padangpanjang Posted 14 april 2008 Report Share Posted 14 april 2008 Sinds kort heb ik een nieuwe gsm gekocht en via deze telefoon heb ik de mogelijkheid om radio te ontvangen via internet, ik ben nogal een Jazz liefhebber en via deze telefoon kan ik maar liefst 40 Jazz zenders ontvangen waaronder enkele heel interessante (..voor mij dus..). Ik ben dus op zoek naar een dergelijke tuner voor mijn audioset thuis, ik weet niet aan welke merken en aan welke prijzen ik moet denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 april 2008 Report Share Posted 15 april 2008 Zoek even op sqeezebox op dit forum en google, prijzen vanaf zo'n 300 euro tot 2000 Logitech Op het internet zijn thema-uitzendingen genoeg, het is een interessante ontwikkeling maar het zijn meestal geen echte programma's en de kwaliteit is nog niet geweldig. Leuk voor erbij Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 15 april 2008 Report Share Posted 15 april 2008 Een Squeezebox (Classic) vind ikzelf een superding. Je hebt tienduizenden zenders over de hele wereld tot je beschikking, inderdaad van varierende kwaliteit. Veel zenders zenden uit in 128kbps wat ik al aanzienlijk beter van kwaliteit vindt dan fm, maar er zijn er ook die uitzenden in 192kbps. Nooit meer een conventionele tuner voor mij in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 april 2008 Report Share Posted 15 april 2008 Veel zenders zenden uit in 128kbps wat ik al aanzienlijk beter van kwaliteit vindt dan fm. Ik vind van niet, FM is analoog en kan een zeer hoge resolutie halen, dicht tegen het geluid aan van een LP. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 april 2008 Report Share Posted 15 april 2008 Een Slim devices (Logitech) Tranporter is helemaal geweldig (ook als superieure DAC). Alleen een beetje aan de prijs. Maar je kunt er wel een perfecte muziekserver mee opbouwen. http://www.slimdevices.com/index.html Zelfs met roomcorrectie plugin voor de tweaker http://www.inguzaudio.com/RoomCorrection/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 april 2008 Report Share Posted 15 april 2008 Ik gebruik sinds een aantal maanden ook een Squeezebox, tot grote tevredenheid. In het begin ging 't me voornamelijk om het weergeven van muziek vanaf de PC, en was de mogelijkheid om internetradio te beluisteren (ook als de PC uit staat) een leuk extraatje. De laatste tijd heb ik echter steeds meer interessante zenders ontdekt, en luister daardoor steeds meer internet radio. (met name de diverse stations van Radioio.com) Ik vind 't een verademing t.o.v. de FM zenders die men normaliter in Nederland kan ontvangen. (even geen 13-in-een-dozijn SKY, Q-music pop meer) De mogelijkheid om diverse stations op te slaan en te beluisteren die precies die soort muziek draaien die jij mooi vind is zondermeer een waardevolle aanvulling vind ik. Ook 't feit dat je bij veel van die zenders, via de 'now playing' knop op de AB, op het display kunt zien wie de uitvoerende is/zijn en de titel van 't spelende nummer is zeer handig. (heb zelf op die manier veel nieuwe muziek ontdekt) Kortom,.... nu de SB sinds kort ook nog 50,- euri in prijs is gedaalt is 't beslist het overwegen waard! (prijs is nu slechts 250,- euri, zie: Logitech Squeezebox "Classic" Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 19 april 2008 Report Share Posted 19 april 2008 Een Squeezebox (Classic) vind ikzelf een superding. Je hebt tienduizenden zenders over de hele wereld tot je beschikking, inderdaad van varierende kwaliteit. Veel zenders zenden uit in 128kbps wat ik al aanzienlijk beter van kwaliteit vindt dan fm, maar er zijn er ook die uitzenden in 192kbps. Nooit meer een conventionele tuner voor mij in ieder geval. Arjen, Heb je nog suggesties dan voor zenders die met 192kbps uitzenden, liefst klassiek of wereldmuziek? Internet-radio via de SB, liefst via een goede externe DAC (ik gebruik de DAC uit mijn Accuphase DP-78 CD-speler) klinkt dan helemaal fantastisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 21 april 2008 Report Share Posted 21 april 2008 Een Squeezebox (Classic) vind ikzelf een superding. Je hebt tienduizenden zenders over de hele wereld tot je beschikking, inderdaad van varierende kwaliteit. Veel zenders zenden uit in 128kbps wat ik al aanzienlijk beter van kwaliteit vindt dan fm, maar er zijn er ook die uitzenden in 192kbps. Nooit meer een conventionele tuner voor mij in ieder geval. Arjen, Heb je nog suggesties dan voor zenders die met 192kbps uitzenden, liefst klassiek of wereldmuziek? Internet-radio via de SB, liefst via een goede externe DAC (ik gebruik de DAC uit mijn Accuphase DP-78 CD-speler) klinkt dan helemaal fantastisch. Ik weet dat de AVRO 3 klassieke zenders in 192kbps laat streamen, maar er zijn er wel meer, ik zal als ik ff wat tijd heb een lijstje proberen te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 21 april 2008 Report Share Posted 21 april 2008 Zou geweldig zijn! Dank je. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts