Sodejuu Posted 18 april 2008 Report Share Posted 18 april 2008 Hallo, Ik heb hier een defecte Thorens TD320 staan en die wil ik graag weer op gang helpen. Wat is er aan de hand. Een van de ophangdraden, waarmee het subchassis in de bladveren hangt, is geknapt. Ik heb een paar foto's gemaakt van het kapotte ondereel: Normaal hoort het draadje in de plastic schroef te zitten en het grotere messing bolletje in het schoteltje. Dat laaste is geen probleem, maar omdat de draad geknapt is, zoek ik dus zo'n plastic schroef met een intact draadje erin. Wie heeft er ergens een sloop TD320 staan waarvan ik dat onderdeel kan overnemen. Het hoeft natuurlijk niet gratis (maar woeker hoeft natuurlijk ook niet ) O ja. een explosietekeningen van een TD320 heb ik ook. Daarop zijn het de onderdelen 2.06 en 2.08. Alvast bedankt voor de input. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 april 2008 Report Share Posted 18 april 2008 Hoi Roger, Kun je dat draadje zelf niet vervangen? Dun staaldraad is in de modelbouwwinkel te krijgen. Het wordt gebruikt voor de tuigage van modelzeilboten. Dat is verzinkt en prima te solderen. Mocht je er niet uitkomen dan wil ik er wel wat metertjes van aan je opsturen. Moet nog ergens een hele rol hebben liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 april 2008 Report Share Posted 18 april 2008 Hoi Roger, ga er eens mee langs de fietsenmaker, de kans is groot dat een ingekort remkabeltje met een extra aangesoldeerd "knoebeltje" een prachtige vervanger is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 april 2008 Report Share Posted 18 april 2008 Hoi Roger, ga er eens mee langs de fietsenmaker, de kans is groot dat een ingekort remkabeltje met een extra aangesoldeerd "knoebeltje" een prachtige vervanger is. Ook een idee. Maar remkabeltjes zijn vrij dik. Kun je beter een versnellingskabeltje voor een versnellingsnaaf nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 april 2008 Author Report Share Posted 19 april 2008 Bedankt voor de input. Ik heb nu een provisorische oplossing gemaakt mbv materiaal uit de hengelsportwinkel. Een stalen onderlijn met een 2mm knijphuls werkt voaralsnog. Nadeel hiervan is dat de knijphuls breekt als je het te vast knijpt en daarna buigt. Bovendien kan de knijphuls niet goed gevouwen worden (omdat het breekt) en daarom kan het door het sleufje van het hoedje glippen. En de juiste lengte maken is ook lastig. Nu is het een kleine cm rte klang. Het past wel, maar kan dus beter. Mocht er iemand me alsnog aan een origineel onderdeel kunnen helpen, dan ben ik die persoon eeuwig dankbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 april 2008 Report Share Posted 19 april 2008 Rolf Kelch al geprobeerd? http://www.rolf-kelch.de/ Het schijnt dat hij de failliete boedel van Thorens destijds heeft overgenomen en nog een behoorlijke voorraad spare parts heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts