Jorens Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 Hallo waarde forumleden, Ik ben op zoek naar de merknaam van de volgende luidsprekerbox; ik kan hem alleen maar omschrijven: Een box met de conus luidspreker naar boven gericht, onder een gazen kap met drie losse tweeters in diverse richtingen geplaatst. Ook onder de kap zit nog een stelknop, waarschijnlijk voor hoog-laag verhouding of iets dergelijks. Afmetingen geschat: h x b x d 50cm x 40cm x 25 cm Als ik mij goed herinner bestaat een set uit een linker en een rechter box dit vanwege de plaatsing van de tweeters. Heeft iemand een idee ?? Alvast bedankt ! Jorens[/font] Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 bose heeft zoiets maar er is idd nog een merk. ik zie ze zo voor me maar kan er niet opkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 zoiets. mirage dot nu iets met omni afstraal maar er was vroegah nog een merk. ik dacht zelfs nederlands Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorens Posted 13 april 2008 Author Report Share Posted 13 april 2008 zoiets. mirage dot nu iets met omni afstraal maar er was vroegah nog een merk. ik dacht zelfs nederlands Bedankt voor de snelle reactie maar BOSE was het niet !!! Jorens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 Jorens, Is het niet de Carlsson (Sonab) uit Zweden? Met als Nederlands aspect het gebruik van de Philips 9710 Weerstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 Sonab inderdaad: Volgens mij zat daar Peerless in, zal 't eens opzoeken in den ouden boeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 KT88, Er staat mij vaag een recensie voor ogen van een toenmalige Nederlandse audiopaus (JK? JdK?) die het bepaald niet eens was met het gebruik van deze PAPIEREN (en tot overmaat van ramp ook nog eens Philips) luidspreker. Want in die tijd waren de KEF 'plastics' het laatste woord. Evenals de opvatting dat een tweewegsysteem beter was dan een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorens Posted 13 april 2008 Author Report Share Posted 13 april 2008 Sonab inderdaad: Volgens mij zat daar Peerless in, zal 't eens opzoeken in den ouden boeken. --------------------------------------------------- Heel hartelijk bedankt voor de denkerijen van vanmiddag ! SONAB was de naam. Ik kan nu wel heel veel makkelijker verder zoeken, Bedankt !! Jorens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 april 2008 Report Share Posted 19 april 2008 Nog een testje gevonden: Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 april 2008 Report Share Posted 19 april 2008 Sonab inderdaad: Volgens mij zat daar Peerless in, zal 't eens opzoeken in den ouden boeken. --------------------------------------------------- Heel hartelijk bedankt voor de denkerijen van vanmiddag ! SONAB was de naam. Ik kan nu wel heel veel makkelijker verder zoeken, Bedankt !! Jorens ik weet wellicht iemand die er 2 heeft staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 april 2008 Report Share Posted 21 april 2008 Jorens meldde dat er slechts drie tweeters zijn gemonteerd. Is het dan niet vermoedelijk een Sonab OA 4? (Is er nergens een merkplaatje of typevermelding te vinden, Jorens? Wellicht kan het gewicht je iets zeggen: de OA 4 woog 9 kg ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 april 2008 Report Share Posted 21 april 2008 Jorens meldde dat er slechts drie tweeters zijn gemonteerd.Is het dan niet vermoedelijk een Sonab OA 4? (Is er nergens een merkplaatje of typevermelding te vinden, Jorens? Wellicht kan het gewicht je iets zeggen: de OA 4 woog 9 kg ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 april 2008 Report Share Posted 21 april 2008 Beste Jorens, Zie ook: http://www.carlssonplanet.com/oa4i.php en http://www.carlssonplanet.com/oa4ii.php . Neem de geleverde frequentiekarakteristiek en de genoemde waarde voor tweedehands/gerestaureerde exemplaren met een flinke schep zout! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts