Jump to content

Q-Sound

swami
 Share

Recommended Posts

Beste Liefhebbers,

Ongetwijfeld zullen sommige van jullie de cd Amused to Death van Roger Waters kennen.

Dan zullen jullie het er ook mee eens zijn dat deze cd ontzetten goed klinkt (opname enz).

Nu viel mij op dat deze Cd van het Q-sound logotje's is voorzien. Nou moet ik ook zeggen dat je af en toe gewoon het radio-tje wat je hoort ook gewoon langs je hoort.

Dit ligt volgens mij aan het Q-sound geluid.

Wat vinden cq weten jullie hiervan???

Guest Klipsj

Ik heb redelijk pas geleden ook die cd gekocht (voorheen alleen beluisterd bij m'n broer).

En bij mij viel het op met blaffende honden..

Terwijl je speakers gewoon schuin voor je staan hoorde ik het geblaf toch echt van rechts komen...

Erg geinig effect geeft dit...

Maar het luistert wel erg nauwkeurig hoe je je speakers hebt saan vind ik..

Bij m'n voorige opstelling was dit effect niet echt aanwezig..

Met het schuifen en indraaien vande speakers was het in eens wel aanwezig..

(hoorde ook van mij audiodealer dat het soms uitmaakt hoe je de stekker van je versterker in het stopcontact steekt...geen gein..soms moet je ff de stekker omdraaien voor het effect)..

Geweldige cd trouwens,maar The Finall Cut van Pink Floyd (roger waters) vind ik persoonlijk iets beter klinken..

Grts Klipsj

The Immaculate Collection CD van Madonna is ook met Q sound bewerkt.

Wordt bereikt door fase verschillen of iets dergelijks, ik heb er een paar jaar geleden een artikel over gelezen.

Klinkt inderdaad heel apart.

Guest Evert

Heeft iemand ervaring met het (zogenaamd betere) geluid van hdcd's? Ze schijnen al jaren in omloop te zijn, vooral bij klassieke muziek, maar ik heb er nog nooit een gezien of gehoord.