robx Posted 4 april 2008 Report Share Posted 4 april 2008 beste allemaal, waar kan ik in Nederland in plaats van teflon tubes een 'cotton sleeve' krijgen (dus als isolatie van bedrading) ? er moet een 0,8 mm draadje in kunnen. groet Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 beste allemaal, waar kan ik in Nederland in plaats van teflon tubes een 'cotton sleeve' krijgen (dus als isolatie van bedrading) ? er moet een 0,8 mm draadje in kunnen. groet Rob Het meest nabij de stad Delft zeker? Of er een dagje uit van maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 beste allemaal, waar kan ik in Nederland in plaats van teflon tubes een 'cotton sleeve' krijgen (dus als isolatie van bedrading) ? er moet een 0,8 mm draadje in kunnen. groet Rob Op de markt waar ze garen en knoppen verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Ik heb hier al een vaker wat besteld maar ja het is niet nederland: http://www.koordenwinkel.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Je zult het niet geloven, maar dichterbij dan je denkt. Nl overal waar ze schoenveters verkopen. Die lange platte (van 120cm en 200cm) die voor sportschoenen bedoeld zijn, zijn hol van binnen en volledig van katoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 april 2008 Author Report Share Posted 5 april 2008 dank allemaal, kan ik weer prutsen .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Je zult het niet geloven, maar dichterbij dan je denkt. Nl overal waar ze schoenveters verkopen. Die lange platte (van 120cm en 200cm) die voor sportschoenen bedoeld zijn, zijn hol van binnen en volledig van katoen. Die zijn te dik voor een enkel draadje en ik moest natuurlijk weer ongeverfd en ongebleekt katoen hebben is natuurlijk onzin maar voor het gevoel doet het goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Een beetje fourniturenwinkel heeft ook van alles op dit gebied. En gewoon per meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 april 2008 Author Report Share Posted 5 april 2008 hm ... dacht aan schoenveters ja, als dat katoen is, dan is het prima. wil geen kunststof namelijk. zal wel even bij een fourniturenwinkel kijken ja. ik wil dit gebruiken om de bedrading in de CD speler te vervangen (van Marantz print naar Bas zijn eindtrap en van daar uit naar de uitgang). ik wil kijken welke invloed de daar gebruikte bedrading heeft dus. dank en groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Een beetje fourniturenwinkel heeft ook van alles op dit gebied. En gewoon per meter. Nou dat valt tegen die kleine maat is best lastig te vinden en het moet wel een beetje goed passend zitten hij bedoeld dit : Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 april 2008 Author Report Share Posted 5 april 2008 jaaaa dat bedoel ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 zal wel even bij een fourniturenwinkel kijken ja. dank en groeten Waarom vraag je het niet aan je naamgenoot? DHTRob Die weet het vast wel Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 april 2008 Author Report Share Posted 5 april 2008 gedaan de CD speler begint nu los te komen, nou wil ik weten hoe ver ik het ding kan brengen ... de bedrading lijkt me een waarschijnlijk knelpunt. thx Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Hoi Rob Leuk dat je het gaat proberen. Ik bouw mijn uitgewerkte buizen versterkers ook op deze manier Hier is een foto van de aansluiting op een ugt. de dunne draden zijn zilver in rijstpapier/katoen en de dikke ( de secundaire) zijn 9 adertjes zilver elk apart verpakt in rijstpapier en katoen en daar overheen weer katoen. alleen deze stukjes die je op de foto ziet is een paar uur werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 april 2008 Author Report Share Posted 5 april 2008 dat is een klus ! hoe zou jij de klankmatige voordelen van zulke bedrading beschrijven? (ik moet het nog proberen, dus ik zou het niet kunnen vertellen). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Een beetje fourniturenwinkel heeft ook van alles op dit gebied. En gewoon per meter. Nou dat valt tegen die kleine maat is best lastig te vinden en het moet wel een beetje goed passend zitten hij bedoeld dit : Ja, ik weet wat er bedoeld wordt Maar idd zo'n ouderwets fourniturenwinkeltje waar de duvel en zijn ouwe moer te krijgen is, is zeldzaam tegenwoordig. Net even een testje gedaan met wat koord uit mijn vrouw haar hobbyvoorraad. Dat koord is niet hol maar de binnendraad die er in zit trek je er zo uit en dan hou je een hol koord over. Idem met een paar ronde katoenen Sorbo schoenveters uit de supermarkt. Dat past dan netjes over 1 mm - 2 mm dik draad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Hallo, Als je een kerndraad moet verwijderen is dat alleen maar prettig. Je kunt dan de nieuwe (zilveren of koperen) draad aan de oude kern bevestigen en met het verwijderen van de oude kern de nieuwe er meteen in trekken. Scheelt een hoop gepruts. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Bij deze was het niet makkelijk de kern te verwijderen : dat ging niet vanzelf doortrekken was ook mij plan maar daar ben ik snel mee gestopt @ Rob ik verzeker je dat het niet slechter klinkt dan standaard draad Och je moet het gewoon proberen het is leuk om te maken en ik kan wel vertelen hoe geweldig het is maar dat maak je zelf maar uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 Misschien een stomme vraag maar wat is er mis met een PTFE afscherming of een ander soort kunststof? Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 april 2008 Author Report Share Posted 7 april 2008 het feit dat iedere kunststof een eigen invloed op het geluid heeft. en er wordt gezegd dat katoen dat veel minder tot niet heeft. tijd om het zelf te proberen en horen .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 Misschien een stomme vraag maar wat is er mis met een PTFE afscherming of een ander soort kunststof?Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 Als je het in de fik steekt, ruikt het ook anders... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 het feit dat iedere kunststof een eigen invloed op het geluid heeft. en er wordt gezegd dat katoen dat veel minder tot niet heeft. tijd om het zelf te proberen en horen .... groet Ga ik misschien wel doen. Ik ben nu alles aan het inventariseren en wil als mijn vakantiegeld binnen is gaan starten met een zelfbouw phono trap. Dit zal waarschijnlijk de PhonoDude worden van Triode Dick en Doede Douma. Maar ik ben ook nog een het rond kijken naar andere ontwerpen. Het is in dat geval wel eens een goed idee om daar mee te gaan experimenteren. @robx ik ben wel benieuwd naar je bevindingen. Groetjes George PS. Als iemand hier de PhonoDude thuis heeft draaien wil ik graag eens komen luisteren dan weet ik wat ik ga maken tenminste. Als je het in de fik steekt, ruikt het ook anders... Ik wist niet dat jij zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 Als je het in de fik steekt, ruikt het ook anders... Ik wist niet dat jij zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 Als je het in de fik steekt, ruikt het ook anders... Inderdaad Henrie dat heb je goed geconstateerd heb je er ook nog wat meer mee geexperimenteerd ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts