Geachte Duck-Twacy, Ik weet dat REMO is verhuisd naar Leidsendam. Ongeveer een jaar geleden ben ik daar op bezoek geweest maar men kon mij niet helpen omdat de oude bouwbeschrijvingen bij de verhuizing kennelijk verloren zijn gegaan. Er was niets meer. Ikzelf heb alle beschrijvingen nog, maar juist die ene modificatie heb ik destijds uitgeleend aan een goede kennis die hem ,bleek later, heeft weggegooid. Het ging om een aanvulling van het originele artikel over de "Rogers monitor", met bouwtekeningen en een schema van het nieuwe scheidingsfilter. Ik zou het zeer op prijs stellen, als U in Uw documentatie zou willen zoeken naar deze ene modificatie. Bij voorbaat dank jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 maart 2008 Report Share Posted 26 maart 2008 Hallo Bouwer, Ik heb even gezocht, maar niets over een modificatie van de Roger monitors gevonden. Zie ook geen verwijzing daarnaar in de Remo gidsen (van 1984 1987 of 1990). Wel heb ik een beschrijving van de Rogers Monitor RM40TL MKIII, maar die is gewoon met 1 B110. Misschien moet je het eens op een Engels audio forum proberen (als de modificatie inderdaad daar gepubliceerd is). Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouwer Posted 26 maart 2008 Author Report Share Posted 26 maart 2008 Geachte Duck-Twacy, Bedankt voor het zoeken Ik zal verder moeten kijken. mogelijk volgens jouw suggestie in een engelse groep. nogmaals bedankt Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 maart 2008 Report Share Posted 26 maart 2008 Ik denk dat dit forum wel een hoop kenners heeft: http://www.hifiloudspeakers.info/speakertalk/index.php bv http://www.hifiloudspeakers.info/speakerta...asc&start=0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 29 maart 2008 Report Share Posted 29 maart 2008 De enige modificatie die ik mij van vroeger kan herinneren (afgezien van de 'modificaties' van Remo zelf, die er wat mij betreft meer en meer op neer kwamen dat er weer andere units en filters gekocht moesten worden), had betrekking op de herschikking van de units en een ronde in plaats van een rechthoekige poort. Een dubbele B110 kan ik mij in ieder geval niet herinneren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouwer Posted 3 april 2008 Author Report Share Posted 3 april 2008 bedankt voor de reactie Jammer dat Niemand iets over de mod kan vertellen hij heeft echt bestaan, ik heb ze namelijk gebouwd In de plaats van negentig centimeter zijn ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2008 Report Share Posted 3 april 2008 Hallo Jan, Ik heb zelf een aantal van de eerdere versies van de Rogers gebouwd. Als 3 weg met een Technics ribbon tweeter er in. Maar van alle versies die in de loop der jaren voorbij zijn gekomen heb ik er nog nooit een gezien met 2 x een B110 er in. Lijkt mij ook niet erg logisch of een verbetering. In die tijd (25 jaar geleden) was het een mooi ontwerp. Zelf zou ik heden ten dage niet meer aan een Rogers beginnen, daarvoor zitten er toch ook weer te veel mankementen aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 april 2008 Report Share Posted 4 april 2008 (...) Maar van alle versies die in de lopp de jaren voorbij zijn gekomen heb ik er nog nooit een gezien met 2 x een B110 er in. Lijkt mij ook niet erg logisch of een verbetering. (...) Beste Pjotr, Ooit stelde ik in een interview de heer Piet van Oosten, destijds directeur (en enige medewerker) van fa. Remo, de vraag welke van "zijn"* zelfbouwontwerpen z'n favorieten waren. Hij aarzelde geen moment: "De State of the Art", van Atkinson... de Rogers Monitor... de Pro 9 TL..." "Waarom deze?" vroeg ik hem. "Daar zit lekker veel handel in!" zei de heer Van Oosten. "Veel units, veel filtermateriaal! En als ik units kwijt moet, nou... dan kan ik ze d'r altijd wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 april 2008 Report Share Posted 4 april 2008 Beste Spido, Dit voegt helemaal niets toe en daar heeft Jan niet veel aan. De heer Van Oosten had zo zijn eigenaardigheden, hij was zelden vrolijk. De reden daarvan is mij ook bekend. Maar als hobbyist heb ik altijd plezierig zaken met de man kunnen doen en een prettig contact met hem gehad. Het gaat niet aan om jouw persoonlijke querulantijntjes met de man hier publiekelijk te ventileren en hem zo negatief te bejegenen. Bovendien is ie allang met pensioen, dus waar gaat het over Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 april 2008 Report Share Posted 4 april 2008 (...) dus waar gaat het over (...) Beste Pjotr, Waar het over gaat? Het gaat over de Rogers Monitor. En om de vraag waarom er twee KEF B110's in een bepaalde versie zaten. De negotiewaarde kan dus een rol hebben gespeeld. Maar een andere verklaring is ook wel mogelijk, hoor. Die zou te maken kunnen hebben met het tamelijk lage rendement (83 of 84 dB*, afhankelijk van het type) van die unit, die niet goed aansloot bij de tweeter die de heer Van Oosten graag aanprees (en verkocht): de Audax HD 100 D 25 MK (90 dB*). Door de middentoner te verdubbelen, kom je aardig in de buurt van het Audax-rendement. Maar dan moet er ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts