lies Posted 2 april 2008 Report Share Posted 2 april 2008 Hallo, Ik ben in het bezit van de volgende set: Linn majik-1 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 2 april 2008 Report Share Posted 2 april 2008 Zelf luisteren is mijn advies. Zeker ook naar Linn, maar kijk ook eens of buizen je aanstaan, elk ander merk is te proberen. Ligt helemaal aan budget en voorkeur. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 2 april 2008 Report Share Posted 2 april 2008 Linn eindversterkers hebben doorgaans een lage ingangsimpedantie. Ik weet niet hoe dat zit met Linn actieve filters, maar ik verwacht dat ook die een lage ingangsimpedantie hebben omdat Linn voorversterkers dat ook hebben. Waarom schrijf ik dit, omdat de meeste buizenvoorversterkers niet optimaal functioneren met een lage ingangsimpedantie. Linn voorversterkers hebben zo hun eigen klank. Bevalt dit? Zo ja, dan weer Linn, anders iets anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 3 april 2008 Report Share Posted 3 april 2008 Hallo, Ik ben in het bezit van de volgende set: Linn majik-1 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 3 april 2008 Report Share Posted 3 april 2008 Linn eindversterkers hebben doorgaans een lage ingangsimpedantie. Ik weet niet hoe dat zit met Linn actieve filters, maar ik verwacht dat ook die een lage ingangsimpedantie hebben omdat Linn voorversterkers dat ook hebben. Waarom schrijf ik dit, omdat de meeste buizenvoorversterkers niet optimaal functioneren met een lage ingangsimpedantie. Linn voorversterkers hebben zo hun eigen klank. Bevalt dit? Zo ja, dan weer Linn, anders iets anders. Helemaal mee eens! Gewoon een Linn kopen en genieten... Het zal je vast niet tegenvallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stone56 Posted 11 april 2008 Report Share Posted 11 april 2008 De Linn AV 5103 is een echte aanrader. 2dehands nu niet meer zo heel duur en past uitstekend bij je 5105jes. Hij is erg goed met surround maar misschien zelfs nog beter met stereo, zoals ie door velen ook gebruikt wordt. De laatste versies hebben DTS en een blauw display... O ja zijn je 5105 versterkers bij Linn terug geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 april 2008 Report Share Posted 11 april 2008 Een goede kennis heeft deze nog te koop. Misschien is dat iets voor je. (Aaron 2). Link to comment Share on other sites More sharing options...
lies Posted 14 april 2008 Author Report Share Posted 14 april 2008 Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels een Kairn pro gekocht. Een 5103 had mooier geweest, maar het aanbod daarvan is naar mijn idee niet zo groot. Misschien in de toekomst? Ben nu nog op zoek naar of een Klout of een 5105 eindversterker. Ik dacht namelijk dat ik mijn Majik I ook als losse eindversterker kon gebruiken, maar dat is volgens mij niet mogelijk. Bij aansluiting als eindversterker, slaat hij de actieve filters over. Dat vonden de tweeters niet zo leuk. Zodoende heb ik de Kairn nog niet kunnen testen. Zodra ik een passende eind heb kunnen bemachtigen, horen jullie mijn bevindingen. (NB: mijn 5105en zijn teruggeweest nav de terugroepactie van LINN) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts