Porcino Posted 11 april 2008 Report Share Posted 11 april 2008 Legendarische studioelementen. Duidelijk apart staand van de standaard hifi elementen hebben deze elementen, naast een duidelijk klanksignatuur en een behoorlijke leeftijd, nog steeds voor velen een speciale aantrekkingskracht. Zo speel ik zelf nu 1,5 jaar met de DL103. Ondanks het gebrek aan fijndetail een heerlijk gretig element. De EMT heb ik in diverse versies mogen horen en ook hier die gretigheid en speelvreugde. Helaas is mijn huidige 103 op... Omdat ik mij er iedere keer op betrap dat ik met deze elementen vaak zit mee te swingen en de luchtgitaar niet schuw ben ik op zoek naar een goede vervanger voor mijn DL103 en wil ik deze elementen niet links laten liggen. Ook omdat ik weet dat er meer moet zijn een treedje omhoog, naast de ACE /Eroica en co... De Ortofon SPU Classic N welke op zich nog wel te betalen is met 539 euro aan de kassa is een eerste alternatief. Weleswaar is het duurdere broertje de betere, maar ook dubbel zo duur. Helaas staat me voor dat geld de naald niet aan (spherisch en 40 mN naalddruk...) Ook zal deze niet zonder meer passen op mijn RB250. Dus helaas... De EMT TSD15 is wel met een fineline of VdH1 naald leverbaar. Alleen dan inclusief EMT headshell waar hij lastig uit is uit te bouwen. En het prijskaartje is 835 euro in de goedkoopste versie. Plaatje: Helaas is de AT33 in Nederland/europa niet leverbaar al zou er een schitterende AT33PTG moeten zijn welke een volle stap omhoog is van de OC9 en dan met iets meer die broadcast sound... De DL103 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 11 april 2008 Report Share Posted 11 april 2008 heb veel leute met een ouwe Decca London (frss)! goeie nacht! RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 11 april 2008 Report Share Posted 11 april 2008 Sinds kort in de Blue Amp Thorens 125 een Denon DL 103D element met shibata tip. Gemonteerd in een houten Yamamoto shell. Na een gewone 103 nu wel fijn detail met de eigenschappen van een gewone. Ben er heel erg blij mee. Even op het fotootje klikken voor een grotere afbeelding aub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Helaas is mijn huidige 103 op... Shibata retip, ik meen (pin me er niet op vast) voor ca. E 100.-, bij nadelspezialist.de. Website is waardeloos, gewoon even bellen. Al was het mar om er een erg leuk reserve element aan over te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Ik zou niet retippen. Bij Denon krijg je statiegeld en dan ligt de nieuwprijs erg dicht bij de retipprijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 12 april 2008 Author Report Share Posted 12 april 2008 Jaren gespeelt met een Denon DL103D, prachtig element, totdat ik tegen een EMT v.d.Hul aanliep.Overigens heb ik een EMT v.d.Hul over na de wisseling van de EMT met een Kolibrie. Wauw Ruud, is zo'n EMT een beetje in een Rega te bouwen? Of is dat echt zonde? Heb anders nog wel een SME3009imp. Maar dan moet de porcino omgebouwd... Heb je die EMT over/te koop? Wat moet zoiets nog kosten? Zou wel gelijk een behoorlijk stukkie vooruit zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Jaren gespeelt met een Denon DL103D, prachtig element, totdat ik tegen een EMT v.d.Hul aanliep.Overigens heb ik een EMT v.d.Hul over na de wisseling van de EMT met een Kolibrie. Zo`n element koop je toch niet tweede hands. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 De DL103 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 13 april 2008 Author Report Share Posted 13 april 2008 hmm, dus eigenlijk moet je voor echt fraai de EMT-draadjes voorzien van rhodium contactpinnetjes. Na ja,dat is te doen, als je tenminste erg snel en gedoseerd kan solderen. Of de hele pinnetjes over slaan en gelijk op de armbekabeling solderen. Maar blijkbaar heb je toch succes gehad in de rb2.5. (mijn arm is eigenlijk dezelfde tenslotte). Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 april 2008 Report Share Posted 14 april 2008 (...) Ik heb zelf hele andere ervaringen met de DL103. Ik mis geen fijndetal, vind niet dat het hoog afrolt en vind het laag zeer strak. (...) Probeer zo'n element eens met een Ortofon MCA 76 of MCA 10 MC-voorversterker (10 Ohm afsluitimpedantie), vooral wanneer je nu een in een (voor)versterker ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 april 2008 Report Share Posted 15 april 2008 (...) Ik heb zelf hele andere ervaringen met de DL103. Ik mis geen fijndetal, vind niet dat het hoog afrolt en vind het laag zeer strak. (...) Probeer zo'n element eens met een Ortofon MCA 76 of MCA 10 MC-voorversterker (10 Ohm afsluitimpedantie), vooral wanneer je nu een in een (voor)versterker ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 15 april 2008 Author Report Share Posted 15 april 2008 Zeker zwakste schakel principe: Rest van de keten: ASR Schaeffer&Rumpf Emitter 1+ MF X-LPS / X-PSU of Rega Fono Scan Speak / Speakerland Vector5 Limited (D2905/9700 & HM130G0) Mogami Neglex LS bekabeling Audioquest Emerald interlink Wat denkt u? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 15 april 2008 Report Share Posted 15 april 2008 Zeker zwakste schakel principe: Rest van de keten: ASR Schaeffer&Rumpf Emitter 1+ MF X-LPS / X-PSU of Rega Fono Scan Speak / Speakerland Vector5 Limited (D2905/9700 & HM130G0) Mogami Neglex LS bekabeling Audioquest Emerald interlink Wat denkt u? Ben bang dat Uw zelfvertrouwen in deze de zwakste schakel is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 15 april 2008 Report Share Posted 15 april 2008 Zeker zwakste schakel principe: Rest van de keten: ASR Schaeffer&Rumpf Emitter 1+ MF X-LPS / X-PSU of Rega Fono Scan Speak / Speakerland Vector5 Limited (D2905/9700 & HM130G0) Mogami Neglex LS bekabeling Audioquest Emerald interlink Wat denkt u? Vraag me af of de MF-X-LPS of Rega-Fono stil genoeg is om recht te doen aan de DL-103. Daarnaast mist de X-LPS volgens mij de mogelijkheid om de afsuitweerstand te veranderen. Groet, Tirillo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 15 april 2008 Report Share Posted 15 april 2008 Ik zou niet retippen. Bij Denon krijg je statiegeld en dan ligt de nieuwprijs erg dicht bij de retipprijs. Hoi kun je me dat eens uitleggen? Ik heb nl nog een perfecte DL 110 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2008 Report Share Posted 10 mei 2008 Ik heb zelf een 304 met een kapotte cantilever (mijn schuld). Ik heb toen gedacht hem in te ruilen. Ik kreeg dan (meen ik ) eenderde van de prijs terug. Heb toen uiteindelijk een Glider gekocht en die later weer ingeruild tegen een Wood. Ik zou zeker even contact opnemen met Look and Listen (importeur). Ik heb overigens ook wel eens contact gehad met de Benz importeur en die kwam ook met het verhaal dat je minstens 30 % terug kreeg voor een oude Benz. Ik vind dit wel een goede vorm van klantenbinding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 mei 2008 Report Share Posted 29 mei 2008 Ik heb hier de nieuwe Hifi World liggen waar een drietal elementen wordt vergeleken namelijk de Clearaudio Concerto, de Ortofon Jubilee en de Transfiguratiom Phoenix. Als ik het goed lees zijn de Clearaudio en Ortofon wat vergevensgezinder mbt achtergrondruis e.d. De Ortofon heeft wat meer fundament dan de Clearaudio. De Transfiguration wordt aangeraden in systemen die wat smooth klinken. Ik zou voor de Ortofon gaan op basis van de test. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts