Jump to content

miniset

Matthias
 Share

Recommended Posts

Hallo mede forumers, na 17 jaar genoten te hebben van mijn slaapkamer setje (pioneer versterker en AR-17 speakers) ben ik toe aan een nieuw setje. Nu is mijn oog gevallen op de denon D-F101 (2*35W 4ohm), zit alles op wat ik wil hebben alleen nu moeten er nog een paar ('boekenplank') speakers bij, ik heb hier en daar al geluisterd en mijn gehoor is gevallen op een paar mordaunt short 902 's. Klinken leuk maar ik mis toch nog wat, dus iets verder kijkend en lezend kwam ik op de dynaudio audience42, wel een iets andere prijs catagorie (set

Dynaudio staat wel bekend om hun rustige hoog. Ligt dus niet aan de versterker. Overigens is het er best wel (zelfs van vrij goede kwaliteit).

Misschien heb je hem in een erg gedempte ruimte beluisterd. Dan wordt het misschien iets te weinig.

Klipsch is idd iets dynamischer.

Bedankt alvast voor de reakties, over het hoog bij de dynaudio dat was echt niet goed maar ben van plan om nog eens te luisten ook met een wat zwaarde versterker.

Met klipsch speakers ben ik verder niet bekend maar heeft iemand een idee waar ik die kan beluisteren in de buurt van utrecht? En in welke prijsklasse de SB en RB range ligt?

Groet

Matthias.