threshold Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 De beste service die ik ooit kreeg was bij Van Diest, die tegenwoordig niet meer in Nederland zit. Je moest wel een afspraak maken, mocht ook alles op proef mee naar huis nemen. Geen opgedrongen meningen, behalve als het om het nut van hele dure kabels ging. Dan had hij wel ergens een merkloos iets voor een schijntje van wat dezelfde kabel, maar dan met merkprint, kost. En als je het niet geloofde, dan zou hij het je wel eens even laten horen. Kijk, daar kwam ik dus ook weer terug, voor meer. In een gewone winkel voel ik me vaak opgejaagd. En als ik dan zie hoe gretig ze altijd weer beginnen over racks en kabels dan wordt ik toch wel een beetje argwanend. Dat heeft zo'n verkoper vaak direct door, maar als je niet gaat voor de dure kabels en conditioners dan ben je toch al wat minder interessant, want daar zit toch verreweg de meeste marge op. Op een demo van heeele dure speakers en versterkers laatst bij een grote high-end dealer werd er toch steeds weer bijgezegd dat het toch echt ook kwam door de netkabel/conditioner en het rack. ....Ja hoor..... ...leuk geprobeerd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 "Thuis testen"? Je bedoelt: "onderwerpen aan je hoogst persoonlijke, niet objectiveerbare, niet meetbare, niet te kwantificeren.. dus n Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 Beste Tubejack, Het is statistisch bewezen dat luidsprekers van Bose en Jamo het meest worden verkocht, en dat die het minst worden teruggebracht naar de dealer. Bewijst dit nu dat deze merken de beste luidsprekers leveren? Of zegt het iets over de kritische zin van de kopers ervan? "De Beste Auto - Verkiezing" is ook zoiets! Bijna elk jaar wordt er wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 "Thuis testen"? Je bedoelt: "onderwerpen aan je hoogst persoonlijke, niet objectiveerbare, niet meetbare, niet te kwantificeren.. dus n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Het is statistisch bewezen dat luidsprekers van Bose en Jamo het meest worden verkocht, en dat die het minst worden teruggebracht naar de dealer.Bewijst dit nu dat deze merken de beste luidsprekers leveren? Of zegt het iets over de kritische zin van de kopers ervan? Kwaliteit: Geheel van eigenschappen van een product, proces of dienst in relatie tot de eraan gestelde, bewuste en onbewuste, eisen die voortvloeien uit het door de verbruiker voorziene gebruiksdoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Waarom word audioapparatuur toch iedere keer weer vergeleken met auto's Een auto is in eerste instantie een vervoermiddel, en kan daarbij dan ook nog mooi zijn/gevonden worden. Audioapparatuur heeft geen enkele nut, is alleen maar een genotsmiddel wat als taak heeft muziek zo levensecht mogelijk weer te geven. Die auto hoeft niets na te bootsen/weer te geven, die is van zichzelf al echt. Geen vergelijk dus, tenzij je alleen maar voor het uiterlijk gaat en niets om de prestaties van de audioapparatuur en auto geeft. @Mordante: Waarom zouden alle auto's saai en lelijk moeten zijn en niet harder kunnen dan 140 Dan blijf je nog de fossielen houden die 45 op de snelweg blijven sukkelen, waar de ergste ongelukken door ontstaan. @Thuis testen; "onderwerpen aan je hoogst persoonlijke, niet objectiveerbare, niet meetbare, niet te kwantificeren.. dus n Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 @mirarcle Wat heeft een top snelheid vab 140km/h te maken met "fossielen" die niet harder rijden dan 45km/h. Ik denk echt niet dat die ook de meeste ongelukken veroorzaken. Jongeren in "snelle" hatchbacks veroorzaken een stuk meer ongelukken denk ik. Met een motor examen moet je een bepaalde leeftijd hebben of zoveel jaar ervaring voordat je een motor mag rijden met meer dan 25Kw. waarom is dit voor auto's niet zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 de beste relatief goedkoopste set koop je met een beetje mazzel op marktplaats Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Elke voorkeur/mening/idee is net zo goed als elke andere. Dit vind ik ook onzin Ieder z'n eigen mening (of religie: ook slechts een mening ) ? ...dat is net zoiets als: ieder z'n eigen smaak. Maar je vergeet een ding: je hebt goede en je hebt slechte smaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 ...dat is net zoiets als: ieder z'n eigen smaak. Maar je vergeet een ding: je hebt goede en je hebt slechte smaak Nee hoor, er bestaat slechts smaak, niet goed, niet slecht. Zoals gebruikelijk treed er weer een enorme verwarring op als het over dit soort zaken gaat. Er is een duidelijk verschil tussen mooi/lelijk en goed/slecht ontwerp of schoonheid van een ontwerp. Smaak, mooi/lelijk is persoonsgebonden, schoonheid is iets heel anders, dit is meer cultureel bepaald en voor heel veel zaken is het zelfs 'universeel' (voor de mensheid dan). Schoonheid is tot op zeker hoogte zelfs meetbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 bjoetie is in the ei of the beerholder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 [...] beerholder gevonden bij een "prik en tik" (belgische drank keten), kratje La Trappe dubbel, ... 20 jaar oud. Fenomenaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 Met een motor examen moet je een bepaalde leeftijd hebben of zoveel jaar ervaring voordat je een motor mag rijden met meer dan 25Kw. waarom is dit voor auto's niet zo? Daar zit wel wat in, maar ook weer niet helemaal... Een motor met een vermogen van 25kW (=34pk) weegt misschien 150kg? Misschien nog wel minder, zeker als je een kleine buikschuiver koopt. Dan heb je dus een vermogen/gewichtsverhouding van ongeveer 4,4kg per pk. Je moet een aardig dikke sportwagen kopen, wil je met een auto aan zo'n verhouding komen. Een nieuwe Golf GTI (erg populair onder de jeugd) komt met een vermogen van 200pk en een gewicht van 1303kg niet eens in de buurt (6,515pk per kg)... Bovendien is autorijden wel ietsje veiliger dan motorrijden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 Beste Tubejack, Het is statistisch bewezen dat luidsprekers van Bose en Jamo het meest worden verkocht, en dat die het minst worden teruggebracht naar de dealer. Bewijst dit nu dat deze merken de beste luidsprekers leveren? Of zegt het iets over de kritische zin van de kopers ervan? Hoi Spido, Tja dat is simpel dat heeft met vrouwen te maken ..... dat zegt iets over het type mannen Maar even serieus, als ik een stel mooie weergevers koop, dan wil ik er ook jarenlang plezier van hebben en als dat niet bij mij thuis getest kan worden dan valt zo'n zaak gewoon af. Hoe mooi ook. Dat daar eventueel wat kosten aan verbonden zijn is niet erg. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
markh Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Daar heb ik dus heeeeeeel andere ervaring mee. En een rechtzaak aanspannen is voor mij toch echt wat teveel gevraagd. 1. Zorg voor een goede rechtsbijstandverzekering. 2. Een enkele brief van een advocaat is normaalgesproken voldoende om te krijgen waar je recht op hebt. 3. Vele garantiebepalingen ondermijnen waar je wettelijk recht op hebt. Gezien de wijze waarop de distributie georganiseerd is en hoe de belangen binnen de nederlandse audiowereld liggen ben ik het met je stellingen oneens. Hallo, Nummer 3 kan niet. Garantiebepalingen kunnen wettelijke bepalingen nimmer teniet doen! Vriendelijke groet, Markus Hallo, Een goede verkoper luistert (niet hoort!) vaak meer dan zij/hij praat. Het type; 'Als je maar kan lullen, dan kun je verkopen' is achterhaald en slaat werkelijk waar nergens op! Vriendelijke groet, Markus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts