Jump to content

Analoog show 2008

carl
 Share

Recommended Posts

Gisteren met een vriend afgereist naar Sneek. De bestemming was Audioslectief en daarna naar een oud collega om bij te praten en te kijken naar zijn nieuwe huis met aparte luisterkamer (!) . De reden dat we op vrijdag zijn geweest, was dat het dan natuurlijk niet te druk is en er volop gelegenheid is te luisteren.

Ik zou zeggen het was weer ouderwets bij Henk en Aleida. Alles was picco bello op orde en ik heb niet alleen met hun maar ook met de staf en bijvoorbeeld Geerdie, Lestat en Rick Paap leuk kunnen bijpraten.

Eerst zijn we naar de kleine luisterkamer geweest waar de grote Roksan draaitafel stond met Roksan versterking en Monitor Audio pl 300 LS van ik meen zeven en half duizend euro. Nu lees ik wel eens in de Hifi World dat er nogal wat LS achteraf door de marketing worden getuned om ze wat beter verkoopbaar te maken. Dat moet hier toch wel het geval zijn geweest want het klonk mij opgepept in de oren- te nadrukkelijk in hoog en laag. Dat zou te maken kunnen hebben met de grote van de ruimte maar ik denk toch dat de ontwerpfilosofie sinds de verkoop van het bedrijf is veranderd.Ik heb zelf Monitor Audio's 20 SE's en die zou ik niet willen ruilen tegen die nieuwe.

Vervolgens naar naar de grote luisterkamer geweest waar Rick Paap zijn master contempory c (meen ik ) demonstreerde op een DPS met Graham arm en een vrij indrukwekkende versterking. Dat klonk dus gelijk heel anders en heel , heel erg goed. Eigenlijk ongelooflijk wat uit zo'n simpele tweeweg komt. Ik heb later nog even met Rick gesproken die me vertelde dat de LS's een heel gelijkmatig impedantieverloop hadden en ook aangestuurd konden worden door een kleine versterker. Thuis had hij ze staan op een 15 wat versterker - aanrader dus ook als je een LS in deze prijsklasse zoekt. Overigens draaien ze bij Rick altijd hele goede muziek.

In de winkelruimte stond de Duitse importeur van Simon Yorke te demonstreren met de Ayon buizen en Thiel LS. Die zijn van Henk en normaal staan ze in de grote luisterkamer. Ik vind het daar een fantastische natuurlijk klinkende combi. Ook nu klonk het erg goed met de kleine Simon Yorke draaitafel en het JA element zeker toen de stoelen wat naar achteren werden geschoven. Overigens draaide die Duitser toch wel typische demonstratiemuziek. Maar toen we het vroegen kregen we Ella te horen en Saint Sains en dat was niet mis. Overigen had ik vorige show ook de grote Simon Yorke gehoord en dat was volgens mij de beste draaitafel die ik ooit gehoord heb.

Als ik van de geshowde produkten een set moest samenstellen zou het de Roksan draaitafel zijn met een Graham arm en JA element, Ayon versterking en een Blue amp. Dit alles op de Masters. Maar zou het passen bij elkaar?

Daarna zijn we gaan eten bij onze collega en zijn vriendin die zich inmiddels bij ons had gevoegd. Ook nog even naar zijn ESL's op Quad versterkering geluisterd. Ik denk dat het nog iets beter wordt als hij de gordijnen heeft voor zijn zeer gezellig ingerichte luisterkamer. Dat horen we volgden keer dan wel weer. Overigens had ik daar wel weer de Lp's willen meenemen - goede collectie.

Ik ben vandaag, zaterdag, geweest.

Waarom overvalt mij bijna altijd een droefheid, weemoed bij dit soort gelegenheden?

Komt het door de middle -of the -road muziek die er bijna zonder uitzondering wordt gedraaid? Komt het door de absurde prijzen die er doodleuk voor een handjevol weerstanden en wat dies meer zei worden gevraagd:10.000 Euro voor een phontrap, 9.000 Euro voor een audiorackje? Of komt het door de fabrikanten/importeurs die met een nauwelijks verholen dedain met de clientele omgaan of door het serviele gedrag van de aanwezige klanten/liefhebbers?

Enfin, maar een plaatje gescoord uit het ook al niet verrassende aanbod van de aanwezige platenboer.

Thuisgekomen het liefst een borrel genomen, maar vanavond pas ik op drie jonge dames en ik moet dus mijn hoofd helder houden.

Alabaster

Kom op Alabaster, niet zo somber. Waar vind je nog een audiozaak waarbij je het binnenkomen hartelijk wordt begroet. En ook nog in enkele zinnen wordt bijgepraat wat er allemaal te beluisteren is.

Ik was samen met mijn vrouw en had een uurtje uitgetrokken voor Sneek. Eigenlijk veel te kort. In de grote luisterkamer werd door Rick Paap echte muziek gedraaid (ok

Guest Rein!

Waarom overvalt mij bijna altijd een droefheid, weemoed bij dit soort gelegenheden?

Komt het door de middle -of the -road muziek die er bijna zonder uitzondering wordt gedraaid? Komt het door de absurde prijzen die er doodleuk voor een handjevol weerstanden en wat dies meer zei worden gevraagd:10.000 Euro voor een phontrap, 9.000 Euro voor een audiorackje? Of komt het door de fabrikanten/importeurs die met een nauwelijks verholen dedain met de clientele omgaan of door het serviele gedrag van de aanwezige klanten/liefhebbers?

Enfin, maar een plaatje gescoord uit het ook al niet verrassende aanbod van de aanwezige platenboer.

Thuisgekomen het liefst een borrel genomen, maar vanavond pas ik op drie jonge dames en ik moet dus mijn hoofd helder houden.

Alabaster

Waarom ga je dan heen..? :blink:

Herken volledig je opmerkingen hoor, maar ik blijf dan ook ver weg van dit soort gelegenheden.

Net terug van twee dagen Sneek. Het was erg gezellig, de importeurs en de gasten namen volgens mij de tijd voor de vragen van de bezoekers en de innerlijke mens werd ook nog eens goed verzorgd.

Heb eigenlijk alleen maar vrolijke en ge

Ik vond het ook weer een heel gezellige en leerzame audioshow. Dat sommige mensen dit niks vinden kan ik ook inkomen, maar ga dan eens wat praten met mensen, ook de importeurs en verkopers. Kan je mss nog eens wat van leren, iig meer dan door de zaak heen stieren zonder ergens de tijd voor te nemen en weer teleurgesteld weg te gaan.

Ik heb bij de demo van de Master speakers een paar keer om andere muziek dan het geijkte gevraagd, dat word dan ook opgezet. Hierdoor kom je dan ook weer wat meer met die mensen aan de praat, waar je ook wat van op kan steken, en echt niet alleen het verkooppraatje. ;)

Ook met Henk en Aleida is het gezellig praten en lachen over koetjes en kalfjes, maar ook serieuzere zaken zijn zeer goed te bespreken.

Onderweg heb ik Audiofreak nog even van huis opgehaald. Op het allerlaatste moment, 5 minuten voordat ik weg zou gaan zag ik nog zijn mail dat hij geen vervoer had. Hij was een leuk gezelschap onderweg.

Ook na de show het chinees eten was weer heerlijk en uitermate gezellig aan tafel, maar uiteraard daana ook nog weer.

Ik ben net pas een half uur thuis. Dat zegt waarschijnlijk genoeg. :D

Henk en Aleida bedankt, en uiteraard weer tot de volgende show, of wie weet nog wel een keer daarvoor.

Mvg. Miracle.

Alabaster

tjonge jonge wel errug negatief zeg. Ga je dan nooit meer naar zo'n show? Ga dan wat beppen met de aanwezige gasten. Ik ben het wel met je eens dat er teveel nadruk wordt gelegd op de echt dure apparatuur en waarom geen setje met versterker, phonotrap, draaitafel en speakers voor 2500 euro? Moet toch kunnen en dat klinkt zeker goed.

Robin

Beste allemaal

Ik zit hier nu achter de computer, een kopje koffie voor mijn neus en mijn gedachten gaan terug naar de drukke dagen die achter ons liggen, en ik voel mij gelukkig en blij. Gelukkig dat ik heel veel bekende en onbekende gezichten heb gezien in goede gezondheid en blij dat alles zo fijn en harmonisch verlopen is.

Een grote hulp voor mij, in de keuken ,waren Erwin, Marten Jan, en Eric. Die afwisselend steeds voor verse koffie en thee hebben gezorgd. Ik bedank het team van Dynamic Solutions, bij hun heb ik altijd de neiging om te dansen. Bij Jan Allaerts, die steeds alle mensen te woord stond bij vragen over elementen, bij Christian Isenberg, altijd opgewekt en vrolijk, bij Willi Bauer van DPS , het team van Monitor Audio en Touraj van Roksan .En natuurlijk Gerrit Nutters , steeds een plezier om met hem en te kletsen en lachen.

Alle bezoekers die geweest zijn hartelijk bedankt voor de komst , fijn dat Onno toch nog komen kon dankzij Miracle.

Roger ik heb veel aan je gedacht en ik hoop dat je gauw weer beter bent.

mvG

Aleida

Ik heb een prachtige dag gehad, eerst naar Johan Ketelaar en naar de grote Ultimate set geluisterd. Dit was toch wel erg goed alhoewel het mij allemaal iets te lief klonk. iets meer ballen zou mogen zeg maar. Stevie Ray Vaughan b.v. knalde lang niet zo als vorige week bij Sonore.

Hoe anders bij Henk en Aleida,

Eerst bij Rick geluisterd. Heel mooi, eigenlijk beter dan de Ultimate (vond ik). Dynamischer realistischer en transparanter. Het laag gaat uiteraard w

Ik was nog vergeten te vertellen dat Henk mij de Oracle mark III heeft laten zien en dat die wel heel erg anders in elkaar zit dan mijn mark V

O ja Lestat het platenlabel waar ik het over had is

http://www.purepleasurerecords.com/

en de plaat waar ik het over had is "Charlie Mingus presents Charlie Mingus". Trouwens alle platen van hun zijn zeer de moeite waard en de persingen zijn uitmuntend.

Nou ook ik zal mijn stukkie tekst hier neerzetten. Het lijkt wel een virus, die instant delete functie van net getypte stukjes tekst. ;)

Ron de klok van 12:00 liep ik de winkel van Henk en Aleida binnen. Nadat ik van Aleida een wel heel enthousiaste begroeting kreeg ook Henk even de hand geschud. wat is het leuk te zien hoe ze genieten van zo een evenement.

Als eerste ben ik naar de set van Rick Paap gegaan. Prima set maar een beetje uit balans. Zodra er wat zwaardere stukken speelden werd het laag minder. Heeft onder andere te maken met de gebruikte Eton Eton 7-372 HEX midwoofer welke een beetje aan zijn max speelde. Verder was het wel feest met muziek van Grease en Braak en en...

Hierna naar Christian Isenberg met zijn Simon Yorke Design demo. Na een lekker stukkie modern werk met de nodige bas werd er door de bovenburen vriendelijk doch dringend verzocht of het wat minder kon. Hmm, lang niet meegemaakt at de buren kwamen klagen :lol: Over de bas gesproken. Ik weet dat de Thiel beter kan. Verwacht dat de Ayon icm de Thiel CS1.6 het gewoon niet trok. De ruimte daarbij begon als resonator op te spelen wat vooral op de plek vanwaar Gerrit Nutters zijn platen stand te verkopen tot een kakefonie van tonen leidde.

Hierna Touray bezocht en een leuke dicussie gehad over ontwerpfilosofieen, over genieten en dat hij toch echt de beste platenspelers maakt. Vind hij zelf :) De set zelf heeft niet laten zien wat hij kan. Het Shiraz element was koud 8 uur oud, de caspian ref pre ook en niet te vergeten de grote Roksan eindversterker. Ook deze was nieuw. Erg jammer want klinken deed het niet. Te schel, rommelig, gruizig en weinig detail. Het gebruik van de grote Monitor Audio weergevers is m.i. minder een probleem. Mits je het volume goed houd. Beetje een gemiste kans al was ik wel erg blij om zowel de importeur als Touray te spreken. Wel de beste demo wegens de kleine ruimte en de rust die dat gaf! De caspian wil ik graag thuis proberen!

Helaas was mijn Transrotor nog niet klaar. Dit was wel erg jammer omdat ik eerder die week nog te horen kraag dat alles goed kwam voor de show. Bleek dat het lager nog niet eens naar Duitsland was gegaan. In overleg met de importeur nu afgesproken het maar in een keer goed te doen: Nieuw keramisch lager met spiraalolieopvoersmering-ding. Ook een aarddraad naar het lager om deze te kunnen aarden tegen statische lading van het plateau.

De keuze van het nieuwe element is moeilijk. Of de Dorian van Lyra of de Elite II van Goldring welke ook was ook te horen in de Xerxes20 icm dynaudio en Acuphase 500 series geintegreerde versterker in de koffiehoek. Alleen stond er daar TransRotor op. Helaas is Dynaudio echt niet mijn ding, geen emotie, meer looks dan prestatie in mijn ogen. De kombinatie met de Transrotor Tourbillon/ JA MC2Finish (?) en Bluenote weergevers was weer een bekende combinatie. Gewoon goed.

Hierna even Audioselectief ontvlucht. Een bakkie koffie gedronken op een terrasje in de stralende zon. Door het Fries Scheepvaartmuseum gelopen om even een stukkie Frysk Folklore te luisteren: Zeevaartsliederen onder begeleiding van een trekzak. Gewoon even leuk maar toch snel weer verder. Bij min12 een sorbet verorberd en weer terug naar Henk voor het jaarlijks diner.

De chinees was weer de perfecte afsluiter. De discussies erg leuk. Ondanks de lagere opkomst dan voorgaande jaren was de sfeer super. Eigenlijk wel lekker, het was nooit benouwd of te druk. Superdagje gehad.

Henk en Aleida, MJ, Lestat en iedereen die ik heb gesproken en gezien, het was mij weer een waar genoegen! Tot volgend jaar of een andere gelegenheid. En oh ja Henk, misschien volgend jaar een demo van de grote Simon Yorke/ Jan Allaerts (die speciale)/ Ayon 300B buizentrap/ blueamp en de grote Klipsch in de grote demoruimte... Die blijven me iedere keer weer verbazen :rolleyes:

Zo, wat een verhalen :)

@ Carl, het was leuk weer eens lekker bij te kletsen! Voor zover de drukte het toeliet. dank voor je link, ik zal er gebruik van gaan maken.

@ Opa Henk, de polsen bleven vannacht maar inschenkbewegingen maken.... :D:P

Gelukkig nog meer forummers gezien, na lange tijd weer eens Piet van Soest, met Tannoy en Frank K van Audiofreaks.nl. En niet te vergeten Ome Henk, die ik een paar leuke platentips heb gegeven, Mr. Guzzi en meer.

De indrukken zijn teveel om op te noemen! Leuk was het open en eerlijke gesprek met Miracle en Audiofreak tijdens het chinezen. Jammer dat jullie het laatste uurtje niet erbij zijn geweest om de Monitor Audios eens goed aan de tand te voelen. Deze set klonk zaterdag iig veel beter dan vrijdag, aangezien de enige ingespeelde apparatuur de cd-speler en de speakers betrof, de rest kwam donderdagavond geheel nieuw uit de doos. Dus een definitief oordeel is niet te vellen, hoewel het maar weer eens duidelijker werd dat sommige apparaten en vooral elementen

Hallo allemaal,t'was weer een interessante en gezellige middag gisteren,volgende keer ben ik weer van de partij hoor bij de chinees, Henk,Aleida,Erwin, Maarten Jan en Lestat en ieder die ik vergeten ben, bedankt voor de leuke middag (show) m vr groet Mr. guzzi :D

Ik heb maar even wat foto's flink verkleind om ze hear te plaatsen de kwaliteit wordt wel wat minder maar anders duurt het laden van deze pagina zo lang:

220842875_5_cXax.jpeg

Isenberg met Simon Yorke

220842874_5_BVOu.jpeg

Jan Allaerts met een bekend forumlid

220842873_5_MDQr.jpeg

KT88's op de Ayon Spirit

220842872_5_zWSX.jpeg

Rick Paap en nog een bekend forumlid

220842870_5_xOdi.jpeg

Het Roksan monster Platinum Power Amp (M3180?)

220842868_5_rWWm.jpeg

Twee forumleden druk in gesprek tijdens het eten

deel II

220842867_5_IdG4.jpeg

Als katjes muizen.... (Dit was een ABX vergelijking van de soep :P:P:P )

220842866_5_reKb.jpeg

Blijft mooi, JA MC1 in een Simon Yorke

220842864_5_o3qn.jpeg

De set Roksan met de TMS-3

220842863_5_4320.jpeg

Luisteren vanachter de koffietafel (Accuphase/ Bluenote/ Blue Amp/ Transrotor Orion/ Roksan Xerxes 20/ Dynaudio 5.4/ Bluenote Reale nieuwe stijl en kleur)

Gelukkig nog meer forummers gezien, na lange tijd weer eens Piet van Soest, met Tannoy en Frank K van Audiofreaks.nl.

Greetz,

Lestat

Hoi Lestat, inderdaad mooie verhalen over een altijd weer mooie show.

Ik kon vrijdag geen vrij krijgen, en ook gisteren moest er gewerkt worden.

Dus je zult mij met iemand anders verwisseld hebben. Ben er dus helaas niet geweest. :unsure:

Frank. :)

Helaas was mijn Transrotor nog niet klaar. Dit was wel erg jammer omdat ik eerder die week nog te horen kraag dat alles goed kwam voor de show. Bleek dat het lager nog niet eens naar Duitsland was gegaan. In overleg met de importeur nu afgesproken het maar in een keer goed te doen: Nieuw keramisch lager met spiraalolieopvoersmering-ding. Ook een aarddraad naar het lager om deze te kunnen aarden tegen statische lading van het plateau.

Wat een gek..t met die Porcino :angry: Hoe is het mogelijk dat het lager naar z'n gruzelementen is :confused: Toch een sluitpost als je het mij vraagt. Ik had dus problemen met de gelijkloop. Maar goed zal wel weer goed komen.

Groet Robin

Gelukkig nog meer forummers gezien, na lange tijd weer eens Piet van Soest, met Tannoy en Frank K van Audiofreaks.nl.

Greetz,

Lestat

Dus je zult mij met iemand anders verwisseld hebben. Ben er dus helaas niet geweest. :unsure:

ik vermoed magestic :)

Greetz,

Lestat

ik vermoed magestic :)

Ook kaal neem ik aan? :D:P:lol:

Leuke verslagen en foto's allemaal!

Henk, Aleida et al hebben er weer een geslaagde dag van gemaakt. Ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn. Tja, m'n zus werd deze week 30 en dat wilde ze groots vieren. Kwa vervoer werd het te lastig om dit te combineren.

PS. Henk, ik heb je Phono 2 hier nog steeds staan. Ik weet niet of ik hem wel terug wil sturen. Zie ook mijn mailtje die je door alle drukte wel gemist zult hebben. ;)

Groeten,

Gerald