WanFie Posted 18 april 2008 Report Share Posted 18 april 2008 LEF met hoofdletters heb je, wanneer je met twee luidsprekers van 7,5 cm diameter in vloerstaande pijpjes ingebouwd en aangesloten op een 2x 12 W klasse D versterker bij een audioclub komt demonstreren. De bron was een 47 labs, die ook al niet uitblinkt in bombasme. En toch... het viel helemaal niet tegen. Het grootste deel van de muziek komt er kraakhelder uit. Soms iets te helder, maar wat wil je met zo'n speakerdiameter. Tja, laag onder de 70 Hz ontbreekt volledig. Toch is dit minder storend dan je zou verwachten. Vo or een kleine bezetting deden de pijpjes het eigenlijk bijzonder goed. En een grote bezetting werd vanzelf een kleine... Maar de ambiance, applaus b.v. wordt perfect weergegeven. Ook klonken stemmen, violen en piano's krachtig en dynamisch. Knap voor zulk klein spul. Het viel mij ook op dat het behoorlijk stil was tijdens de luistersessie. Een kwaal van onze club is n.l. het geroezemoes wanneer de klank niet bevalt. Kennelijk was er dus toch de nodige waardering. Ik moest denken aan de oude Quad57 electrostaten die door Spido wel eens heel goed middentoners worden genoemd. Al met al weer een bijzondere avond.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 18 april 2008 Report Share Posted 18 april 2008 Ik moest denken aan de oude Quad57 electrostaten die door Spido wel eens heel goed middentoners worden genoemd. Daar heeft die Spido helemaal gelijk! 47Labs heeft mij ook wel eens stil gekregen. Veel kritiek is er op de alternatieve aanpak, maar het gevoel komt wel over... Jammer dat je clubje niet wat dichterbij zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 april 2008 Author Report Share Posted 19 april 2008 Het ging overigens om dit setje.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 april 2008 Report Share Posted 19 april 2008 ik denk dat eenvoud erg loont .... minder onderdelen is minder verstoring van het signaal. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 april 2008 Author Report Share Posted 20 april 2008 Zeker wanneer je de helft van de muziek niet weergeeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 21 april 2008 Report Share Posted 21 april 2008 Hoi Hans, Ik was eerlijk gezegd verbaasd over de grote opkomst, maar alhoewel je als audiofiel in eerste instantie hard wilt weglopen viel de sound zeker niet tegen. Inderdaad die laagste Hertzen komen er niet uit, maar al met al was het een behoorlijk muzikale set. Bovendien grappig dat je overal ongeveer dezelfde performance hebt. Vrouwen zijn volgens mij helemaal weg van dit systeem: lekker compact, geen dikke kabels en je kunt de speakers ergens achter de bank verstoppen . Wat mij betreft een geslaagde avond en we kunnen natuurlijk niet elke maand een high-end set neerzetten (dat gaat tenslotte Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 mei 2008 Author Report Share Posted 11 mei 2008 Ondertussen staat een verslagje met foto's op onze site... LINK (onder clubavonden 2007-2008) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 12 mei 2008 Report Share Posted 12 mei 2008 Het viel mij ook op dat het behoorlijk stil was tijdens de luistersessie. Een kwaal van onze club is n.l. het geroezemoes wanneer de klank niet bevalt. Kennelijk was er dus toch de nodige waardering. Net ook nog het hele verslag gelezen. Leuk! Muziek maakt je stil, waar je ook bent, hoe je je ook voelt, hoe de muziek gespeeld wordt, het maakt niet uit, muziek maakt je stil. Je geeft dus een heel groot compliment hier. Wij, echte highenders, zoeken muziek altijd in detail en bereik. Daar ligt echt niet de muziek. Thingman weet een gebrek aan muzikaal vermogen aan timing. Daar is toen nooit verder op ingegaan, waarschijnlijk omdat ieders kennis ontbreekt om er iets zinnigs over te zeggen. Misschien dat het hier nog kan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts