audioRobert Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 hallo allemaal, mijn naam is Robert. ik ben van plan nieuwe zuil luidsprekers te kopen. Mijn budget ligt tussen de 100 en 150 euro. De luidspreker moet ten minste 6 impedantie hebben(in verband met mijn versterker). Ten eerste heb ik deze luidspreker gezien op www.conrad.nl : Eltax Concept 400. dit is een andere die ik heb gezien op die site: Renkforce Concrete 400. en nog een: Renkforce San Diego. ik zou graag willen weten welke ik het beste kan aanschaffen. Of natuurlijk een andere. Maar welke? Een hele andere speaker, een Ipod docking speaker van Klipsch, vind ik een heel goed geluid hebben en ik vraag me af of iemand me kan vertellen of de bovenstaande speakers beter of juist slechter zijn dan die Klipsch. Het is trouwens de Klipsch Igroove. alvast heel erg bedankt. Groetjes Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Beter, wat is beter Robert? Smaak is heel persoonlijk. Jij vind een Ipod docking speaker van Klipsch heel fijn klinken. Ik of iemand anders misschien weer niet. Ook moet een speaker matchen met je versterker. Een speaker die op de ene versterker fijn klinkt kan dat op een andere versterker soms niet doen. Vooral speakers zijn heel persoonlijk en zou je eigenlijk altijd zelf moeten gaan beluisteren met jouw apparatuur eraan, het liefst nog in je eigen luisterruimte. Bij een conrad of dat soort winkels zal het vast een stuk moeilijker gaan de speakers eerst thuis uit te proberen, maar probeer ze dan minstens eerst daar te beluisteren met jouw versterker eraan. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioRobert Posted 6 april 2008 Author Report Share Posted 6 april 2008 ok dan moet ik maar eens naar die winkel gaan met mijn versterker. en nog bedankt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 Klipsch maakt ook veel zuil luidsprekers in jouw prijsklasse. Ik zou die zeker in je vergelijking meenemen. Puur op basis van naamsbekendheid en reputatie mag je van Klipsch meer kwaliteit verwachten dan de andere 3 merken (die verdacht veel op elkaar lijken?). Klipsch klinkt over het algemeen dynamisch en levendig. Ze zijn meestal ook makkelijk aan te sturen, dus staar je niet blind op de 6 ohm eis. http://www.kieskeurig.nl/overview2/klipsch/speaker.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 Ja, negeer aub dat gedoe met 6 Ohm, is in jouw geval volstrekt onbelangrijk hoeveel Ohm je speaker/versterker in de specs heeft staan, of je moet een buizenversterkertje hebben van 1,5 Watt Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Beste AudioRobert, je budget is erg beperkt! Wellicht is het een goed idee om zelfbouw te overwegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Klinkt stom maar naar mijn mening is het budget juist te laag voor zelfbouw. Als je alle benodigde onderdelen bijelkaar op gaat tellen kom je al snel op een hoger bedrag uit. Bovendien kunnen grote fabriekanten die in deze prijs klasse produceren dat allemaal veel goedkoper dan jij zelf. Met name het hout en de units zullen duurder uitkomen dan je verwacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 Klinkt stom maar naar mijn mening is het budget juist te laag voor zelfbouw. Als je alle benodigde onderdelen bijelkaar op gaat tellen kom je al snel op een hoger bedrag uit. Bovendien kunnen grote fabriekanten die in deze prijs klasse produceren dat allemaal veel goedkoper dan jij zelf. Met name het hout en de units zullen duurder uitkomen dan je verwacht. Tja, aan de andere kant.... als je beseft dat in die 150 euro die die speakers kosten ze ook nog eens helemaal uit China zijn overgekomen dan kan je wel een beetje inschatten hoe goedkoop de gebruikte units/filter zijn die in de speakers zitten. Voor diezelfde 150 euro zou ik eerder naar 2e hands speakertjes gaan kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 8 april 2008 Report Share Posted 8 april 2008 helemaal mee eens, de gouden tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 2e hands DIY?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 Lijkt mij geen probleem, maar tweedehands van een normale fabriekant mag natuurlijk ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 april 2008 Report Share Posted 9 april 2008 Beste Bartverwaayen, Tweedehands tips: B&W DM2A; Spendor BC1, BC2, BC3 (hoe hoger typenummer, hoe beter); Elipson B 1303; Kekkoh Labda of Beta; Translator Reflexion, Reference of Impact 5-II. Er zijn m Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 10 april 2008 Report Share Posted 10 april 2008 eh spido ik was niet de topic opener Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 april 2008 Report Share Posted 11 april 2008 eh spido ik was niet de topic opener Beste Bartverwaaijen, SORRY! Beste AudioRobert, Tweedehands tips: B&W DM2A; Spendor BC1, BC2, BC3 (hoe hoger typenummer, hoe beter); Elipson B 1303; Kekkoh Labda of Beta; Translator Reflexion, Reference of Impact 5-II. Er zijn m Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioRobert Posted 11 april 2008 Author Report Share Posted 11 april 2008 ok ik denk dat ik dan voor klipsch ga want ik vind het zelf een erg betrouwbaar merk vergeleken met die andere. Heel erg bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 11 april 2008 Report Share Posted 11 april 2008 okik denk dat ik dan voor klipsch ga want ik vind het zelf een erg betrouwbaar merk vergeleken met die andere. Heel erg bedankt. Voor mij zouden de Klipsch als eerste afvallen, het is enkel een dockingstation met aangeplakte speakertjes, tenminste als je deze Klipsch bedoelt. Niet bepaald te vergelijken met losse speakers dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioRobert Posted 13 april 2008 Author Report Share Posted 13 april 2008 Ik heb eindelijk speakers gekocht en ik ben er heel blij mee. Ik heb 2 speakers Klipsch F2 gekocht voor 200 euro . Die heb ik aangesloten op mijn versterker en die heb ik weer aangesloten op me pc en Ipod. Die speakers klinken ook heel erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 14 april 2008 Report Share Posted 14 april 2008 Gefeliciteerd Robert, Zijn erg mooie speakers voor dat geld. En ze klinken ook nog, een famillie lid van me heeft ze ook. Veel luister plezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 april 2008 Report Share Posted 14 april 2008 Waarom zitten er geen vleugeltjes aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts