Henrie Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 Ik weet het, het is niet echt een audio-onderwerp (vandaar ook dat ik 't in 'Algemene onderwerpen' plaats) maar toch wil hier de vraag maar eens stellen: welke game-console zouden jullie kiezen, een PS3, een Wii of een XBox 360? De reden dat ik het vraag is uiteraard dat ik zelf de laatste tijd een beetje aan het rondkijken ben voor een van deze consoles. Ik ken de Wii al wel, want een vriend van mij heeft er een, en m'n broer ook. Het is een leuk ding, met een nieuwe manier van spelen, maar toch staat het ding me een beetje tegen. Voor sommige games is het gewoon niet echt geschikt. Probeer maar eens een race-spelletje met die 'Wiimote' te besturen. Dat gaat gewoon te wazig. Voor een game als Zelda is het echter weer wel leuk... Een XBox 360 en een PS3 ken ik allebei niet echt. Ik weet wel dat de XBox flink wat betrouwbaarheidsproblemen heeft gehad (zoek maar eens op 'the red ring of death' ), maar dat schijnt inmiddels opgelost te zijn en er schijnen de meeste spellen (in vergelijking met de andere consoles) voor verkrijgbaar zijn. Een PS3 is wat nieuwer en ook krachtiger. Maar er schijnen wat minder spellen voor verkrijgbaar te zijn, en hij is ook duurder dan de XBox. De Wii is nog goedkoper. Voordeel kan zijn dat de PS3 een Blue Ray-speler is, en de andere 2 niet. Een XBox kan echter weer HD-DVD's afspelen. Dus ja, zeg het maar... Bij de spellen zie ik door de bomen het bos niet meer. De meeste namen zeggen me ook vrij weinig, maar het schijnt 'm vooral te zitten in de 'exclusives'; de spellen die maar voor 1 console verkrijgbaar zijn... Ik zit dus enorm te twijfelen tussen een XBox 360 en een PS3. Heeft er iemand een mening over de consoles en met name ook de spellen? Er zullen toch wel gamers op hear zitten? Op game-forums wordt je niet veel wijzer. De een vind de PS3 het best, de ander de XBox. En meestal alleen maar omdat ze 'fan' zijn van die console (en er dus ook wel een zullen hebben), dus relativeren zit er meestal niet in. Het lijken wel audiofielen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 2 mei 2008 Report Share Posted 2 mei 2008 De X-box kan geen HD-DVD afspelen tenzij je een DVD extensie hebt. Daarnaast is HD-DVD reeds overleden dus dat is niet echt meer een reden om voor de X-box te gaan. Verder is het verschil tussen de spellen die op beide consoles uitkomen niet zo groot meer. De meesten zijn op de X-box net iets mooier. Wat voor mij het grote voordeel van de PS3 is, is dat het online gamen gratis is. Dat is bij de X-box niet zo. Verder moet je gewoon kijken welke soort spelletjes je leuk vindt om te spelen en een aan de hand daarvan maak je je keuze. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 mei 2008 Report Share Posted 2 mei 2008 De Wii is idd erg leuk als je van echt interactief spelen houdt. Grafisch vind ik 'm erg mager. Die kolere zuurtjeskleuren van Nintendo zijn echt niks, maar voor groepsspelen en parties is het gewoon een superding. Als je veel alleen speelt, dan zou ik geen Wii nemen, maar een PS3. De X-box 360 is ook super, maar wordt ver overtroffen door de nieuwe Zonie. Jammer is wel dat de laatste PS3 niet echt backwords compatible is. De eerste uitvoeringen hadden geen problemen met PS2 spellen. Op de huidige PS3 (die daarom ook goedkoper is) is de kans aanwezig dat hij een aantal PS2 spellen niet accepteerd. Bovendien zit er in die ZoNie een blu-ray speler en dat heeft nu toch wel de toekomst, omdat HD-DVD zachtjes de nek is omgedraaid. Kortom, de PS3 is de hotste console op dit moment. En voor racespelletjes is er niks mooiers een PS3 op groot scherm met GT4 en GT5 Nog ff een opmerking. Mocht je een X-box of PS3 kopen en die gaan modden, zodat je kopien kunt spelen, vergeet dan niet dat je dan niet meer online kunt gamen. Je console wordt er dan uitgeknikkerd en geblockt op het web. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 mei 2008 Author Report Share Posted 2 mei 2008 De X-box kan geen HD-DVD afspelen tenzij je een DVD extensie hebt. Daarnaast is HD-DVD reeds overleden dus dat is niet echt meer een reden om voor de X-box te gaan. Verder is het verschil tussen de spellen die op beide consoles uitkomen niet zo groot meer. De meesten zijn op de X-box net iets mooier.Wat voor mij het grote voordeel van de PS3 is, is dat het online gamen gratis is. Dat is bij de X-box niet zo. Verder moet je gewoon kijken welke soort spelletjes je leuk vindt om te spelen en een aan de hand daarvan maak je je keuze. Groeten... HD-DVD gaat het niet worden dus? Dat wist ik niet. Weer wat geleerd. HD-DVD of Blu Ray zou ook niet echt een doorslaggevende reden zijn voor mij om een van beide consoles te kiezen, maar het is natuurlijk wel leuk als het ook de toekomst heeft... En tja, die spellen. Ik weet wel wat ik leuk vind natuurlijk, maar die namen zeggen me meestal niks. Ok, Grand Turismo (PS3) staat bekend als een goed racespel (hou ik wel van) maar de XBox heeft (volgens een huisgenoot) ook goeie racespellen. Grand Theft Auto vind ik ook altijd leuk, maar komt op verschillende consoles uit, en is dus niet een reden om voor de een of de andere te gaan. Zelfde geldt voor een spel als Need For Speed... De Wii is idd erg leuk als je van echt interactief spelen houdt. Grafisch vind ik 'm erg mager. Die kolere zuurtjeskleuren van Nintendo zijn echt niks, maar voor groepsspelen en parties is het gewoon een superding. Nee, grafisch is een Wii niet veel soeps vergeleken met een XBox, PS3 of PC. Maar daar koop je 'm ook niet voor. Je koopt 'm echt voor de nieuwe manier van spelen. En voor de typische Nintendo spellen, als Mario World, Mario Kart, Zelda etc. Zelda ziet er overigens niet zo zuurstokkleurig uit hoor Maar inderdaad, veel Nintendospellen hebben een nogal cartoonesque uitstraling. Beetje kinderachtig soms... Als je veel alleen speelt, dan zou ik geen Wii nemen, maar een PS3. De X-box 360 is ook super, maar wordt ver overtroffen door de nieuwe Zonie. Jammer is wel dat de laatste PS3 niet echt backwords compatible is. De eerste uitvoeringen hadden geen problemen met PS2 spellen. Op de huidige PS3 (die daarom ook goedkoper is) is de kans aanwezig dat hij een aantal PS2 spellen niet accepteerd.Bovendien zit er in die ZoNie een blu-ray speler en dat heeft nu toch wel de toekomst, omdat HD-DVD zachtjes de nek is omgedraaid. Dat een PS3 niet (meer) backwards compatible zou zijn, dat boeit me niet zo, want ik heb nu geen PS of PS2... Kortom, de PS3 is de hotste console op dit moment. En voor racespelletjes is er niks mooiers een PS3 op groot scherm met GT4 en GT5 Nog ff een opmerking. Mocht je een X-box of PS3 kopen en die gaan modden, zodat je kopien kunt spelen, vergeet dan niet dat je dan niet meer online kunt gamen. Je console wordt er dan uitgeknikkerd en geblockt op het web. Modden zal ik niet zo snel doen denk ik. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat dat kon Nou ja, het is ook maar 'gewoon' een computer, dus waarom zou het ook niet kunnen... Ps. dat jij een Sony aanraadt, zegt opzich al genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 mei 2008 Author Report Share Posted 4 mei 2008 Hoe zit het eigenlijk met de audio-uitgangen op de XBox en de PS3? Ik weet dat ze beide met HDMI-uitgangen leverbaar zijn (PS3 standaard geloof ik). Als je een surround-receiver hebt (met HDMI-ingang), dan kun je daarmee het geluid over je speakers weergeven, maar ik heb alleen maar een stereo-versterker, zonder HDMI-ingang. Nou kan ik het geluid natuurlijk gaan laten lopen via de (nog aan te schaffen) nieuwe tv (die er komt als ik verhuisd ben), maar dat lijkt me ook niet optimaal. Een gewone stereo audio-uitgang zou wenselijk zijn. Heeft een XBox die? Ik weet dat een PS3 dat niet heeft. Die heeft wel een optische digitale uitgang (S/PDIF geloof ik), maar dan moet ik er nog weer een DAC bij kopen. Hij heeft nog wel zoiets als een Sony AV-uitgang(?)... Geen idee wat dat inhoudt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 4 mei 2008 Report Share Posted 4 mei 2008 Sony AV uitgang is een uitgang (jaja) waar je verschillende snoertjes in kunt drukken. Het standaard geleverde snoertje heeft de bekende gele, witte en rode tulp aan het andere eind en zo kun je hem dus op je versterker aansluiten. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 mei 2008 Author Report Share Posted 4 mei 2008 Sony AV uitgang is een uitgang (jaja) waar je verschillende snoertjes in kunt drukken. Het standaard geleverde snoertje heeft de bekende gele, witte en rode tulp aan het andere eind en zo kun je hem dus op je versterker aansluiten. Groeten... Ok, bedankt! Heeft de XBox ook een dergelijke uitgang? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 4 mei 2008 Report Share Posted 4 mei 2008 Geen idee. Ik heb nooit een X-box van dichtbij bekeken. Maar ik neem aan van wel. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 mei 2008 Report Share Posted 4 mei 2008 Volgens mij kan je op zo'n Xbox ook als media center gebruiken. Ik weet dat mijn collega speciaal daarom gekozen heeft voor de Xbox. Wel heeft hij er iets aan laten doen om ook films van af de hd te kunnen spelen. Je kan je Xbox aansluiten op je stereo versterker via deze kabel. Voor de rest weinig ervaring met dergelijke dingen. Maar als ik mijn collega moet geloven dan zou de Xbox een super apparaat zijn. Zo als ik nu een verkeerd advies gegeven heb kan ik dat mooi op mijn collega afschuiven. Groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KJ9 Posted 17 mei 2008 Report Share Posted 17 mei 2008 Het is een hele moeilijke keuze als je er weinig van af weet. Maar je maakt hoe dan ook een goede keuze, het zijn alle drie uitstekende producten. Qua gameplay verschillen de PS3 en Xbox 360 niet echt veel. De Wii wel weer natuurlijk. Persoonlijk maak ik mijn keuze op basis van gameplay en spellenaanbod. Dit omdat ik al een DVD speler heb en geen spelcomputer hiervoor nodig heb. Ik heb dan ook een Wii, deze heeft ook wel wat aardige functies, zoals USB aansluitingen, WiFi en zelfs een cardreader voor SD kaarten. Een opsomming; = De Nintendo Wii heeft een ijzersterke lijn met herkenbare producten (mario/zelda/enz) die nooit teleurstellen. Elk spel met Mario is gewoon zeer goed. De gameplay is natuurlijk ook geweldig innovatief, het blijft me verbazen. = Sony heeft met de Playstation 3 ook een paar ijzersterke spellen die een verleden hebben op vorige versies, zoals Gran Turismo (racen), Grand Theft Auto en Metal Gear Solid. De meeste spellen zijn wat meer gericht op realisme en een oudere doelgroep. Als je van schieten, racen, e.d. houdt dan is de PS3 een betere keuze. De gameplay is behoorlijk ouderwets met een controller. = Xbox heeft net als de andere twee consoles ook een aantal aardige namen, zoals Halo en Gears of War. De meeste games komen veelal voor de PS3 en de Xbox 360 uit. Omdat de gameplay en de grafische kracht ongeveer hetzelfde zijn kunnen de games makkelijk voor beide spelcomputers worden ontwikkeld. Wat de Xbox 360 vooral onderscheid van de PS3 is het Live netwerk. Dit is een uitgebreid netwerk waar je tegen betaling tegen andere mensen kunt online gamen. Er zijn zelfs spellen waar je het tegen PC gamers op kunt nemen. Op basis van gameplay en spelen met vrienden is de Wii de beste optie. Als je ook van de mediamogelijkheden gebruik wil maken, dan kan je het best een PS3 kiezen. Vind je online gamen op de bank helemaal geweldig dan zou ik voor een Xbox kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 mei 2008 Author Report Share Posted 17 mei 2008 Bedankt voor je info, KJ9... Ik ben er nog niet helemaal uit. Heb afgelopen weekend Mario Kart gespeeld op de Wii en dat is ook wel weer geweldig (ook in je eentje). Schietspellen (gewoon lomp schieten) heb ik weinig mee. Of er moet echt een goed verhaal in zitten (GTA). Race spellen vind ik wel weer leuk... Ik zie nog wel. Nog 2 weekjes buiten de deur werken en dan maar eens de knoop doorhakken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts