mordante Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Zijn er mensen die ervaringen hebben met bitumen plakken? Wat ook kan is de onderkant van de speler beplakken met bitumen. De hoeveelheid is gehoormatig af te stellen, teveel demping haalt de ritmiek uit de speler, wordt dan een suffig klankbeeld. Deze quote komt van iemand die mijn platenspeler heeft afgesteld. Nu wil ik dat best proberen maar ik ben bang dat ik het verkloot. Wat zijn jullie ervaringen? Het gaat over een Rega P25. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Mijn ervaring met loodbitumen plakken bij een Thorens TD 160 is dat het bijzonder weinig doet. Ik weet niet of er een dunne bodemplaat onder de plint van de P25 zit maar je bereikt meer door die weg te laten. Loodbitumen werkt het beste op grote vlakken en dunne resonerende panelen zoals bij autodeuren ed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Ik sluit me aan bij Pjotr. Ik heb zelfklevende bitumen geplakt op m'n sokkel en de onderkant van de motorunit. Door uitdroging vallen ze er stuk voor stuk af en ik hoor geen verschil. Misschien dat het op hele stijve materialen zou helpen, zoals hardhout en aluminium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Laten we het ff over de P25 hebben. Die put zijn sterke punten juist uit zijn levendigheid (cq resonantiepunten). Ga je die killen, kill je de escentie van de P25. Niet doen dus. Normaal gesproken kan loodbitumen zorgen voor een verbetering. Dat hoeft dus niet. Het is zo als Pjotr aanhaalt. Loodbitumen werkt het best op blik (deksels van standaard cd-spelers e.d.), aluminium en dun hout. Is het materiaal dikker dan 5-8mm, doet het niks meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Dus alweer tijd en geld gespaard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Niet doen! HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Zoals Sodejuu al aangeeft moet je een Rega idd niet gaan voorzien van loodbitumen. Ik heb het eens uitgeprobeerd met een broertje van de Rega P2, een Goldring GR2, Rega P2 met ander naampje en element dus. Deze ging doods klinken met loodbitumen eronder. Wil je iets verbeteren aan een R25 denk ik dat je beter de arm kan gaan opwaarderen dan aan de tafel zelf te gaan modden. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Geheel mee eens, Miracle! Wil je meer van je R25, zou je wel kunnen kijken of je de ondergrond kan verbeteren. Een Cardas Board of muurbeugel/ steun zou best wel eens een verbetering kunnen zijn, daarna de duurdere aanschaf van een arm, armbekabeling element of zelfs de phonopre upgraden kan heel veel doen. Natuurlijk zou je wel eens alle contacten kunnen reinigen, de olie kunnen checken of huidige arm en element eens professioneel opnieuw kunnen laten afstellen. Mordante, waarom wil je er iets aan wijzigen? Ben je niet tevreden? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 6 april 2008 Author Report Share Posted 6 april 2008 Eigenlijk ben ik nooit tevereden en niet alleen met betrekking tot audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Dat getuigt w Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Loodbitumen werkt het best op blik (deksels van standaard cd-spelers e.d.), aluminium en dun hout. Is het materiaal dikker dan 5-8mm, doet het niks meer. Ja dat klopt!!! Dat kreeg ik bij bouwakoestiek. Een zwaar paneel demp je niet met een dun plaatje bitumen. Logisch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts