RastaPhil Posted 29 april 2008 Report Share Posted 29 april 2008 Op't laatst in mijn studio (zie pag 1 van deze topic) had ik deze "monitors" gebaseerd op wat theorie van Russ Andrews' RATA projecten: Peerless 30cm in 90L BR kast van 3cm dik MDF gestut en bekleed met bitumen Philips (?) 30cm full range gemod (gelakte conussen en gedempte korf en magneet in 70L gesloten kast) DUAL ovale breedbander zonder kast, alleen front Richard Allan 3 weg filter (700 en 7000 Hz) Dat klonk lekker vet (met die Phase Lineair amp) nooit zo'n realistische snare en saxofoons in de kamer gehad, behalve dan met "ze reel stuff" en het uitsterven van zo'n "shimmering cimbal" (een bekken met een kettinkje over) Maar toen kwam die bende, Phil verhuizen, en in een kamertje van amper 4 x 5 m, in een building, kwamen die dingen ni echt tot hun recht Na een bezoekje in de HVT burelen, om een gewonnen prijs af te halen, ik had foto's bij van mijn "studio", werd mij de tip gegeven om een kleinere mid range te gebruiken, voor de snelheid van de response. dat werd dan zoiets (niet op die ambiofonie-deur experriment letten, dat was een grap) momenteel speel ik dus nog steeds met die speakers maar met deze set: bronnen:Kenwood KT 6500 tuner, Pioneer PDS 901, Marantz DR 17, Sumo Athena platenspeler: Thorens TD 124/SME 3009 i/ AT 20ss met Sanyo Plus C55 pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 mei 2008 Report Share Posted 10 mei 2008 Mijn ouders hadden een buizenradio. zondags smorgens kwam ik vroeger dan de rest uit m'n bed en kon rustig naar de radio luisteren.. Daarna een eigen twee transistor radiootje. Dan een hele reeks spullen (o.a. speakers uit oude radio's in houten kisten met kartonnen achterkant.., maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 juli 2008 Report Share Posted 22 juli 2008 Wel niet helemaal de bedoeling van deze draad ("mijn hifi geschiedenis"), maar liep toevallig tegen deze site op van iemand anders zijn geschiedenis. Leuk om te lezen, het plezier spat er van af. Gewoon iemand die lekker onbevoordeeld bezig is met audio en muziek en ook nog weet te relativeren. Edit. link is gewijzigd: http://www.mossinkoff.nl/audio/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 22 juli 2008 Report Share Posted 22 juli 2008 Echt begonnen met voor en eind van Teleton op Vifa Speakers, Daarna Mitsubishi ipv teleton Daarna T+A +Audiostatic Nu Atma Sphere, Audioresearch, T+A , Michell+ Benz Ace + Ming Da en MC systems M3 Alweer geruime tijd zeer tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juli 2008 Report Share Posted 22 juli 2008 Ik ben ooit begonnen met een Marantz PM7000 versterker en JBL TLX-10 speakers. En die heb ik nu nog Is ondertussen wel een tuner bijgekomen (Rotel RT-935ax) en (via een paar 2e hands cd-spelers) een dvd-speler, Cambridge Audio DVD89... Voorlopig hou ik het hier bij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 25 juli 2008 Report Share Posted 25 juli 2008 Heb veel audio apparatuur gehad. Het begon met minisetjes waar ik zo veel mogelijk speakers aan knoopte. Echter vond ik toen ik ongeveer 16 jaar was dat het best beter mocht, dus toen kwam mijn eerste set bestaande uit losse componenten, een technics su7200 versterker, technics tuner en AR speakers en mijn pc als bron. Toen een setje jamo cornet 40/5 hierop aangesloten. Na een tijdje de versterker vervangen voor een NAD 320BEE. Vervolgens een kenwood dp 1050 cd speler aangeschaft. Die cd speler heb ik echter niet lang gehad, als snel is ie vervangen door een philips cd 615. Die op zijn beurt weer is vervangen door een denon dcd 1460. Daarna zijn de speakers vervangen door zelfbouw. En dan hebben we mijn huidige set: NAD 320BEE DENON DCD 1460 Zelfbouw speakers (Gebaseerd op de Visaton AL130 en een peerless tweeter waar ik het type niet van uit mijn hoofd ken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 27 juli 2008 Report Share Posted 27 juli 2008 voor 1978 van alles wat o,a zelf door kennis geprutst versterkertje daarna blijven hangen met de Luxman L81 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juli 2008 Report Share Posted 27 juli 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 27 juli 2008 Report Share Posted 27 juli 2008 Heb eigenlijk alleen foto's van de huidige situatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 juli 2008 Report Share Posted 27 juli 2008 Voor foto's verwijs ik naar google Ik heb namelijk geen foto's van m'n set en ook geen homepage om ze op te zetten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juli 2008 Report Share Posted 27 juli 2008 Met n beetje moeite vind je wel plaatjes van veel oude apparatuur. Je kan natuurlijk niet verwachten dat iedereen dat voor de oude apparatuur van een ander gaat doen.. Zonder pics is dit imo toch een beetje een saaie opsomming van type nrs. Wil wel een voorbeeld geven. TEchnics SU-7200 http://www.hifigoteborg.se/technics_su-7200_spec.htm Leuk ampje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 juli 2008 Report Share Posted 27 juli 2008 Met n beetje moeite vind je wel plaatjes van veel oude apparatuur. Je kan natuurlijk niet verwachten dat iedereen dat voor de oude apparatuur van een ander gaat doen.. Zonder pics is dit imo toch een beetje een saaie opsomming van type nrs. Ja daar heb je wel gelijk in inderdaad. Maar als ik plaatjes zou posten, dan zouden het algemene plaatjes zijn, niet specifiek van mijn set. Maar goed, bij deze: Marantz PM7000 JBL TLX-10 (die zien er in echt een stuk minder lelijk uit, vooral omdat er dan een frontje op zit) Cambridge Audio DVD89 Foto van m'n tuner kan ik zo snel niet vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juli 2008 Report Share Posted 27 juli 2008 Gelukkig maar, het blijft toch een beetje raar om foto's te maken van je apparatuur (behalve voor de verzekering). Tegenwoordig met digitale camera's is het niet zo'n punt, maar ik zie me 20 jaar terug al met een filmrolletje met foto's van mn Luxman ampje in de fotozaak staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 juli 2008 Report Share Posted 27 juli 2008 Gelukkig maar, het blijft toch een beetje raar om foto's te maken van je apparatuur (behalve voor de verzekering). Tegenwoordig met digitale camera's is het niet zo'n punt, maar ik zie me 20 jaar terug al met een filmrolletje met foto's van mn Luxman ampje in de fotozaak staan Nee inderdaad... Maar een digitale camera heb ik ook niet. En zoals gezegd ook geen homepage waar ik ze kan neerzetten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 28 juli 2008 Report Share Posted 28 juli 2008 Ik drop een boel op Fileden, zowel plaatjes (beelekens) als muziek. Het is een gratis account, tenzij je wat speciaals wil doen. http://www.fileden.com/ mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 28 juli 2008 Report Share Posted 28 juli 2008 Al Jaren en Jaren En Jaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 juli 2008 Report Share Posted 28 juli 2008 Grappig die Sony tapedeck. Doet ie het nog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 augustus 2008 Report Share Posted 12 augustus 2008 voor 1978 van alles wat o,a zelf door kennis geprutst versterkertje daarna blijven hangen met de Luxman L81 Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 27 augustus 2008 Report Share Posted 27 augustus 2008 Beste LuxmanL81 , Heb je inmiddels al veel brochures en folders van (mooie, nieuwe, moderne) audiospullen ontvangen? Want jij vormt echt een hele doelgroep, in je eentje! yes maar als je iets mooi en goed vind doe ik het pas weg als het het niet meer doet en als ik de luxmanL81 en T88 v combi steeds weer zie vind ik het nog steeds er perfect uitzien zelf na 30 jaar de Luxman compagnie had toen tijdloze modellen in de collectie ( correct me if i am wrong punk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 augustus 2013 Report Share Posted 27 augustus 2013 (edited) Mijn ouders hadden een buizenradio. zondags smorgens kwam ik vroeger dan de rest uit m'n bed en kon rustig naar de radio luisteren.. Daarna een eigen twee transistor radiootje. Dan een hele reeks spullen (o.a. speakers uit oude radio's in houten kisten met kartonnen achterkant.., maar w�stereo). Uiteindelijk zelf een paar speakers gebouwd met philips units. Een kleine kartonnen hoogunit en een 20 cm woofer met rubber rand (wat toen pas nieuw was). Daarna een heel mooi zelfbouwprojectje. Een ovale Isophon mid hoogunit met gesloten korf en een Princeps 20 cm speaker. Dat klonk echt fantatisch met een Philips pickup (met keramisch element) en zelfbouw stereoversterker. Ondertussen bouwden we speakers aan de lopende band en hadden goede kontacten met de toenmalig importeur van Isophon (in Heemkerk.??). Ik had als "top" toen een setjes 30 cm woofers in 60 literkasten van enorm dik spaanplaat met twee satelieten met aan beide kanten twee 13cm mids en twee dometweeters. Bijzonder waren de aluminium foliespoelen van Isophon in het filter. Deze speakers klonken in de oren van een bevriende muzikant zo goed dat ik voor hem ook een set moest bouwen. Ik had daar toen geen tijd voor (avondschool) en besloot voor het geld waarvaar ik de speakers aan hem verkocht een paar goede fabrieks speakers te kopen. Na tientallen speakers in de winkel en thuis beluisterd te hebben werden dat de B&W DM2a's die ik nu (in gemodde vorm) nog steeds heb. Als versterker speelde ik met een Hawk bouwpakket voor- en eindversterker. De bron was ondertussen via verschillende Duals op een Thorens TD 160 uitgekomen (ca 1975). Omdat ik een grandioze blunder in m'n belastingformulier had staan (onbewust) kreeg ik zomaar fl 2000,- van die goedzakken. Gelukkig is de fout nooit ontdekt. Hiermee had ik in � keer het budget om een Revox A77 te kopen. Daarvoor waren verschillende Philipsen, Telefunkens en Akai's als tapebron gepasseerd. Aan cassettedecks ben ik nooit begonnen. De eindversterker van Hawk werd tussentijds vervangen door een Quad 405. Als tuners heb ik eigenlijk alleen de oude Philips (die nu nog op zolder staat) en een Sony gehad. Ik vond radio leuk als achtergrondmuziek maar niet meer. Eigenlijk heb ik met die set gespeeld tot ongeveer 1992, toen er een eenvoudige CD speler van Sony bijkwam. Ook werd toen de Hawk-Quad kombinatie vervangen door een Sony reciever (hoe diep kun je zakken..??).. Het virus kwam eigenljk weer terug toen m'n broer met de Array's bezig ging (ca 1994). Daarbij kwamen een paar kappa 9 n's op m'n pad en groeide m'n set via allerlei tussen stappen (veel Sony CD-spelers) tot wat ik nu heb. Gelukkig vertrok m'n oudste zoon eindelijk naar een eigen huis en kwam m'n "penthouse" beschikbaar. In de huiskamer moest natuurlijk ook wat staan, dus daar staan nu een paar ernstig gemodde Piedpipers op een Primare geintegreerd versterkertje en een Marantz DVD/SA CD speler. het leek me leuk om dit draadje weer eens omhoog te schoppen. Ondertussen is er het nodige gebeurt dus hier het vervolg: In de huiskamer draait de Primare nog steeds met de Marantz, maar de speakers zijn vervangen door mijn oude DM2a's. Als bron is er een laptopje met een Emu tracker pre bijgekomen. Met dat laptopje kan ikmuziek vanaf m'n server streamen, maar b.v. ook foto's op de TV bekijken. Op m'n luisterzolder is eigenlijk maar één merk gebleven. Dat is natuurlijk de Array set. Maar deze is ondertussen opgewaardeerd naar twee M 10 en een B 10 voor versterker. De phonotrap is al jaren dezelfde PH1. De Linn draaitafel is vervangen door een Transrotor Fat Bob met een luchtgelagerde Eminent 2.0 tangentiaal arm. De grootste wijziging zijn echter de luidsprekers, Na jaren met Infinity's gespeeld te hebben zijn die enkele jaren geleden vervangen door de Watt/Puppy 5. Hierdoor moest de set 90 graden draaien in de ruimte. De akoestiek is ook nog wat aangepast met basstrap's. Het digitale frontend is via de Droplet bij een Pink Faun Dac 3.24 uitgekomen. Hierop heb ik sinds kort een Asus EEE mini PC voor het streamen van muziek. De stroomvoorziening is ook behoorlijk aangepast, met twee aparte groepen en een gebalanceerde scheidingstrafo voor het frontend. Alle apparaten zijn via een z.g. steraarding met elkaar verbonden. Misschien kunnen de anderen ook de veranderingen in 5 jaar er bij plaatsen..?? grappig trouwens, dat dit topic bij het "high end forum" op komt... Misschien verplaatsen naar "Mijn set" ? Edited 27 augustus 2013 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest webmaster Posted 28 augustus 2013 Report Share Posted 28 augustus 2013 Topic verplaatst naar algemeen audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts