stefk Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 Hey iedereen, sinds kort speelt de set terug in de lengte van de woonkamer! vr de liefhebbers 4m50 op 8m50 ongeveer en mn monitors staan ongeveer op 60 cm van de achterwand en 1m (iets minder meer) van de zijwand Bij beluistering van de song Goodbye Cruel World bevindt de zang zich aan de buitenkant van de rechterspeaker. Is dit akoestisch nu juist heel goed en zelfs de bedoeling dat het geluidsbeeld zo ver naar buiten gaat, of zit er iets helemaal fout in mn speaker plaatsing? Bedankt Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 Lijkt me niet verkeerd, als het tenminste niet bij alle nummers zo is. Je zou een mono opname kunnen afspellen, dan zou alles keurig in het midden tussen de luidsprekers moeten staan. Bij sommige opnames, het bekende/beruchte Amused to death van Roger Waters, lopen de effecten ook buiten de luidsprekers. Dat is dan de bedoeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 maart 2008 Author Report Share Posted 27 maart 2008 Lijkt me niet verkeerd, als het tenminste niet bij alle nummers zo is. Je zou een mono opname kunnen afspellen, dan zou alles keurig in het midden tussen de luidsprekers moeten staan.Bij sommige opnames, het bekende/beruchte Amused to death van Roger Waters, lopen de effecten ook buiten de luidsprekers. Dat is dan de bedoeling. Volgens mij is het de opname want de muziek zit in het midden ... voordien (set in de breedte) heb ik dit nooit waargenomen, vandaar mijn vraagje Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 hoi ja klopt gewoon de opname dat doen ze met tegen fase de zelfde techniek die bv gebruikt wordt door bose en andere om met 1 of drie speakers de ruimte te maken die je zou verwachten van meer speakers ze doen dat dan natuurlijk niet in de opname maar ze zeten een speaker in tegen fase gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 Bij mij staat de stem zeg maar 'net links achter' de rechter speaker. De bas links staat trouwens ook extreem gepand, heb je het daar ook? PS mijn speakers staan relatief nogal ver uit elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 maart 2008 Author Report Share Posted 27 maart 2008 Bij mij staat de stem zeg maar 'net links achter' de rechter speaker. De bas links staat trouwens ook extreem gepand, heb je het daar ook? PS mijn speakers staan relatief nogal ver uit elkaar. kga nog eens goed luisteren Bart ... was gisteren het einde en het viel mij ineens op kMoet nog serieus wennen aan de nieuwe opstelling + de weergave Set kan volgens mij nog strakker en afgelijnder spelen met betere bekabeling Ik laat je zeker iets weten hoor Ezo ook bedankt vr de toelichting Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 maart 2008 Report Share Posted 28 maart 2008 Hey iedereen, sinds kort speelt de set terug in de lengte van de woonkamer! vr de liefhebbers 4m50 op 8m50 ongeveer en mn monitors staan ongeveer op 60 cm van de achterwand en 1m (iets minder meer) van de zijwand Bij beluistering van de song Goodbye Cruel World bevindt de zang zich aan de buitenkant van de rechterspeaker. Is dit akoestisch nu juist heel goed en zelfs de bedoeling dat het geluidsbeeld zo ver naar buiten gaat, of zit er iets helemaal fout in mn speaker plaatsing? Bedankt Gr Stef Beste Stefk, 'k Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat klinkt via een goede hoofdtelefoon! Ook zo breed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 28 maart 2008 Author Report Share Posted 28 maart 2008 Hey iedereen, sinds kort speelt de set terug in de lengte van de woonkamer! vr de liefhebbers 4m50 op 8m50 ongeveer en mn monitors staan ongeveer op 60 cm van de achterwand en 1m (iets minder meer) van de zijwand Bij beluistering van de song Goodbye Cruel World bevindt de zang zich aan de buitenkant van de rechterspeaker. Is dit akoestisch nu juist heel goed en zelfs de bedoeling dat het geluidsbeeld zo ver naar buiten gaat, of zit er iets helemaal fout in mn speaker plaatsing? Bedankt Gr Stef heb geen hoofdtelefoon meer dus hier kan ik niets waarneembaars over zeggen Gr Stef Beste Stefk, 'k Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat klinkt via een goede hoofdtelefoon! Ook zo breed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 28 maart 2008 Report Share Posted 28 maart 2008 bij the wall live is het gewoon in ut midden en bij the wall in the shine on box is het indeed only the right side.................... en the wall de gewone ook van the right side en door jou staat het weer eens op h Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 30 maart 2008 Report Share Posted 30 maart 2008 Volgens mij is het een verbetering, als je installatie dit ineens laat horen. Ella Fitzgerald's " Fine and Mellow" is ook zo breed. De gitarist staat bijna links naast je te spelen, een erg leuk effect. Is verder een leuke demonstratie-lp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 30 maart 2008 Author Report Share Posted 30 maart 2008 Anderen ervaren de song ook ongeveer zoals ik deze ervaar ... al een geruststelling!! Heb het met een andere song nog veel sterker "ontdekt" meegemaakt ... nl Jimmy Jazz van The Clash (London Calling). Op een zeker ogenblik heb je een saxofoon solotje, en die loopt wel heel ver naar buiten vind ik ... Staat er haast letterlijk solo solo te spelen! Heb een CD van Ella F, kga eens kijken of de song erop staat ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 31 maart 2008 Report Share Posted 31 maart 2008 Stefk, het is lastig met een sterk gemanipuleert studio album vast te stellen of iets akoestisch nog klopt.. Kijk eens in je kast of je een akoestiche opname hebt. Meestal klassiek. Als die klopt, is de rest dus ook goed. Hoe leip het ook lijkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 april 2008 Author Report Share Posted 3 april 2008 Hoi Stef, Ik heb het ook ff gecheckt voor je. Het klopt wat je zegt. Het staat buiten de rechter speaker in dat nummer. Niets mis dus met je plaatsing en stage. Luister ook eens naar het nummer "One of my Turns" (nummer 10 disk 1), daar hoor je een vrouw (groupie) door het huis heen lopen en in je geluidsbeeld/stage zie je haar rondlopen van kamer tot kamer. Ook hier gaat het alle kanten op en kan je haar gemakkelijk volgen. Dat je het in je vorige opstelling niet hoorde, zegt m.i. meer over de vorige opstelling dan dat er iets mis met je set. Nu je het wel (juist) hoort durf ik wel te zeggen dat je dus kwa opstelling erop vooruit ben gegaan t.o.v. de oude opstelling. (en dat zonder het gehoord te hebben ) Volgende week kan ik het bevestigen deze uitlating van mij ,als ik bij je ben op luisterbezoek. Heb nog een paar voorbeelden om te laten horen volgende week ... zie er sterk naar uit maar dat weet je Blind durf ik zeggen dat je het hebt over volgende groupie scene. ik citeer : "Wow this place is bigger than our appartment ! stap stap stap May i take a bath?" Dan gaat de song verder met Pink : Day after day, loves turns away, nothing was very much fun, anymore En dan vliegt van woede de TV naar buiten en snijdt hij zich aan de pols Dan komt voor mij 1 van de mooiste scenes ... alles is rustig en het appartement ligt vol vanalles, minutieus neergelegd op de grond kmoet dringend de film gaan kopen want het is zeker 12j geleden dat ik em nog zag Greeetz Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts