a-757 Posted 11 april 2008 Report Share Posted 11 april 2008 Ik ben de bezitter van een Pioneer A-757 mkII. Een rijk bezit als het 19 kg zware beest het zou doen tenminste. Al enige tijd ben ik er mee bezig. Vermoedelijk is de lin. ic PA0016 die de bias regelt kapot. Ik ben op zoek naar een schema van een A-757 mkII of een datasheet van een PA0016 ic-tje. Ik heb het vermoeden dat er meer kapot is. Het apparaat is namelijk drie maanden geleden voor het zelfde euvel gerepareerd. Tevens ben ik op zoek naar iemand die mij een beetje kan helpen met de reparatie en eventueel met het upgaden van een A-757. BVD, A-757 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 11 april 2008 Report Share Posted 11 april 2008 Neem eens contact op met de heer achter deze website: http://www.eyeonaudio.nl/ info@eyeonaudio.nl Ik weet dat die onlangs precies zo'n probleem heeft gehad aan zo'n Pioneer, de fout lag niet aan het IC maar aan enkele onderdelen daaromheen. Hij heeft daar verslag van gedaan op Audiofreaks, maar door dat topic is niet meer heen te komen wegens de vele spam. Gevonden: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=10740.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a-757 Posted 17 april 2008 Author Report Share Posted 17 april 2008 Bedankt KT88. Ik heb het artikel gelezen. Er is mij veel duidelijk geworden. Aangezien ik geen techneut ben, maar wel graag het een en ander hierover wil leren, doe ik nu een spoed cursus "hoe werken de onderdelen". Ik als doorgewinterde doe het zelver ben nog steeds van mening dat ik mijn versterker zelf kan repareren, met wat hulp van buitenaf. Aldus blijf ik stug aanmodderen om het maar niet in de reparatie te hoeven bren. Om door te gaan waar ik gebleven was ben ik op zoek naar een eigenaar van een A-757 die zo gek is hem even open wil schroeven en mij vervolgens vertelt wat de waarde is van de weerstand R243. de ligt ergens in de buurt van de 8 tot 10 ohm. Daarnaast zou ik heeeeeeeeel eergggg graag de spanningen willen weten die op de PA0016 staan. Ik wordt er namelijk helemaal simpel van dat op het internet niets te vinden is dat lijkt op een leesbaar schema hierover. Binnenkort maak ik even wat foto's van mijn wat aan gepaste A-757 mkII. A-757 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 april 2008 Report Share Posted 17 april 2008 Er staan schema's in die draad op AF, en Richard "Eye On Audio" kun je gerust een mailtje sturen, die is best bereid een helpende hand per mail of telefoon toe te steken. Helaas ben ikzelf niet bekend met deze versterker, maar uit het verhaal is wel te destilleren dat naast een eventueel defecte PA0016, nog wat torretjes en weerstandjes eromheen naar de gallemiesen kunnen zijn. Zorgvuldig alles nakijken, meten en als je zeker weet dat alles verder weer OK is, dan pas de nieuwe ICs erin. Zoals je hebt kunnen lezen zijn die nog via Pioneer in Almere te bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts