Guest KT88 Posted 1 april 2008 Report Share Posted 1 april 2008 AF en CJ, Daar ben ik het uiteraard ook mee eens. Het nare met dit soort specifieke problemen is dat het veelal niet binnen 1 of andere garantieperiode naar boven komt, helaas. Evenals de ontbrekende DC-beveiliging voor speakers in een versterker, dat merk je pas als er een defect in de versterker optreedt waarbij je speakers uitroken........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 1 april 2008 Report Share Posted 1 april 2008 Geldt dit (mogelijke) probleem alleen voor losse phono-pre's of kunnen geintegreerde versterkers met phono-trappen ook dergelijke grappen uithalen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 april 2008 Report Share Posted 1 april 2008 @ Miracle, Hier ageer ik tegen, want je kan en mag niet verwachten van een consument dat deze EERST GAAT METEN. Niet iedere consument is technisch aangelegd. Daarbij is het in mijn optiek van de zotte dat je als consument rekening moet houden met dit soort dingen. Daarvoor ga je toch juist naar je hifi-adviseur om het juiste advies te krijgen. Je gaat als consument niet vragen bij aanschaf van een phonoamp/pre of er een DC Offset op zit. Ook ga je niet vragen bij aanschaf van een element of deze beschermd is tegen een DC Offset. Je gaat er als consument van uit dat het gewoon goed is. En hoe weet je nou of een hifi-adviseur het juiste en goede advies geeft? Stel nou dat een hifi-adviseur het wel weet, maar niets erover zegt of het vergeet te zeggen en je komt na een zeg 2 jaar terug met je draaitafel en er blijkt dat je element is uitgefikt, wie is dan aansprakelijk ? Of anders gezegd wie is de dupe uiteindelijk en wie draait er voor op ? Niet iedereen is technisch aangelegd, en wil zelf met de multimeter aan de slag. Daarom moet je je ook altijd laten adviseren door een goede dealer, dus geen dozenschuiver. Een goede dealer weet dat hij dat soort apparatuur niet moet verkopen omdat de klant dan terug komt met spullen die kapot gaan, en hij garantie moet verlenen. In dit geval, met een phonopre met een DC offset die ervoor zorgd dat het element opfikt, is het de fabrikant van de phonopre die verantwoordelijk te stellen is omdat deze een ondeugdelijk product heeft gefabriceerd en verkocht als goed zijnde. Kom je bij zo'n dozenschuiverd om garantie kun je van mij wel aannemen dat die de schuld naar de consument schuift, simpel omdat die niet onderzoekt of kan onderzoeken waar de fout ligt. Of een hifi-verkoper het goede advies geeft kun je nooit met zekerheid zeggen, maar wel de ervaringen met anderen delen. Daar zijn dit soort fora zo mooi voor, en ook om elkaar te waarschuwen dat er slechte producten op de markt zijn. Dit heeft Haudio op deze manier gedaan, en daardoor zullen mensen die een nieuwe phonopre willen gaan kopen mss nu wel een goed advies in gaan winnen. Dus niet zomaar bij die dozenschuiver iets halen, met alle risico's van dien. Mvg. Miracle. Geldt dit (mogelijke) probleem alleen voor losse phono-pre's of kunnen geintegreerde versterkers met phono-trappen ook dergelijke grappen uithalen? Dat soort gein kan in iedere versterker voorkomen. Dat is gewoon een kwestie van een slecht ontwerp. Met jouw versterkers zou ik me er geen zorgen om maken Satch. Deze zijn wel goed ontworpen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 april 2008 Report Share Posted 1 april 2008 Ik ben nu toch wel benieuwd hoeveel elmenten er per jaar opfikken en welke dan en met welke phono-versterkers? Op die manier hebben we er wat aan. Zomaar wat in zijn algemeenheid roepen doet w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 2 april 2008 Report Share Posted 2 april 2008 Dat soort gein kan in iedere versterker voorkomen. Dat is gewoon een kwestie van een slecht ontwerp.Met jouw versterkers zou ik me er geen zorgen om maken Satch. Deze zijn wel goed ontworpen. Ik maakte me ook niet druk om mijn versterker, ik ben zo'n (semi) techneut die van alles meet. Ik vroeg het me gewoon af omdat het specifiek om losse phonopre's leek te gaan. Ik vraag me wel, net als Pjotr, af om hoeveel elementen het gaat. Ik kan me eigenlijk geen enkel geval herinneren, niet bij mij, niet in mijn kennissenkring en niet op de diverse fora. Dat de mogelijkheid bestaat neem ik zonder meer aan, maar of het ook vaak gebeurt betwijfel ik. Volgens mij is schoonmaken van het element met een borstetje gevaarlijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 en ook de NAD heeft er last van de pp2 welteverstaan. daar gaat mijn element....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Tja, ik heb niet alles gelezen maar als de leverancier van de elementen aangeeft dat er GEEN DC op mag komen, dan denk ik dat je als consument gewaarschuwd bent. Geen DC is geen vreemde eis overigens, een goed ontwerp amp zal ook geen DC op de uitgang kunnen krijgen. Overigens is er aan een cinch verbinding niet veel gestandaardiseerd maar wel (naar ik weet) dat deze geen DC heeft! Zodoende mag een fabrikant van elementen dan ook stellen dat er geen rekening behoeft te worden gehouden met deze DC! Als ik dan van een niet nader bij naam te noemen duitse fabrikant van topelementen, topplatenspelers en topfonotrappen (dacht ik) tot 80 mV op de INGANG meet (meerdere modellen overigens) dan ligt hier het probleem bij de fabrikant van deze phonotrap en niet bij de winkelier. Deze heeft immers gewaarschuwd. Te snel wordt er in Nederland met het vingertje naar de winkelier gewezen. Hij had mij moeten behoeden voor mijn fout. Nee, de consument moet het oordeel van de winkelier niet stevast in twijfel trekken omdat deze commercieel beinvloed zou zijn. We willen het allemaal zo goedkoop dat er niemand meer bereid is ietsie te betalen voor deze expertise. Dus shoppen we op internet, gaan we alle winkels af en knopen we alles aan elkaar. Met als gevolg dat je wel eens tegen zo'n probleem aanloopt en je je elementje opfikt. Als je nu bij een goede winkel was, dan zal deze de importeur/fabrikant van de pre inseinen en zal er een oplossing voor komen. Als je echter kijke, kijke, niet kope doet, dan ben je zelf schuld! Ik ben ook geen slimme jongen maar zelfs ik weet dat ik chloor en ammonia niet in dezelfde emmer moet doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 april 2010 Report Share Posted 29 april 2010 Het lijkt me een goed idee om hier van consumenten de eigen ervaringen met schade aan pick-up elementen door gelijkstroom aan de ingang(en) van phono-voorversterkers te verzamelen. Dus: Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Ach dat was gewoon het verhaaltje van Henk Mij vertelde hij zelfs per mail zonder het element gezien te hebben dat het doorgebrand was en ik gebruik een step up trafo onmogelijk dat er dan dc op komt, nou ja volgens hem kon het toch. ja dan is het vertrouwen wel direct over bij mij Toen heb ik het rechtstreeks op gestuurd naar Jan Allaerts en die speelde het spelletje mee het ging 500 euro kosten toen ik accoord ging hiermee koste het ineens 1000 euro ik moest daar even over denken, dat duurde wat lang en hij vertelde me toen dat ik beter een nieuwe kon kopen bij Henk. In de tussentijd was ik erachter gekomen dat het aan de armbekabeling lag De arm had ik in de tussentijd opgestuurd naar Pluto audio en die heeft hem perfect gerepareerd zelfs helemaal schoon gemaakt en opnieuw gepolijst en afgesteld zonder moeilijk gedoe en een eerlijke prijs het element heb ik gewoon terug laten sturen en het speelde perfect. Dit is gewoon mijn ervaring, ben benieuwd hoelang dit bericht blijft staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Ikzelf heb nooit een dergelijk voorval meegemaakt, ook in de 12 jaar die ik bij Raf werkzaam ben geweest zelfs niet, dus ik begrijp niet waar het verhaal vandaan komt...dikke duim?? Tevens heb ik net als tube300 niet zo'n hoge pet op van Henk, bij een medeforumlid, die ik uit privacy overwegingen niet zal noemen, constateerde hij een defekt in de armbekabeling, drie mede-forumleden constateerde dat de bekabeling wel degelijk goed functioneerde...later bleek het aan het JA element te liggen. En net als tube 300 ben ik benieuwd hoelang dit bericht blijft staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Iedereen kan fouten maken. Maar de manier van zaken doen met name in relatie tot dit forum vind ik niet netjes. Daarmee bedoel ik klanten, waaronder ikzelf, naar dit forum sturen, ze juichverhalen laten lezen en terwijl alle kritiek verwijderd is. En een topic als deze vind ik ook niet netjes. Het draagt niets bij en zorgt alleen maar voor een cultuur waarin er een bepaalde vorm van angst is om zelf met analoog aan de slag te gaan en een gevoel dat je wel even langs Sneek moet om zeker van je zaak te zijn. Ik vind dat ongepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Ach DAT was Gewoon Het verhaaltje van Henk Mij vertelde HIJ zelfs per e-mail Het Element Zonder gezien te Hebben DAT Het was doorgebrand en IK EEN gebruik opvoeren Trafo onmogelijk DAT ER Dan dc Komt op, nou ja volgens zoom Kon Het Toch. ja Dan is Het vertrouwen WEL direct via Bij Mij Heb IK Toën Het rechtstreeks op to Jan Allaerts gestuurd en sterven Het spelletje speelde mee Het digend 500 euro Kosten Toën IK hiermee accoord Ging Het koste 1000 euro ineens IK moest daar zelfs over Denken, DAT Wat duurde lang en HIJ vertelde me DAT IK Beter Toën EEN Nieuwe Kon Kopen BIJ Henk. In de tussentijd was erachter gekomen DAT IK Het Aan de armbekabeling vertraging De arm had in de tussentijd IK opgestuurd To Pluto Audio en sterven, heeft een perfecte zoom gerepareerd Helemaal schoon gemaakt zelfs nl Opnieuw gepolijst en afgesteld Zonder moeilijk gedoe en eerlijke prijs EEN Het Element Heb IK Gewoon terug laten Sturen en Het speelde perfect. DIT is MIJN ervaring Gewoon, ben benieuwd hoelang DIT bericht blijft Staan: biggrin: [/ Quote] Beste Tube 300 Zoals je weet hebben wij er vaker samen over gesproken. Er moet ook brood op de plank komen. Zeker in deze economisch slechte tijden. Dus onder het motto ´´Afkeuren die handel dan hebben we weer handel´´ Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Ikzelf heb nooit een dergelijk voorval meegemaakt, ook in de 12 jaar die ik bij Raf werkzaam ben geweest zelfs niet, dus ik begrijp niet waar het verhaal vandaan komt...dikke duim?? Tevens heb ik net als tube300 niet zo'n hoge pet op van Henk, bij een medeforumlid, die ik uit privacy overwegingen niet zal noemen, constateerde hij een defekt in de armbekabeling, drie mede-forumleden constateerde dat de bekabeling wel degelijk goed functioneerde...later bleek het aan het JA element te liggen. En net als tube 300 ben ik benieuwd hoelang dit bericht blijft staan @Niet zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Zoals je weet wij hebben er samen vaker over gesproken er moet ook brood op de plank komen. Zeker in deze economisch niet zo´n goeie tijden. Dus onder het motto afkeuren die handel dan hebben we weer handel. Er zijn er wel meer die "er samen" over spreken. Paar jaar geleden kreeg ik van een ander gerenommeerd forumlid een Benz Gold die een ongelukkige aanvaring met de werkster meegemaakt had. Was daarop nagekeken en nog verder prima bruikbaar verklaard door een deskundig verkoper. Toen ik hem onder de microscoop bekeek zat er een flinke knik en deuk in de cantilever en stond de naald behoorlijk scheef/gedraaid, goed voor het vernielen van mijn platen. Het omgekeerde komt dus ook voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Hier ligt een Empire MC1000 vd Hul (MC, low output, low Z) met doorgebrande spoeltjes. Kwam door een Chinees misbaksel van een phonostage, ik dacht een Yauoin of zoiets. Er stonden beveiligingsdioden aan de ingang naar de voedingslijnen waar er eentje van was doorgeslagen. Ding kwam nieuw uit de doos............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Iedereen kan fouten maken. Maar de manier van zaken doen met name in relatie tot dit forum vind ik niet netjes. Daarmee bedoel ik klanten, waaronder ikzelf, naar dit forum sturen, ze juichverhalen laten lezen en terwijl alle kritiek verwijderd is. En een topic als deze vind ik ook niet netjes. Het draagt niets bij en zorgt alleen maar voor een cultuur waarin er een bepaalde vorm van angst is om zelf met analoog aan de slag te gaan en een gevoel dat je wel even langs Sneek moet om zeker van je zaak te zijn. Ik vind dat ongepast. Fouten maken is menselijk als echter er meerdere malen op gewezen wordt dat de fout elders moet zitten en je volhardt in je eerdere uitspraak wordt het allemaal wat schimmig en wordt er mijns insziens meer aan je eigen handel dan aan een tevreden klant gedacht. Als dan later duidelijk wordt dat het niet aan de armbekabeling ligt maar aan het element wordt plotseling weer een ander mankement aan de arm geconstateerd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sterremuur Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Ik dacht, ik meet het even. Sansui AU-D22, oud, maar als nieuw. Open phono-ingang, in warme toestand: ca. 1 mV, langzaam afzakkend naar 0,0 mV t.g.v. de inwendige weerstand van de meter. Versterker uitgezet, meter op de ingang, versterker aangezet, wijst ca. 15 mV aan, langzaam zakkend naar nul. Meter is een Voltcraft VC 670 Over de meting valt te discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts