Jump to content

kimber 8tc versus van den hull cs-122

james bond
 Share

Recommended Posts

Geef het even tijd, Gerald. Ik weet uit mijn ervaring dat het even duurt voordat de 8TC (ac) op klank is.

De komende dagen wordt het doortekender en ruimtelijker nog.

Ik durf ze niet zo goed te laten zitten. Om de een of andere reden hebben ze een grote aantrekkingskracht op Poes, terwijl ze niet omkijkt naar de W&M. Ik heb ze nu maar weer even afgekoppeld en opgeborgen. Ik wil straks na het fietsen niet thuiskomen en ontdekken dat de tanden van het rode monster er in staan.

Gerald

GOh ik had niet gedacht dat deze kabel zo lekker zou klinken en het wordt alleen maar beter, echter nog geen plaat durven draaien. Dit gaat ook prima, straks maar eens die nieuwe interlink uitproberen...

het is een heldere kabel (idem als kimber met een tikkeltje minder hoog heerlijk!!!)

waarom geloof ik niet in dat inspelen :(

Mss omdat je geen geduld hebt ;)

mss omdat je nog nooit een kabel van o uren tot 200 uren inspelen gevolgd hebt

Mss omdat ik het in je plaats niet weet

Ik geloof er wel in, net zoals ik geloof en hoor dat er verschil is tussen kabels!

Grtz

Stef

Geef het even tijd, Gerald. Ik weet uit mijn ervaring dat het even duurt voordat de 8TC (ac) op klank is.

De komende dagen wordt het doortekender en ruimtelijker nog.

Ik durf ze niet zo goed te laten zitten. Om de een of andere reden hebben ze een grote aantrekkingskracht op Poes, terwijl ze niet omkijkt naar de W&M. Ik heb ze nu maar weer even afgekoppeld en opgeborgen. Ik wil straks na het fietsen niet thuiskomen en ontdekken dat de tanden van het rode monster er in staan.

Gerald

Ik heb toch een work-around bedacht. Ik heb de hele kabel achter het dressoir weggewerkt en zodanig naar de speakers geleid dat Poes er niet bij kan (terminals zitten hoog). Voorlopig laat ik het zo even zitten. Er draait nu een CDtje op de achtergrond en dat klinkt erg lekker.

als je ze zelf hebt zijn ze hardstikke leuk.

als je buren ze hebben zijn ze minder.

ik hou van alle dieren. tot de malaria mug aan toe. maar katten (zijn ook echt wel leuk) daar kan ik discussies over voeren tot diep in de nacht.

Soccer_Cat_Kick.jpg

;)

dat is die voetballer net aan het doen :lol:

ben ook zeer benieuwd naar jou ervaringen Gruiter

Ga straks nog even vergelijken bij iemand anders ook met een leuke set

die speelt met de clearwater van van den hull.

Misschien is het daar wel weer heel anders....

of niet

Ik heb de 8TC van Audio Selectief mee genomen (zodat Audiofreak die van hem niet kwijt is). Hij moet denk ik nog wel even inspelen. De eerste indruk is namelijk dat mijn W&M veel opener en ruimtelijker klinkt. Ook het laag is wat strakker met de W&M. De 8TC laat wel wat meer laag horen, maar het is minder strak. Na aandachtiger luisteren valt op dat de stemmen met de 8TC een fractie minder korrelig klinken en daardoor ook iets natuurlijker over komen. Verder is de 8TC een tikkeltje rustiger. In mijn herinnering klonk de 8TC veel levendiger en frisser, dus dat zal wel met inspelen te maken hebben of met het feit dat het hier om een nieuwe uitvoering gaat (wit/doorzichtig ipv zwart/blauw).

Vooralsnog valt de W&M dus nog niet af. Ik ben benieuwd hoe de klank van de 8TC zich verder gaat ontwikkelen ......

De 8TC klinkt inmiddels een stukje opener en ruimtelijker. Het laag is meer aanwezig dan bij de W&M, maar mag nog wel een tikkeltje strakker. Ik moet bekennen dat de 8TC wel veel relaxter klinkt geeft dan de W&M. Veel meer rust dan wat ik me herinner van mijn vorige 8TC. Toch hoor ik nu meer detail dan met de W&M en besef ik nu eigenlijk pas wat de kwaliteiten van deze kabel zijn, terwijl ik er toch al een paar jaar mee heb gespeeld. Als ik eerder had ge

@ Gerald,

Als ik nou kijk naar je foto van je hifi-opstelling die ook ergens in het topic staat, dan zou je je ls-kabel zo kunnen hangen dat deze achter je dressoir valt, maar niet op de grond, dus eigenlijk (onzichtbaar) achter je dressoir hangt. Dan heb je waarschijnlijk ook minder meters nodig. Ook dit zou een oplossing kunnen zijn voor het knaagprobleem.

Ha die Onno,

Daar zat ik zelf ook over te denken. Er van uitgaande dat de speakers nu goed staan opgesteld (daar zou ik je advies wellicht bij kunnen gebruiken), zou ik aan 2.20 meter genoeg kunnen hebben. Als ik langer neem dan gaan ze over de grond hangen.

Met meer detail bedoel ik inderdaad micro-detail en micro-dynamiek. Het zijn zaken die niet meteen opvallen, maar bij CD's/LP's die ik goed ken hoor ik meer nuances. Een trommelslag bijvoorbeeld klinkt nu niet alleen meer als een doffe knal, maar je hoort ahw ook het vel meetrillen.

Groeten,

Gerald

Gerald,

toen Onno bij ons was, waren de verschillen tussen de Kimber 1011 en 1016 duidelijk merkbaar hoor

De 8 TC deed het allemaal nog beter waarnemen tov van de Linn kabel. Mag ook gezien de kwaliteit van de 8TC. :)

Ik vond een 1016, effe offtopic, zeer zeer mooi! Gaf net die ronde volle natuurlijke sound, zeker in de stemmen ... die de andere interlinks niet hadden.

Grtz

Stef

Je speakerdraden gewoon los hangen zonder de vloer te raken is altijd beter. (...)

Ik ben nu zo'n 45 jaar bezig met hifi... maar tot dit inzicht was ik nog nooit geraakt!

Hoe ben jij, audiofreak, hier toe gekomen? En heb je er een verklaring voor?

Je speakerdraden gewoon los hangen zonder de vloer te raken is altijd beter. De WBT connectoren kunnen het zeker hebben en je bekabeling ook.

Nu nog de kast van de trommel zelf en je bent er. Dat moet er toch ook inzitten in jouw set.Dat weet ik (bijna) zeker. Mijn eigen ervaring hierin is dat de Kimber dat echt kan laten horen, zeker in combi met een Kimber Select interlink erbij en die heb jij een KS-1030. Bij mij hier is het ook zo gegaan met het doorwisselen van Kimber. Bij elke toevoeging van een Kimber kwam er meer detail en meer natuurlijkheid en meer opener en ruimtelijker. Denk maar ff aan wat ik al eerder hier geschreven heb in een ander topic over de Kimber bekabeling en ik sprak over een sterrenhemel zien in de stad of op het platteland. Een wezenloos groot verschil.

P/S Ik kan dat bewuste topic niet zo 1,2,3, vinden.

Ik heb het dus maar ff van mijn blogpagina gekopieerd :

Hieronder een reactie van mezelf op het Hear forum na een avondje stoeien met 3 Kimber Select kabels, namelijk de KS-1011 (koper), de KS-1016 (koper) en de KS-1030 (zilver).

Het ligt dicht bij elkaar de 1016 (koperen) en de 1030 (zilveren). De klankkarakters hebben vele overeenkomsten, maar de 1030 gaat nog even een kleine stapje verder dan de 1016. Iets meer resolutie dus. Je kan nog ietsje verder kijken in de soundstage.

Of zoals ik zei laatst nog tegen een andere bekende forumgenoot : nog meer sterren te zien in de gitzwarte donkere nacht. Hiermee doelend op de onderlinge verschillen tussen de de KS-1011 en de KS-1016.

Stel je voor : Je staat in een straat waar straatverlichting is en je kijkt omhoog naar de hemel en je ziet de bekende sterren die je eigenlijk altijd wel ziet. Nu ga je staan net buiten het dorp of stad en met minder verlichting en je kijkt omhoog en dan zie je meer sterren dan in die straat. Dan ga je op het platteland staan in het complete donker en je kijkt omhoog en dan zie je nog meer sterren in de hemel dan op die plek waar je stond net buiten het dorp of stad. Kortom om meer sterren te zien heb je meer donker nodig (zwarter) en hierdoor zie je meer sterren en ook meer diepte tussen die sterren. En zo is het ook met de Kimber verschillen. Alle de drie beluisterde kabels zijn pracht kabels in alle opzichten en om in de sterrenterm te blijven is het zo dat hoe hoger het model wordt van de Kimber hoe zwarter en dieper en je realiteitbeleving groter wordt.

te veel drank doet wonderen. :blink:

Je speakerdraden gewoon los hangen zonder de vloer te raken is altijd beter. (...)

Ik ben nu zo'n 45 jaar bezig met hifi... maar tot dit inzicht was ik nog nooit geraakt!

meer lucht in het klankbeeld :D Kan dat niet te maken hebben met het metalen vlechtwerk in het beton :confused:

Robin

Guest C J
Dat zegt wellicht meer over het aantal 'Analysis Plus Oval 9' (wie bedenkt zo'n naam joh...) dat in de omloop is, dan over de tevredenheid van de mensen die er een hebben...

Hallo Henrie,

Dit ziet ernaar uit dat je maar wat raak schreeuwt.

De naam heeft wel degelijk betekenis.

Ikzelf heb de "Analysis plus oval 8" en die naam betekent ook wat.

Zoek zelf maar uit wat.

Overigens perfecte kabel hoor. Ik heb slechts 1 keer een betere gehoord, maar die was voor mij onbetaalbaar. Die van mij komt dan ook niet te koop.

Groet,

Leobus

Dat deze kabels bijna nooit te koop worden aangeboden, ligt m.i. aan het feit dat die mensen die hem hebben, en dat zijn er meer dan je denkt, dermate tevreden zijn dat hij gewoonweg niet in de verkoop komt.

En tot nu toe heb ik nooit een betere kabel tussen componenten gehoord. Wel mindere. :rolleyes:;)

Beste Spido,

Dit sloeg op de Poes van Gruiter die zijn vorige 8TC LS-kabel heeft doorgeknaagt en nu bij deze (geleende) 8TC LS-kabel wederom een aantrekkingskracht heeft op de Poes. Door de LS-kabel los te laten hangen en het niet de vloer raakt, kan de Poes er veel minder gemakkelijk erbij en het risico van doorknagen dan veel minder is. Daarbij in Gruiters situatie is er dan nog een bijkomend voordeeltje en dat is dat je dan de LS-kabel veel minder in het zicht is, want de LS-kabel hangt dan ook achter het dressoir en daar kan de Poes dus niet bij.

Dus niet audiofiels of zoiets en waar jij wellicht misschien wel aan dacht, hooguit een simpele doorberedenering omtrent het probleem van de Poes van Gruiter.

Je speakerdraden gewoon los hangen zonder de vloer te raken is altijd beter. De WBT connectoren kunnen het zeker hebben en je bekabeling ook.

Nu nog de kast van de trommel zelf en je bent er. Dat moet er toch ook inzitten in jouw set.Dat weet ik (bijna) zeker. Mijn eigen ervaring hierin is dat de Kimber dat echt kan laten horen, zeker in combi met een Kimber Select interlink erbij en die heb jij een KS-1030. Bij mij hier is het ook zo gegaan met het doorwisselen van Kimber. Bij elke toevoeging van een Kimber kwam er meer detail en meer natuurlijkheid en meer opener en ruimtelijker. Denk maar ff aan wat ik al eerder hier geschreven heb in een ander topic over de Kimber bekabeling en ik sprak over een sterrenhemel zien in de stad of op het platteland. Een wezenloos groot verschil.

P/S Ik kan dat bewuste topic niet zo 1,2,3, vinden.

Ik heb het dus maar ff van mijn blogpagina gekopieerd :

Hieronder een reactie van mezelf op het Hear forum na een avondje stoeien met 3 Kimber Select kabels, namelijk de KS-1011 (koper), de KS-1016 (koper) en de KS-1030 (zilver).

Het ligt dicht bij elkaar de 1016 (koperen) en de 1030 (zilveren). De klankkarakters hebben vele overeenkomsten, maar de 1030 gaat nog even een kleine stapje verder dan de 1016. Iets meer resolutie dus. Je kan nog ietsje verder kijken in de soundstage.

Of zoals ik zei laatst nog tegen een andere bekende forumgenoot : nog meer sterren te zien in de gitzwarte donkere nacht. Hiermee doelend op de onderlinge verschillen tussen de de KS-1011 en de KS-1016.

Stel je voor : Je staat in een straat waar straatverlichting is en je kijkt omhoog naar de hemel en je ziet de bekende sterren die je eigenlijk altijd wel ziet. Nu ga je staan net buiten het dorp of stad en met minder verlichting en je kijkt omhoog en dan zie je meer sterren dan in die straat. Dan ga je op het platteland staan in het complete donker en je kijkt omhoog en dan zie je nog meer sterren in de hemel dan op die plek waar je stond net buiten het dorp of stad. Kortom om meer sterren te zien heb je meer donker nodig (zwarter) en hierdoor zie je meer sterren en ook meer diepte tussen die sterren. En zo is het ook met de Kimber verschillen. Alle de drie beluisterde kabels zijn pracht kabels in alle opzichten en om in de sterrenterm te blijven is het zo dat hoe hoger het model wordt van de Kimber hoe zwarter en dieper en je realiteitbeleving groter wordt.

te veel drank doet wonderen. :blink:

:o Te weinig drank ook. :P:lol::lol:

Overigens ik drink geen alcohol, maar dat kan jij niet weten. :)

met groet,

:cool2:

ik wel :rolleyes::D:D:D

(...) Dit sloeg op de Poes van Gruiter die zijn vorige 8TC LS-kabel heeft doorgeknaagt (...)

Beste Audiofreak,

De poes was heilig in het Oude Egypte.

Terecht!

Wat zij doorknaagde, blijve voor eeuwig doorgeknaagd!

Een heilige kat knaagt immers niet umsonst / voor de kat ze viool... :rolleyes:

(...) Dit sloeg op de Poes van Gruiter die zijn vorige 8TC LS-kabel heeft doorgeknaagt (...)

Beste Audiofreak,

De poes was heilig in het Oude Egypte.

Terecht!

Wat zij doorknaagde, blijve voor eeuwig doorgeknaagd!

Een heilige kat knaagt immers niet umsonst / voor de kat ze viool... :rolleyes:

;):lol:

meer lucht in het klankbeeld :D Kan dat niet te maken hebben met het metalen vlechtwerk in het beton :confused:
En bij een houten vloer natuurlijk de stalen spijkers waarmee de planken in de balklaag zijn gespijkerd.

Ha die Jopie,

Het laag is toch wat strakker geworden. Inspelen helpt wel degelijk. Ik moet zeggen dat de 8TC toch beter bevalt dan de W&M. De W&M geeft toch ietwat korreligheid en felheid aan de muziek. Met de 8TC klinkt het wat "echter". Absoluut geen nadruk op het hoog nu de set op het dressoir staat, terwijl ik dit op het metalen LP rack soms wel ervaarde. Ik denk dat ik de 8TC toch maar neem (ik heb gelukkig korte lengtes nodig zodat het nog te overzien is) en de W&M te koop aan biedt.

Gerald