Jump to content

Luidsprekers uit rioolpijp ?

caramba65
 Share

Recommended Posts

Ongelofelijk hoe dergelijke ontwerpen tot stand komen,..... en dan die prijs..... :lol:

En toch, bij B&W weten ze wel hoe mooie dingen te maken !

http://www.raf.nl/webshop/product_info.php...e01aa91909cfc8f

Op zich een interessante vorm, want het is verre van een rioolpijp. Ik heb weleens een rioolpijp gehad, nou dat klonk echt helemaal nergens naar, het dreunde alle kanten op. Helemaal volgeplakt met bitumen, en het werd alleen maar erger. Logisch achteraf maar toen wist ik nog niet veel ervan. Het miste gewoon stijfheid. Dit is echter van marmer??? Marmer in elipsvorm? -> Vandaar dat ze 8000 Euro per stuk kosten.

Het is geen marmer! De behuizing van de tweeter is uit marmer. Het gedeelte waar de mid/bas unit op gemonteerd is, de ellipsvorm, is MDF. De ring waar die mid/bas unit op zit en de overgang naar de ellipsvorm is aluminium. De voet van de luidspreker is ook aluminium. Dus niks compleet marmer.

HDerkx

hm niet echt mooi.

vriend van mij heeft ooit een stuk pijp van ijzer (ik dacht ook afvoer)gebruikt om een sub mee te maken. ding weegt 110 kilo

samen 3 hoog door de flat gesjouwd :lol:

klonk best oke.

ik weet niet of ie hem nog heeft.

Iedereen schrikt zo wezenloos van die luidspreker, dat niemand 'm nog gehoord heeft :(:blink:

Ik heb ze beluisterd en klonk niet onaardig ondanks de diamondtweeter wat ik een onding vind. Kon goed meekomen met speakers van 5000 tot 6000 euro de set,

Tja, vind ze wel leuk uitzien. Maar zelfs als B&W fan vind ik het niet hun mooiste werk, en duur (te) zijn ze ook. heb ze helaas nog niet gehoord. Wil ik wel eens. Eens kijken of het een Nautilus 802 aan kan, denk van niet.... Om even concurentie uit eigen huis te zoeken.

Guest Rein!
Ik heb ze beluisterd en klonk niet onaardig ondanks de diamondtweeter wat ik een onding vind. Kon goed meekomen met speakers van 5000 tot 6000 euro de set,

B&W is een bedrijf die kijkt wat ze maximaal uit een produkt kunnen peuren. Kennelijk zagen ze markt in een jubileum produkt. Overigens spreekt mij een simpele tweeweg meer aan dat die die wasmachines die ze ook maken.

Tja, vind ze wel leuk uitzien. Maar zelfs als B&W fan vind ik het niet hun mooiste werk, en duur (te) zijn ze ook. heb ze helaas nog niet gehoord. Wil ik wel eens. Eens kijken of het een Nautilus 802 aan kan, denk van niet.... Om even concurentie uit eigen huis te zoeken.

Ik ben geen fan maar vindt ze wel mooi. :P;)

B&W is een bedrijf die kijkt wat ze maximaal uit een produkt kunnen peuren. Kennelijk zagen ze markt in een jubileum produkt. Overigens spreekt mij een simpele tweeweg meer aan dat die die wasmachines die ze ook maken.

Zitten ze ook in het witgoed?

Heb een nieuwe wasmaschine nodig toch eens gaan kijken bij een goeie Hifi boer. :lol::lol:;)