hderkx Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Het is er toch van gekomen. De overstap van kompakte luidsprekers op stands naar een vloerstaand model. Waarom? Ik was het gehannes met stands zat en ik miste wat laag. Ik draaide met de Von Schweikert VR1. Deze luidspreker heeft een aantal goede eigenschappen zoals de enorme ruimtelijkheid, het open klankbeeld en hij klinkt mooi met stemmen. Echter het laag vond ik niet strak en er was iets te weinig laag. Ik had al eens wat om me heen gekeken naar een vloerstaande luidspreker en kwam de volgende merken tegen: Audio Physic, Dynaudio, Focal etc. Ook de PMC GB1 had ik onlangs nog gehoord en dat klonk niet verkeerd. Ook van het merk Spendor had ik al eens informatie opgevraagd. Er verscheen een advertentie op een internetsite waarin een aantal Spendor modellen voor een hele leuke prijs werden aangeboden. Die aanbieding had zijn redenen, maar daar wil ik niet op in gaan. Bovendien was het ook nog in de buurt. Dus een afspraak gemaakt en gaan luisteren. Wat ik hoorde klonk niet verkeerd, maar ik dacht dat ik het thuis nog beter kon laten klinken. Dus de koop werd gesloten. De Spendor S6 was van mij. 3 dagen later de luidsprekers opgehaald en thuis aangesloten. Eerst maar eens een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Leuk stuk om te lezen hderkx. De Spendor speakers zie je hier in nl. wat mij betreft te weinig, en worden idd ondergewaardeerd. Ik vind het heel goed klinkende speakers en ook nog heel mooi afgewerkt. De S6 is niet voor niets Stereophile Product of the Year 2004 geweest. Geweldige speaker vind ik. Zijn geld dubbel en dwars waard, en al helemaal als je ze voor een leuke prijs hebt kunnen kopen. Mvg, Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Beste HDerx, Leuk stuk om te lezen! Ik kan me alleen al qua uiterlijk voorstellen dat je ze hebt gekocht! Ik moet bekennen dat ik ze nog nooit heb beluisterd, maar als ik ze tegenkom zal ik dat niet laten! veel plezier ermee. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 De laatste keer dat ik op de VAD was (voorlaatste versie), werden Spendors door zowel Cambridge Audio als Naim met prima resultaat aangestuurd. Spendor is vooral in UK zelf behoorlijk populair, maar dat zou zich inderdaad wat meer richting 't vaste land mogen uitbreiden. Prima keus, enjoy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 Onbegrijpelijk dat je zo weinig hoort over de Spendor luidsprekers, [...] Triest maar waar, 'k wist niet eens dat ze nog bestonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 De S6 is niet voor niets Stereophile Product of the Year 2004 geweest. Dat is toch echt de 5Se. Dat is een 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Hoi hderkx, Leuke recensie om te lezen. Ik ken de speakers niet maar ik wordt er wel nieuwsgierig naar als ik jou verslag zo lees. Als ik ze tegen kom op een beurs dan zal ik ze zeker eens gaan beluisteren. Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts