Jump to content

hollandse top audio?

audiootje
 Share

Recommended Posts

Beste Audiootje,

Dat er weinig aandacht aan besteed wordt omdat het een Nederlands produkt, lijkt mij niet juist. Merken als Van Medevoort, Siltech, Sphinx, Duson en Van Den Hul worden regelmatig genoemd. Een merk als Philips niet, maar ja daar komt alleen maar geluid uit en geen muziek.

Waarom Array niet genoemd wordt is mij niet duidelijk.

Om maar even een reactie uit te lokken!

Het verschil tussen Philips en de rest is waarschijnlijk dat Philips fundamenteel onderzoek doet maar niet toepast in zijn audio. Bij de rest vraag ik me wel eens af wat ze daadwerkelijk in huis hebben.

Geplaatst door carl:

Om maar even een reactie uit te lokken!

Het verschil tussen Philips en de rest is waarschijnlijk dat Philips fundamenteel onderzoek doet maar niet toepast in zijn audio. Bij de rest vraag ik me wel eens af wat ze daadwerkelijk in huis hebben.

Array is opgezet door ex-Philips onderzoekers.

Geplaatst door Stefan:

Zit die Remco jullie nou te stangen?   :P     :rolleyes:     :P ?

Volgens mij niet, Stefan! Array is opgericht door Chris van Liempd en Willem van der Brug. Beide werkten als ingenieur bij Philips Medical Systems!

Array bouwt zeer goede en neutrale versterkers, althans..volgens de testen. Ik heb nooit de gelegenheid gehad iets van Array te beluisteren.

Wist je trouwens dat Array ook kabels maakt? Die schijnen tot het beste van de wereld te behoren!

Geplaatst door Audiopaul:

Ik heb nooit de gelegenheid gehad iets van Array te beluisteren.

Vreemd, want elk jaar staan ze op de VAD op een stel Magnepans te schitteren. Alleen afgelopen VAD stond toevallig Gamut spul te spelen (ook heel erg mooi). ;)

Geplaatst door sodejuu:

Vreemd, want elk jaar staan ze op de VAD op een stel Magnepans te schitteren. Alleen afgelopen VAD stond toevallig Gamut spul te spelen (ook heel erg mooi).    ;)

Verdraaid, je hebt gelijk! Zie je wel dat ik vergeetachtig word! ;) Ik heb een paar jaar terug een keer de Magnepans beluisterd op de VAD-show, aangesloten op Array. Deze set werd gedemonstreerd door zo'n grappige "zakjapanner" :D:D Ik was echter zo onder de indruk van de Magnepans, dat de Arrays me niet eens zijn opgevallen! Maar dat is vast een goed teken! ;)

Volgend jaar loop ik maar met Sodejuu mee, anders blijf ik, net als altijd, alleen maar bij Audiac plakken! ;):D:D

Ik heb een keer de gelegenheid gehad om ze te beluisteren op de Wilson Watt Puppy

een luidspreker die normaal wel spettert maar in cobinatie met Array (de mono's, geen idee welke modellen) kwam het allemaal een beetje droog,saai over.

Kan natuurlijk ook ergens anders aan gelegen hebben maar dit was m'n eerste indruk.

vriendelijke groeten, Dewa

Nou, dat ging dus lekker...

Probeer ik een keer leuk plaatjes in te voegen, voeg ik de verkeerde in...

Nou, poging nummer twee dan maar!

Eerst de Array:

arr3.jpg

En dan de Van den Hul:

m1s16.jpg

Ook de specificaties zijn nagenoeg hetzelfde...

Wie weet hoe het zit?

Groet, Tillie

Geplaatst door Audiopaul:

De Array gebruikt een hele berg schroeven om de kap dicht te krijgen en de Van den Hul-versie geen enkele!     ;)

Misschien gebruikt vdH wel klittenband om de kap op z'n plaats te houden :D;)

Of McGyver-tape...

Kun je zelfs vliegtuigen mee aan elkaar

plakken of andersoortig wapentuig...  

mcgyver tape heet bij defensie ducktape

en in de formule 1 helicoptertape

en dat laat inderdaad nooit meer los

als het niet moet :Dcool.gif:D

Van Den Hul adopteert meer producten van een ander, de achtergrond hiervan is redelijk commercieel, gericht op meer omzet of een hogere prijs per product...........dit laatste dankzij het aureool hetwelk de wereld VDH heeft toegekend.

Overigens zijn er nog meer Nederlandse fabrikanten van zeker interessante audioapparatuur, neem bijvoorbeeld de luidspreker fabrikanten Dynamic Solutions en Translator............................

Groet Jitze

:D

Geplaatst door Tillie:

En dan de Van den Hul:

m1s16.jpg

Ook de specificaties zijn nagenoeg hetzelfde...

Wie weet hoe het zit?

Groet, Tillie

Hoi Tillie,

Inderdaad zijn het dezelfde versterkers. Voor de internationale distributie worden de kanalen gebruikt van Van den Hul. Dat heeft VDH wel meer gedaan, bijvoorbeeld ook met de JK acoustics '65'-lijn.

Dat is een mogelijkheid om internationaal een merk op de kaart te zetten waarbij gebruik wordt gemaakt van een bestaand netwerk. Kennelijk is VDH over de Array's zo enthousiast dat hij dit doen wil.

Prima toch?

vr gr, Picoso