Jump to content

Zerostat 3

carl
 Share

Recommended Posts

Guest Rev. Fatman
Wie gebruikt zo'n ding nu en wat zijn de ervaringen ermee?

0000094.jpg

Kan je er iets meer over vertellen dan enkel een plaatje? Het doet mij in eerste aanleg denken aan een apparaatje om krimpkous te bevestigen, maar dat zal ongetwijfeld niet zo zijn.

Da's een antistatische gun, werkt denk ik met ionen. Zou zo'n ding wel kunnen gebruiken op mijn hond, als ik hem af en toe aanraak vliegen de vonken eraf...

Kan hem moeilijk aarden :P

Guest Rev. Fatman
Da's een antistatische gun, werkt denk ik met ionen. Zou zo'n ding wel kunnen gebruiken op mijn hond, als ik hem af en toe aanraak vliegen de vonken eraf...

Kan hem moeilijk aarden :P

Laat het beest af en toe en stukje zwemmen. ;)

Nou dat is het niet. Ik heb zo'n ding heel lang geleden gehad, toen het nog een normale prijs had (FL 7,95). Het neutraliseert heel even statische lading op platen die al statisch geladen zijn. Maar dat effect is in no time weer weg. En in een aantal gevallen deed het helemaal niets. Een meeoopborstel of koolstof vegertje is veel effectiever.

Hij ligt nog ergens op mijn werk en doet soms nog wel eens dienst als ESD tester.

;)

Oh, het doet wel wat hoor Audiofreak, het is niet helemaal onzin. Het is alleen niet zo effectief dat het de moeite loont zo'n ding aan te schaffen.

Kom met zo'n ding overigens nooit in de buurt van je element. Slaat er per ongeluk een vonk over naar je element dan is waarschijnlijk zowel element als phonoversterker vernield.

Als je een pi

Ik zal bij Blokker eens kijken. Zoals je ziet ben ik weer actief. Die Last preservative is wel een blijvertje maar die Harmonix puck en dit kanon wordt niets denk ik.