velothrux Posted 31 maart 2008 Report Share Posted 31 maart 2008 Hallo, Heeft iemand ervaring (goed of slecht) met de Eichmann bullet plugs? Ik ben van plan om interlinks te maken met deze pluggen. Ik las ergens, dat de pluggen op de massa van de cinch-aansluitingen een putje kunnen maken vanwege de grote contactdruk. Als dat werkelijk zo is, gebruik ik deze pluggen toch maar niet. Als je dan een aantal keren de interlinks loshaalt en opnieuw aansluit, wordt je rca chassisdeel dus een maanlandschapje. Of valt dat in de praktijk wel mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 31 maart 2008 Report Share Posted 31 maart 2008 Hallo, Mijn ervaring met de Bullets is tweeledig: 1) Ze zijn zeer kwetsbaar; bij iets te heet/lang solderen smelten ze of verandert het plastic dusdanig dat er snel stukjes afbreken. 2) Ze klemmen enorm strak op de chassisdelen; waarschijnlijk beschadigen ze die ook bij het op- en afschuiven. De klank is overigens OK. Ik ben zelf toch maar voor de WBT Nextgens gegaan. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 31 maart 2008 Report Share Posted 31 maart 2008 Ik ben geen fan van de Bullits. Ze schermen niet af, en de groundverbinding vindt maar op 1 klein plekje plaats. Daarbij moet je verrekte snel zijn met solderen, anders smelt dat pinneke scheef in de plug....... WBT Nexgen is ook niet mijn favoriet, den ouden uitvoering zoals die nu nog door onze Chinese vrienden wordt gekloond, bevalt me stukken beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 31 maart 2008 Author Report Share Posted 31 maart 2008 @leobus en KT88 Bedankt voor de informatie. Hoewel ik veel lovende berichten hoor over de signaaloverdracht (klankmatig), is het in de praktijk dus niet zo'n fijne plug. @KT88 Welke plug zou je willen aanbevelen? Je hebt het over een WBT-kloon. Waar is die verkrijgbaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 Nog een probleem: de plug is van plastic en de schroefdraad draait snel kapot, zodat je geen grip meer hebt, en dan kun je de plug bijna niet meer uit je versterker halen. Ik heb/had er een aantal en ze gaan gewoon stuk naar verloop van tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Als je veel gaat wisselen, dan is een Bullet niet de beste. Dan kan je beter zo'n oversize WBT nemen waar je je apparaat zelf aan die interlink kan optillen.. (over sterke verbinding gesproken). Echter, klankmatig is het (door het vele metaal) niet een heel goede plug. De Bullet is dan al veel beter, die heb ik zelf ook op de DVD-speler. De WBT NextGen is trouwens (schaamteloos gekopieerd van Eichmann) voor digitaal en die heb ik op de digitale interlink tussen mijn CD-loopwerk en DAC. Voor interlinks vindt ik echter de Furutech FP-106/101 het beste en die heb ik dan ook van de DAC naar de versterker in gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 en ze combineren slecht met WBT nextgen chassis-delen .... als je ff niet goed kijkt heb je geen massa verbinding .... brommmmmmmmm groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Echter, klankmatig is het (door het vele metaal) niet een heel goede plug. Waarom denk je dat? IMO is een goede en volledige afscherming samen met een juiste passing en klemming de belangrijkste eigenschap van een cinch-steker. Elders lees ik dat kunststoffen voor kabelisolatie taboe zijn wegens de klank, hier stelt men weer dat veel metaal niet goed is. Kun je je voorstellen dat een simpele techneut als ik daar soms wat moeite mee heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Echter, klankmatig is het (door het vele metaal) niet een heel goede plug. Waarom denk je dat? IMO is een goede en volledige afscherming samen met een juiste passing en klemming de belangrijkste eigenschap van een cinch-steker. Elders lees ik dat kunststoffen voor kabelisolatie taboe zijn wegens de klank, hier stelt men weer dat veel metaal niet goed is. Kun je je voorstellen dat een simpele techneut als ik daar soms wat moeite mee heeft? Ik wel... Maar ja, ik ben ook maar een simpele techneut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Echter, klankmatig is het (door het vele metaal) niet een heel goede plug. Waarom denk je dat? IMO is een goede en volledige afscherming samen met een juiste passing en klemming de belangrijkste eigenschap van een cinch-steker. Elders lees ik dat kunststoffen voor kabelisolatie taboe zijn wegens de klank, hier stelt men weer dat veel metaal niet goed is. Kun je je voorstellen dat een simpele techneut als ik daar soms wat moeite mee heeft? Hoe meer metaal je gebruikt in een aansluitplug hoe meer het afwijkt van het dunne draadje van de interlink. Hierdoor kan het gebeuren dat hele kleine signaaldeeltjes, vooral het microdetail, als het ware "verdwalen" in die dikke plug.Ik heb eens een vergelijktest gelezen (kan hem helaas niet meer vinden en weet niet meer of het op het web was, kan ook in een blad geweest zijn) waar uit de metingen naar voor kwam dat er zelfs faseverschuivingen plaatsvonden bij dikke cinchpluggen waar dat niet gebeurde met een WBT Nextgen. Ik kan me dat goed voorstellen. Heb zelf ook eens een test gedaan met hele dikke interlinkkabels. Gemaakt van 2,5MM Speakerkabel. Hiermee ging ik ook een hele hoop in het hoog missen vergezeld van een heel boemerig laag. Ik kan me voorstellen dat zoiets ook gebeurd met dikke cinchpluggen. Ik ben zelf geen voorstander van WBT Nextgen pluggen, omdat die dingen me gewoon te zwak zijn. Gemiddeld 5 keer je plug in en uit trekken en je kan er weer een nieuwe op solderen. De bullits vind ik wat dat betreft nog slechter, die krijg je soms met solderen op 25 watt al aan brokken en zijn vaak niet in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Miracle zegt het goed, het metaal in een plug zorgt voor een 'verdwaling' van de kleinste signaaltjes. Echter, niet alle metalen pluggen zijn slechter dan kunstoffen. Maar bij de WBT NextGen dus wel. Wat Miracle echter over de technische eigenschappen van de NextGen en de Bullet kan ik niet onderschrijven. Ik gebruik de NextGen nu 2 jaar en de Bullet (silver) al een jaar of 5 en daarin zijn ze vaak genoeg los en vastgekoppeld en nooit problemen mee ondervonden. @ KT88: interlinks en pluggen zijn niet over 1 kam te scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 O ja, nog iets,... dat vervelende schroefje dat als een soort trekontlasting is bedacht. Als je niet de allerdikste kabel hebt dan verdwijnt dat schroefje dus door het schroefgat. Over ontlasting gesproken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 Dat is inderdaad geen spannend schroefje nee, maar je kan de loze ruimte tussen kabel en plug wel opvullen. Met bijvoorbeeld een stukje van de gestripte mantel. Zo heb ik het tenminste. Wees creatief! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 Echter, klankmatig is het (door het vele metaal) niet een heel goede plug. Waarom denk je dat? IMO is een goede en volledige afscherming samen met een juiste passing en klemming de belangrijkste eigenschap van een cinch-steker. Elders lees ik dat kunststoffen voor kabelisolatie taboe zijn wegens de klank, hier stelt men weer dat veel metaal niet goed is. Kun je je voorstellen dat een simpele techneut als ik daar soms wat moeite mee heeft? Hoe meer metaal je gebruikt in een aansluitplug hoe meer het afwijkt van het dunne draadje van de interlink. Hierdoor kan het gebeuren dat hele kleine signaaldeeltjes, vooral het microdetail, als het ware "verdwalen" in die dikke plug.Ik heb eens een vergelijktest gelezen (kan hem helaas niet meer vinden en weet niet meer of het op het web was, kan ook in een blad geweest zijn) waar uit de metingen naar voor kwam dat er zelfs faseverschuivingen plaatsvonden bij dikke cinchpluggen waar dat niet gebeurde met een WBT Nextgen. Ik kan me dat goed voorstellen. Heb zelf ook eens een test gedaan met hele dikke interlinkkabels. Gemaakt van 2,5MM Speakerkabel. Hiermee ging ik ook een hele hoop in het hoog missen vergezeld van een heel boemerig laag. Ik kan me voorstellen dat zoiets ook gebeurd met dikke cinchpluggen. Ja, je raakt als elektron al snel verdwaalt tussen al die kopermoleculen... Wat een kolder zeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 Ja, je raakt als elektron al snel verdwaalt tussen al die kopermoleculen... Gelukkig zitten er in mijn versterker alleen maar slimme amerikaanse electronen die de weg wel weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 Een simpele uitleg voor de simpele techneuten onder ons... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 Een simpele uitleg voor de simpele techneuten onder ons... Sorry, maar zo simpel ben ik ook weer niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 Ja, je raakt als elektron al snel verdwaalt tussen al die kopermoleculen... Wat een kolder zeg... Koper atomen. Henrie. Of beter wel Koper atoom kernen. Die arme vrij electronen hebben nl last van pleinvrees Overigens maakt het voor de hete pin niet zo veel uit En de omhulsel zit toch meestal aan het chassis vast. Je kunt natuurlijk net zo goed deze nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Ja, je raakt als elektron al snel verdwaalt tussen al die kopermoleculen... Wat een kolder zeg... Koper atomen. Henrie. Of beter wel Koper atoom kernen. Je, potato, poteto Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Miracle zegt het goed, het metaal in een plug zorgt voor een 'verdwaling' van de kleinste signaaltjes. Echter, niet alle metalen pluggen zijn slechter dan kunstoffen. Maar bij de WBT NextGen dus wel. Wat Miracle echter over de technische eigenschappen van de NextGen en de Bullet kan ik niet onderschrijven. Ik gebruik de NextGen nu 2 jaar en de Bullet (silver) al een jaar of 5 en daarin zijn ze vaak genoeg los en vastgekoppeld en nooit problemen mee ondervonden. @ KT88: interlinks en pluggen zijn niet over 1 kam te scheren. Ik heb laatst eens een klein signaaltje wat verdwaalt was, op de bus gezet naar huis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 @ KT88: interlinks en pluggen zijn niet over 1 kam te scheren. Waar materiaal-overgangen een rol spelen, zijn er zeker overeenkomsten. Zo zal ik zelf streven naar een isolatie/di Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Ja, je raakt als elektron al snel verdwaalt tussen al die kopermoleculen... Wat een kolder zeg... Koper atomen. Henrie. Of beter wel Koper atoom kernen. Die arme vrij electronen hebben nl last van pleinvrees Die moeten dan in therapie Muziekelektronen kunnen maar beter uit de buurt van die koperatoomkernen blijven. Anders worden ze gevangen en moeten ze rondjes om die koperatoomkernen gaan draaien. @KT88 Grafietspray (koolstof) is gewoon in spuitbus te koop bij de elektronicaboer: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Geniaal Peter, dat spul heb ik nu juist nodig! Bedankt!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 de Bullet plug is verkrijgbaar in plastic of metalen huis net wat je wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 Geniaal Peter, dat spul heb ik nu juist nodig! Bedankt!!! Hoi KT88, Het bestaat toch al heel lang. Het werd destijds gebruikt om beschadigingen van de coating van beeldbuizen te repareren, tegenwoordig voor EMI afscherming in kunststof kastjes. Of het bruikbaar is weet ik niet. De laag die je opspuit is mechanisch nogal kwetsbaar als het opgedroogd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts