Lestat Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Zo kan je toch maar weer "groeien" over de jaren heen!! Je gaat nu zeker wel voor de nieuwe lichte en "vrouwvriendelijke" kleur? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 ik kom zaterdagochtend luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Ha die Jopie, Het laag is toch wat strakker geworden. Inspelen helpt wel degelijk. Ik moet zeggen dat de 8TC toch beter bevalt dan de W&M. De W&M geeft toch ietwat korreligheid en felheid aan de muziek. Met de 8TC klinkt het wat "echter". Absoluut geen nadruk op het hoog nu de set op het dressoir staat, terwijl ik dit op het metalen LP rack soms wel ervaarde. Ik denk dat ik de 8TC toch maar neem (ik heb gelukkig korte lengtes nodig zodat het nog te overzien is) en de W&M te koop aan biedt. Gerald Gerald Heb je dan geen zin om eens een andere koperkabel te beluisteren naast de 8TC, gelijkwaardig van nivo en prijs ? Je kent het verslag van Onno zn bezoek hier. Ook ik was zeer gecharmeerd dr de Kimber bekabeling maar toch wil ik in de toekomst, als de tijd rijp is, op zn minst een ander merk horen naast de Kimbers. Ik wil je natuurlijk niet laten twijfelen hoor. Groetjes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Ha die stef, Er zijn natuurlijk honderden opties en een veelvoud aan combinaties (speakerkabel / interlink) te bedenken. Iedere kabel heeft z'n positieve en minder positieve kanten. Het blijft altijd (in meer of mindere mate) een compromis, maar ik twijfel niet aan de 8TC. Wat me opvalt is dat de kabel die in het begin de meeste indruk op me maakt, later niet zo goed bevalt. Ik heb dan ook heel veel interlinks uitgeprobeerd, maar de interlink die me het beste bevalt is de KS1030 van Kimber en deze valt juist niet op. Vaak heeft het bij mij ook even tijd nodig om er precies achter te komen waar een bepaalde kabel in uit blinkt, maar ik heb al 2 jaar met de 8TC gespeeld (zwart/blauwe versie dan) dus ik ben wel bekend met z'n potenties. Ik was er ook tevreden mee totdat ik de set ging verplaatsen en me ging irriteren aan iets kleins wat achteraf eenvoudig op te lossen was. Ik ging de oorzaak echter zoeken in een andere kabel. Dat was dom van me (maar wel leerzaam). Vergelijk ik nu de W&M met de 8TC dan klinkt de laatste naar mijn mening echt een flinke stap beter beter. De W&M komt in eerste instantie imposanter over, maar na langer luisteren ervaar ik een bepaalde "ruwheid". Met de 8TC klinkt het verfijnder en voor mijn gevoel "klopt" het meer vanwege zonder dat het te analytisch klinkt. Er valt nu meer te beleven en ik merk dat de muziek me meer boeit waardoor ik minder technisch luister maar van de muziek geniet. Daar is de muziek ook voor bedoelt. Meer zoek ik op dit moment niet. Naar mijn idee speelt het allemaal al op een boven gemiddeld niveau. Wil ik grotere verbetering, dan moet ik dieper in de buidel tasten en het ook niet in de bekabeling zoeken. Akoestiek blijft de bottleneck en ik kan me nog genoeg uitleven met de speaker plaatsing of ontkoppeling van de speakers en apparatuur. ik kom zaterdagochtend luisteren Gezellie!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 KT naar bed jongen hoogste tijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Lag je op 'm te wachten, dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Lag je op 'm te wachten, dan? ik zal je de foto's pb Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Ha die stef, Er zijn natuurlijk honderden opties en een veelvoud aan combinaties (speakerkabel / interlink) te bedenken. Iedere kabel heeft z'n positieve en minder positieve kanten. Het blijft altijd (in meer of mindere mate) een compromis, maar ik twijfel niet aan de 8TC. Wat me opvalt is dat de kabel die in het begin de meeste indruk op me maakt, later niet zo goed bevalt. Ik heb dan ook heel veel interlinks uitgeprobeerd, maar de interlink die me het beste bevalt is de KS1030 van Kimber en deze valt juist niet op. Vaak heeft het bij mij ook even tijd nodig om er precies achter te komen waar een bepaalde kabel in uit blinkt, maar ik heb al 2 jaar met de 8TC gespeeld (zwart/blauwe versie dan) dus ik ben wel bekend met z'n potenties. Ik was er ook tevreden mee totdat ik de set ging verplaatsen en me ging irriteren aan iets kleins wat achteraf eenvoudig op te lossen was. Ik ging de oorzaak echter zoeken in een andere kabel. Dat was dom van me (maar wel leerzaam). Vergelijk ik nu de W&M met de 8TC dan klinkt de laatste naar mijn mening echt een flinke stap beter beter. De W&M komt in eerste instantie imposanter over, maar na langer luisteren ervaar ik een bepaalde "ruwheid". Met de 8TC klinkt het verfijnder en voor mijn gevoel "klopt" het meer vanwege zonder dat het te analytisch klinkt. Er valt nu meer te beleven en ik merk dat de muziek me meer boeit waardoor ik minder technisch luister maar van de muziek geniet. Daar is de muziek ook voor bedoelt. Meer zoek ik op dit moment niet. Naar mijn idee speelt het allemaal al op een boven gemiddeld niveau. Wil ik grotere verbetering, dan moet ik dieper in de buidel tasten en het ook niet in de bekabeling zoeken. Akoestiek blijft de bottleneck en ik kan me nog genoeg uitleven met de speaker plaatsing of ontkoppeling van de speakers en apparatuur. Idd Gerald, ik mag niet vergeten dat je de Kimbers en anderen al aardig beluisterd hebt. Laat het mij anders zeggen, geldt meer voor mezelf. Als hier de akoestiek + plaatsing en betere(ont)koppeling van de apparatuur en STANDS (knipoogje naar Onno vr zijn zeer goede inbreng), dan wil ik best een paar merken naast elkaar horen en niet blind vr de 8TC ofzo gaan. De 8TC + de 1016 deden het zeeeer goed in de set. Eens de akoestiek aangepakt, zou het eens kunnen dat zilveren interlinks het wel prima doen, nu is het hoog nog te scherp. Zilver is wel dynamischer en pittiger. Iedereen is eens impulsief en maakt fouten of beoordeelt compleet verkeerd. Ik neem dit WE de kalender eens door vr prikken data Veel groetjes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Ha die stef, Er zijn natuurlijk honderden opties en een veelvoud aan combinaties (speakerkabel / interlink) te bedenken. Iedere kabel heeft z'n positieve en minder positieve kanten. Het blijft altijd (in meer of mindere mate) een compromis, maar ik twijfel niet aan de 8TC. Wat me opvalt is dat de kabel die in het begin de meeste indruk op me maakt, later niet zo goed bevalt. Ik heb dan ook heel veel interlinks uitgeprobeerd, maar de interlink die me het beste bevalt is de KS1030 van Kimber en deze valt juist niet op. Vaak heeft het bij mij ook even tijd nodig om er precies achter te komen waar een bepaalde kabel in uit blinkt, maar ik heb al 2 jaar met de 8TC gespeeld (zwart/blauwe versie dan) dus ik ben wel bekend met z'n potenties. Ik was er ook tevreden mee totdat ik de set ging verplaatsen en me ging irriteren aan iets kleins wat achteraf eenvoudig op te lossen was. Ik ging de oorzaak echter zoeken in een andere kabel. Dat was dom van me (maar wel leerzaam). Vergelijk ik nu de W&M met de 8TC dan klinkt de laatste naar mijn mening echt een flinke stap beter beter. De W&M komt in eerste instantie imposanter over, maar na langer luisteren ervaar ik een bepaalde "ruwheid". Met de 8TC klinkt het verfijnder en voor mijn gevoel "klopt" het meer vanwege zonder dat het te analytisch klinkt. Er valt nu meer te beleven en ik merk dat de muziek me meer boeit waardoor ik minder technisch luister maar van de muziek geniet. Daar is de muziek ook voor bedoelt. Meer zoek ik op dit moment niet. Naar mijn idee speelt het allemaal al op een boven gemiddeld niveau. Wil ik grotere verbetering, dan moet ik dieper in de buidel tasten en het ook niet in de bekabeling zoeken. Akoestiek blijft de bottleneck en ik kan me nog genoeg uitleven met de speaker plaatsing of ontkoppeling van de speakers en apparatuur. ik kom zaterdagochtend luisteren Gezellie!!! Hier haal je iets aan wat van essentieel belang is voor de hele hig-end keten. Kabels, of wat voor component dan ook, die ergens de nadruk op leggen, zijn slecht. Het is juist van belang dat ze nergens de nadruk op leggen en of in uitblinken, behalve in zuiverheid en echtheid van de weergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 juni 2008 Report Share Posted 16 juni 2008 Ha die Jopie, Het laag is toch wat strakker geworden. Inspelen helpt wel degelijk. Ik moet zeggen dat de 8TC toch beter bevalt dan de W&M. De W&M geeft toch ietwat korreligheid en felheid aan de muziek. Met de 8TC klinkt het wat "echter". Absoluut geen nadruk op het hoog nu de set op het dressoir staat, terwijl ik dit op het metalen LP rack soms wel ervaarde. Ik denk dat ik de 8TC toch maar neem (ik heb gelukkig korte lengtes nodig zodat het nog te overzien is) en de W&M te koop aan biedt. Gerald De W&M is verkocht en afgelopen zaterdag heb ik de 8TC weer mee naar Sneek genomen en in laten korten tot de gewenste lengte (ik had 6 m meegekregen, maar heb slechts 2.5 m nodig). Audiofreak nog bedankt voor de lift. De kabel is afgeconfectioneerd met mooie WBT bananen en het was toch wel aardig klusje waar Henk in werd geholpen door Sodejuu (dank!). Ik ben er super blij mee en ik snap echt niet waarom ik de vorige 8TC heb weg gedaan . Volgens Audiofreak klinkt deze vernieuwde (wit/doorzichtig) 8TC ietsje beter dan de vorige versie (blauw/zwart), maar dat kan ik niet zo goed beoordelen aangezien de set een hele andere plek heeft gekregen. Wat ik wel goed hoor is dat de klank met de kortere lengte een tikkeltje strakker en slanker is dan de met langere lengte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 juni 2008 Report Share Posted 17 juni 2008 (...) ik snap echt niet waarom ik de vorige 8TC heb weg gedaan (...) Beste Gruiter, Misschien snapt iemand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 17 juni 2008 Report Share Posted 17 juni 2008 (...) ik snap echt niet waarom ik de vorige 8TC heb weg gedaan (...) Beste Gruiter, Misschien snapt iemand Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 juni 2008 Report Share Posted 17 juni 2008 (...) Knetter beck. Kan niet anders. Weleerwaarde, "Knetter beck"? De slotsom van Het Onbegrip. Wie niet begrijpt waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 17 juni 2008 Report Share Posted 17 juni 2008 (...) Knetter beck. Kan niet anders. Weleerwaarde, "Knetter beck"? De slotsom van Het Onbegrip. Wie niet begrijpt waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 juni 2008 Report Share Posted 17 juni 2008 Weleerwaarde, Welaan... Om te beginnen... U bent veel d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 17 juni 2008 Report Share Posted 17 juni 2008 Weleerwaarde, Welaan... Om te beginnen... U bent veel d Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 juni 2008 Report Share Posted 17 juni 2008 Weleerwaarde, Welaan... Om te beginnen... U bent veel d Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 juni 2008 Report Share Posted 17 juni 2008 Weleerwaarde, Welaan... Om te beginnen... U bent veel d Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 juni 2008 Report Share Posted 17 juni 2008 Weleerwaarde, Welaan... Om te beginnen... U bent veel d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 juni 2008 Report Share Posted 17 juni 2008 Verras mij eens! Ons ook, met een inhoudelijke mededeling Ik speel met CS-122 en ik heb geen enkele behoefte om iets anders te proberen = voor mij meer dan goed genoeg Dat er "beter is" twijfel ik geen seconde aan Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 juni 2008 Report Share Posted 18 juni 2008 beautiful .... dat staat te bezien. in de huidige staat van evolutie de meest agressieve en destructieve diersoort op aarde .... hopen dat de aliens nog even niet komen want die zouden wel eens een goede daad kunnen willen verrichten door de 'plaag' mens even op te ruimen volgende keer neem ik Symo LS4x ls-kabels mee Jack. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 18 juni 2008 Report Share Posted 18 juni 2008 beautiful .... dat staat te bezien. in de huidige staat van evolutie de meest agressieve en destructieve diersoort op aarde .... hopen dat de aliens nog even niet komen want die zouden wel eens een goede daad kunnen willen verrichten door de 'plaag' mens even op te ruimen volgende keer neem ik Symo LS4x ls-kabels mee Jack. groet Beautiful accident, tja dat is ook niet van mij. Maar komt uit een VPRO serie van welleer. Met mensen als Rupert Sheldrake en Freeman Dyson. Heb de serie wel gezien maar zeker niet alles begrepen. Zou het erg zijn als de mensheid wordt gebruikt door aliens om hamburgers van te maken ik denk het niet. Ik gebruik een Wireworld Atlantis 5 speaker kabel, waarom? Deze zat in mijn budget, ben denk ik te lui om diverse kabels te testen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 juni 2008 Report Share Posted 19 juni 2008 je las inderdaad goed: in de huidige staat van ontwikkeling. het zou nog wat kunnen worden. Ik heb de Symo ooit geadviseerd gekregen door Eringa (dus lang geleden), en die zit er nu al 20 jaar tussen. Regelmatig wat anders geprobeerd, altijd terug naar de symo. Ik heb wel een eind anti-cable liggen, nog niet geprobeerd. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 juni 2008 Report Share Posted 19 juni 2008 volgende keer neem ik Symo LS4x ls-kabels mee Jack.groet Mooi Ik gebruik 4x 3 meter. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts