stefk Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 Dat heb ik geprobeert, een H07RN-F 1,5MM2 en diverse andere kabel, maar het was alsof ik naar twee speakers aan het luisteren was, er was zeg maar een gat in het midden. Dat vond ik toen dus helemaal niets. Maar om even op toppic te komen het worden de kimbers, heb net de van den hull er weer tussen gehad, wat vooral opvalt is dat er meer diepte is, maar ook de stemmen zijn natuurlijker, en ik heb minder las van sssss en ik kan sommige zangers ineens verstaan wat ze zingen.... De enige die nu nog bezwaar maakt dat is mijn bankrekening Hoi FF reageren via je laatste post ... Bijna in iedere post vertel je ons hoe mooi je de 8TC vindt Heb deze onlangs gehoord in mn set (lees recensies bij onze zuiderburen anders eens door) Ben ook zeer gecharmeerd door deze kabel hoor. Prijs is een fractie van mn set bekijk het zo Een andere kabel kost mss 10 of 25 of 35 euro de meter + eventueel connectoren. Heb je het verschil over van pakweg 180 euro voor de Kimber wetende dat de Kimber je ook een zeer mooi en aangenaam geluid geeft ... Prima keuze de Kimber Gr en veel luisterplezier Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 op hififorum had gert feenstra een paar meter liggen meen ik mij te herrineren. was wel weer even geleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 1 mei 2008 Author Report Share Posted 1 mei 2008 Ja, nu ik het zo teruglees eigenlijk wel ja. Morgen heb ik ze! gegroet 007 Die advertentie heb ik gezien heb maar in 2 keer drie meter nodig en ik heb al wbt safetyline banaanstekkers. Dus ik ben sowieso goedkoper uit. Maar thanks voor het aanbod. JAmmer das as vandaag dicht is Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 Je kan ook de 4 TC proberen. Die is wat dunner dan de 8 TC maar wel weer een stuk goedkoper. De vraag is of de kabel als die dikker is beter klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 1 mei 2008 Author Report Share Posted 1 mei 2008 Ik ben tevreden met deze kabel en als ik nu de "goedkopere" "dunnere" neem dan moet ik weer een week testen. Ik ben tevreden met deze kabel. Dus A.S Oant moan Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 Dat is een weloverwogen en verstandige beslissing geweest. Gefeliciteerd!! Ik ga dit weekend de 8TC opnieuw testen (met dank aan Audiofreak) en wie weet ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 Nieuw is de Kimber inderdaad aan de prijs, maar hij wordt zeer veel op de Engelse en Duitse Ebay tweedehands aangeboden en ook regelmatig op Nederlandse sites.Voor mij is het een perfecte keus. Beetje vreemd, als het zo'n perfecte keus is, waarom wordt ie dan zo vaak te koop aan geboden? Ik vind de ''Analysis Plus Oval 9'' ook een perfecte kabel en meer dan dat zelfs, maar die zie je bijna nooit te koop staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 1 mei 2008 Author Report Share Posted 1 mei 2008 zoek maar es op cs 122 die staat er ook vaak bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 Nieuw is de Kimber inderdaad aan de prijs, maar hij wordt zeer veel op de Engelse en Duitse Ebay tweedehands aangeboden en ook regelmatig op Nederlandse sites. Voor mij is het een perfecte keus. Beetje vreemd, als het zo'n perfecte keus is, waarom wordt ie dan zo vaak te koop aan geboden? Ik vind de ''Analysis Plus Oval 9'' ook een perfecte kabel en meer dan dat zelfs, maar die zie je bijna nooit te koop staan. Dat zegt wellicht meer over het aantal 'Analysis Plus Oval 9' (wie bedenkt zo'n naam joh...) dat in de omloop is, dan over de tevredenheid van de mensen die er een hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 Dat is een weloverwogen en verstandige beslissing geweest.Gefeliciteerd!! Ik ga dit weekend de 8TC opnieuw testen (met dank aan Audiofreak) en wie weet ..... Hey Gerald Mail je je bevindingen door + enkele data om af te spreken Grtz Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 1 mei 2008 Author Report Share Posted 1 mei 2008 ben ook zeer benieuwd naar jou ervaringen Gruiter Ga straks nog even vergelijken bij iemand anders ook met een leuke set die speelt met de clearwater van van den hull. Misschien is het daar wel weer heel anders.... of niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 Dat zegt wellicht meer over het aantal 'Analysis Plus Oval 9' (wie bedenkt zo'n naam joh...) dat in de omloop is, dan over de tevredenheid van de mensen die er een hebben... Hallo Henrie, Dit ziet ernaar uit dat je maar wat raak schreeuwt. De naam heeft wel degelijk betekenis. Ikzelf heb de "Analysis plus oval 8" en die naam betekent ook wat. Zoek zelf maar uit wat. Overigens perfecte kabel hoor. Ik heb slechts 1 keer een betere gehoord, maar die was voor mij onbetaalbaar. Die van mij komt dan ook niet te koop. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 Dat zegt wellicht meer over het aantal 'Analysis Plus Oval 9' (wie bedenkt zo'n naam joh...) dat in de omloop is, dan over de tevredenheid van de mensen die er een hebben... Hallo Henrie, Dit ziet ernaar uit dat je maar wat raak schreeuwt. De naam heeft wel degelijk betekenis. Ikzelf heb de "Analysis plus oval 8" en die naam betekent ook wat. Zoek zelf maar uit wat. Overigens perfecte kabel hoor. Ik heb slechts 1 keer een betere gehoord, maar die was voor mij onbetaalbaar. Die van mij komt dan ook niet te koop. Groet, Leobus !_$(%_!#&%_lange tenen#(!@$*_#*% Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 Hallo James, Als buizenliefhebber ben ik juist onzettend blij met mijn 4x 3meter CS122 Ik vind het voor de prijs, een perfecte kabel en heb naast een machtige strakke en soms heftige bas, ook micro-details. Mag blijven!, Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 1 mei 2008 Author Report Share Posted 1 mei 2008 Ja en nu weet ik het helemaal niet meer. Heb mijn oude cs 122 afgekoppeld en ik wilde de WBT banaanstekkers er af halen en tot mijn verbazing waren ze niet goed gemonteerd ik had ze dus in spiegelbeeld zeg maar als je een kabel hebt dat je aan de ene kant van de draadader de plus hebt en aan de andere kant de min. dus toen begon het feest nog een keer. Nu was het verschil er nog steeds en was er een "warm" sausje maar het verschil daarentegen was minder groot, dan voorheen. Aangezien ik nu twijfel en het eigenlijk niet meer weet heb ik besloten de kabels morgen terug te brengen en ze niet aan te schaffen. Iedereen bedankt voor jullie tijd en aandacht. JAmes Bond Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 Eigenlijk heb je dus nu niet goed kunnen vergelijken en heb je in de haast (nadat je hebt geconstateerd dat je een aansluitfout hebt gemaakt) nog even snel een vergelijk gedaan. Je luistert dan anders dan als je er tijd voor neemt. Sommige verschillen komen pas na langer luisteren goed boven tafel. Het gaat immers om de puntjes op de i te zetten. Moet je ze perse morgen terug brengen? Misschien kun je wat meer bedenktijd krijgen. Achteraf denk ik dat ik met de W&M LS kabel wellicht ook te snel een beslissing heb genomen door de 8TC te verkopen. De W&M klinkt imposanter en gemakkelijker, maar in mijn geheugen klinkt de 8TC toch wat verfijnder en ik denk toch ook een stapje beter. Ook de W&M interlink klonk in eerste instantie overweldigend, maar ik heb nu een interlink te leen (dankzij Lestat) en die klinkt toch wat beheerster en na langer luisteren toch een betere keuze. Ik vrees dat het met mijn speakerkabel hetzelfde verhaal is. Ik kan het ook helemaal mis hebben, vandaar dat ik dit weekend de 8TC van Audiofreak mag uitproberen en hij leent dan mijn kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 mei 2008 Report Share Posted 2 mei 2008 Ja en nu weet ik het helemaal niet meer. Komt toch hopelijk niet door mij??? James als je versterker en/of weergevers het toelaten.... Verwijder alle bananenstekkers en spades en andere aansluit hulpmiddelen . Dat geeft m.i. een extra overgangs weerstand. Je kunt m.i. beter de uiteindes indien nodig nog even doorsolderen met zilverhoudend soldeer. Vriendelijke groet, Jack P.s. weet iemand hoe lang LS-kabels meegaan? die CS-122 van mij zijn 8 jaar oud, verder ben ik een beetje dom geweest bij de aanschaf door 4x 3 meter te kopen, had beter 4 x 4 meter kunnen nemen en daar om de paar jaar 10...20 cm afknippen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 2 mei 2008 Author Report Share Posted 2 mei 2008 Volgens mij een jaar of tien. langer kan natuurlijk ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 mei 2008 Report Share Posted 2 mei 2008 Ja en nu weet ik het helemaal niet meer. Komt toch hopelijk niet door mij??? James als je versterker en/of weergevers het toelaten.... Verwijder alle bananenstekkers en spades en andere aansluit hulpmiddelen . Dat geeft m.i. een extra overgangs weerstand. Je kunt m.i. beter de uiteindes indien nodig nog even doorsolderen met zilverhoudend soldeer. Vriendelijke groet, Jack P.s. weet iemand hoe lang LS-kabels meegaan? die CS-122 van mij zijn 8 jaar oud, verder ben ik een beetje dom geweest bij de aanschaf door 4x 3 meter te kopen, had beter 4 x 4 meter kunnen nemen en daar om de paar jaar 10...20 cm afknippen. Jack, kun je dit even toelichten wat je juist bedoelt? Bedoel je al de fijne draadjes door zilversoldeer aan elkaar "plakken" waardoor je een stevig geheel hebt om daar de terminals te steken? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 mei 2008 Report Share Posted 2 mei 2008 Jack, kun je dit even toelichten wat je juist bedoelt? Bedoel je al de fijne draadjes door zilversoldeer aan elkaar "plakken" waardoor je een stevig geheel hebt om daar de terminals te steken? Gr Stef Bijna.... Kabel 10....12mm afstrippen, aders inelkaar draaien en geheel door solderen dan heb je een mooi massief uiteinde. Zelf was ik eerst nog even mijn handen voordat ik de aders in elkaar draai. Werkt met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 mei 2008 Report Share Posted 2 mei 2008 Jack, kun je dit even toelichten wat je juist bedoelt? Bedoel je al de fijne draadjes door zilversoldeer aan elkaar "plakken" waardoor je een stevig geheel hebt om daar de terminals te steken? Gr Stef Bijna.... Kabel 10....12mm afstrippen, aders inelkaar draaien en geheel door solderen dan heb je een mooi massief uiteinde. Zelf was ik eerst nog even mijn handen voordat ik de aders in elkaar draai. Werkt met Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 2 mei 2008 Report Share Posted 2 mei 2008 Nooit gerealiseerd dat de goede contacten zo'n groot verschil kunnen uitmaken. Van de week kwam ik hier op een leuke manier achter toen ik een potje Silclear had gekocht. Zie ook klikkerdeklik. Het klinkt allemaal net even wat strakker en schoner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 mei 2008 Report Share Posted 2 mei 2008 Nooit gerealiseerd dat de goede contacten zo'n groot verschil kunnen uitmaken. Van de week kwam ik hier op een leuke manier achter toen ik een potje Silclear had gekocht. Zie ook klikkerdeklik. Het klinkt allemaal net even wat strakker en schoner. "het beste contactverbeteringsmiddel, op basis van een met zilver verzadigde - supergeleidende - pasta" Ja hoor, supergeleidende pasta, met zilver. Het moet niet gekker worden... Het zal best geleiden hoor, daar niet van, maar heb je dit nou echt nodig? Een goede klemverbinding moet toch genoeg zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 2 mei 2008 Report Share Posted 2 mei 2008 Perse nodig is het niet, maar het is een tweak die hoorbaar werkt in mijn geval. Dus ik ben er blij mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 2 mei 2008 Author Report Share Posted 2 mei 2008 Helaas mensen het is geen kimber geworden, heb nu een andere kabel meegenomen deze http://www.harmonictech.com/products/harmony_wave.html deze klinkt minder analytisch en iets warmer. Mijn eerste indrukken zijn positief. Ik zal wel zien wat het wordt. gr 007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts