audiootje Posted 20 januari 2002 Report Share Posted 20 januari 2002 Hoi, Wat vinden jullie van het merk ARRAY. Daar hoor ik jullie nou nooit over, of komt het omdat het een hollands product is? Volgens de vakbladen een topmerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 20 januari 2002 Report Share Posted 20 januari 2002 Beste Audiootje, Dat er weinig aandacht aan besteed wordt omdat het een Nederlands produkt, lijkt mij niet juist. Merken als Van Medevoort, Siltech, Sphinx, Duson en Van Den Hul worden regelmatig genoemd. Een merk als Philips niet, maar ja daar komt alleen maar geluid uit en geen muziek. Waarom Array niet genoemd wordt is mij niet duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 januari 2002 Report Share Posted 20 januari 2002 Om maar even een reactie uit te lokken! Het verschil tussen Philips en de rest is waarschijnlijk dat Philips fundamenteel onderzoek doet maar niet toepast in zijn audio. Bij de rest vraag ik me wel eens af wat ze daadwerkelijk in huis hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 20 januari 2002 Report Share Posted 20 januari 2002 Een merk als Philips niet, maar ja daar komt alleen maar geluid uit en geen muziek. dan kan ik mijn 2e cdspeler wel aan de kant zetten dus en mijn philips loopwerk uit mijn cambridge slopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Geplaatst door carl:Om maar even een reactie uit te lokken! Het verschil tussen Philips en de rest is waarschijnlijk dat Philips fundamenteel onderzoek doet maar niet toepast in zijn audio. Bij de rest vraag ik me wel eens af wat ze daadwerkelijk in huis hebben. Array is opgezet door ex-Philips onderzoekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Geplaatst door UltrAnalog: Array is opgezet door ex-Philips onderzoekers. Zit die Remco jullie nou te stangen? ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Geplaatst door Stefan: Zit die Remco jullie nou te stangen? ? Volgens mij niet, Stefan! Array is opgericht door Chris van Liempd en Willem van der Brug. Beide werkten als ingenieur bij Philips Medical Systems! Array bouwt zeer goede en neutrale versterkers, althans..volgens de testen. Ik heb nooit de gelegenheid gehad iets van Array te beluisteren. Wist je trouwens dat Array ook kabels maakt? Die schijnen tot het beste van de wereld te behoren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Geplaatst door Audiopaul:Ik heb nooit de gelegenheid gehad iets van Array te beluisteren. Vreemd, want elk jaar staan ze op de VAD op een stel Magnepans te schitteren. Alleen afgelopen VAD stond toevallig Gamut spul te spelen (ook heel erg mooi). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Geplaatst door sodejuu: Vreemd, want elk jaar staan ze op de VAD op een stel Magnepans te schitteren. Alleen afgelopen VAD stond toevallig Gamut spul te spelen (ook heel erg mooi). Verdraaid, je hebt gelijk! Zie je wel dat ik vergeetachtig word! Ik heb een paar jaar terug een keer de Magnepans beluisterd op de VAD-show, aangesloten op Array. Deze set werd gedemonstreerd door zo'n grappige "zakjapanner" Ik was echter zo onder de indruk van de Magnepans, dat de Arrays me niet eens zijn opgevallen! Maar dat is vast een goed teken! Volgend jaar loop ik maar met Sodejuu mee, anders blijf ik, net als altijd, alleen maar bij Audiac plakken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Ik heb een keer de gelegenheid gehad om ze te beluisteren op de Wilson Watt Puppy een luidspreker die normaal wel spettert maar in cobinatie met Array (de mono's, geen idee welke modellen) kwam het allemaal een beetje droog,saai over. Kan natuurlijk ook ergens anders aan gelegen hebben maar dit was m'n eerste indruk. vriendelijke groeten, Dewa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tillie Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Hallo allemaal! Ik zag een tijdje geleden op de website van Van den Hul dezelfde versterkers als die van Array... Ik ga nu proberen de plaatjes in te voegen... Dat zijn dus gewoon dezelfde... Wie weet hoe dat zit? Groet, Tillie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tillie Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Nou, dat ging dus lekker... Probeer ik een keer leuk plaatjes in te voegen, voeg ik de verkeerde in... Nou, poging nummer twee dan maar! Eerst de Array: En dan de Van den Hul: Ook de specificaties zijn nagenoeg hetzelfde... Wie weet hoe het zit? Groet, Tillie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Ik weet het niet, Tilly. Wellicht heeft Van den Hul het merk overgenomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tillie Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Sjongejongejonge... mensen, niet denken dat ik gedronken heb ofzo... Nu het adres van het Van den Hul plaatje verkeerd getyped... Poging nummer drie, en nog steeds: zoek de verschillen... Groet, Tillie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tillie Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Hehe, lachen... Ik ben al vijf minuten aan het klooien om een plaatje er fatsoenlijk op te krijgen komt Audiopaul er even tussendoor met het goede plaatje... In ieder geval nog iemand die niet ligt te slapen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Nou, de verschillen zijn overduidelijk! Kon dat VdH-logo n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 D'r staat wel ARRAY onder dat vdH teken! . Zou dat iets te betekenen hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Geplaatst door sodejuu:D'r staat wel ARRAY onder dat vdH teken! . Zou dat iets te betekenen hebben? Ja zeg, Sodejuu h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Geplaatst door Audiopaul: Ja zeg, Sodejuu h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Inderdaad, maar er zijn n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Geplaatst door Audiopaul:De Array gebruikt een hele berg schroeven om de kap dicht te krijgen en de Van den Hul-versie geen enkele! Misschien gebruikt vdH wel klittenband om de kap op z'n plaats te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tillie Posted 22 januari 2002 Report Share Posted 22 januari 2002 Of McGyver-tape... Kun je zelfs vliegtuigen mee aan elkaar plakken of andersoortig wapentuig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 22 januari 2002 Report Share Posted 22 januari 2002 Of McGyver-tape...Kun je zelfs vliegtuigen mee aan elkaar plakken of andersoortig wapentuig... mcgyver tape heet bij defensie ducktape en in de formule 1 helicoptertape en dat laat inderdaad nooit meer los als het niet moet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 januari 2002 Report Share Posted 23 januari 2002 Van Den Hul adopteert meer producten van een ander, de achtergrond hiervan is redelijk commercieel, gericht op meer omzet of een hogere prijs per product...........dit laatste dankzij het aureool hetwelk de wereld VDH heeft toegekend. Overigens zijn er nog meer Nederlandse fabrikanten van zeker interessante audioapparatuur, neem bijvoorbeeld de luidspreker fabrikanten Dynamic Solutions en Translator............................ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 25 januari 2002 Report Share Posted 25 januari 2002 Geplaatst door Tillie: En dan de Van den Hul: Ook de specificaties zijn nagenoeg hetzelfde... Wie weet hoe het zit? Groet, Tillie Hoi Tillie, Inderdaad zijn het dezelfde versterkers. Voor de internationale distributie worden de kanalen gebruikt van Van den Hul. Dat heeft VDH wel meer gedaan, bijvoorbeeld ook met de JK acoustics '65'-lijn. Dat is een mogelijkheid om internationaal een merk op de kaart te zetten waarbij gebruik wordt gemaakt van een bestaand netwerk. Kennelijk is VDH over de Array's zo enthousiast dat hij dit doen wil. Prima toch? vr gr, Picoso Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts