Jump to content

ps audio DAC

Raymond a
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

dit wilde ik jullie toch niet onthouden.

Heb sinds dinsdag een ps audio dac hier te leen staan van pluimgraaff. Hij was zelf erg enthiousiast en dit werkt aanstekelijk. Ik was eerst niet van plan om m mee naar huis te nemen maar dat het bijna 2 weken zou duren voor ik m terug kon brengen was geen probleem, dus tja... waarom dan ook niet? Het verschil in de winkel met een toch echt geen slechte moon cd speler was al meer dan ik verwachtte.

Dus thuis gekomen en m aan mijn vincent s3 gehangen (ik speel normaal met de s3 en een mf buizentrapje erachter) hmm, dit verschil was toch echt wel een hele stap de goede kant op.

Had echt niet verwacht dat er zoveel meer uit te halen was, de ruimte, de detaillering in hoog en laag. Het was allemaal een stuk beter. Terug zonder de dac werd het een vlak geheel, lucht in de stemmen was weg, gitaarsnaren klonken niet door en de aanslag op de snaar was ook niet meer zo hoorbaar.

Ik ben overtuigd! Was van plan om in de toekomst eens te kijken naar bijv een goede cec speler maar omdat Paul zelf al aangaf dat zelfs de cec van 2800 euro beter klonk met de dac en de aanschaf van de dac maar de helft hiervan is, is het een makkelijk besluit. De vincent als loopwerk en de ps-audio erachter.

Nu ben ik helemaal nieuw in het loopwerk / dac wereldje en heb alleen de reviews op het net en mijn eigen ervaring met deze (en de vertelde ervaringen van pluimgraaff over andere dac's)

Dus vroeg ik me af of er mensen hier de ps-audio al ergens mee vergeleken hebben?

ik heb m gisteren ook nog even aan mijn media center gehangen met de usb poort, nou.... een flac file via de dac.... moooi.

mochten er hier mensen zijn die een dac zoeken, luister ook naar de ps-audio.

Ben nieuwsgierig naar andere ervaringen, of jullie net zo enthiousiast zijn als ik nu.

Ga morgen als het lukt nog even een aantal cd's draaiten, zou bijna mijn nottingham even vergeten :-)

groeten,

Raymond

PS Audio heeft destijds inderdaad mooie DA-converters gebouwd vooral de toplijn was erg goed.

Heb er ook ooit 1 in huis gehad, type weet ik niet meer, het was 1 van de goedkoopste in hun assortiment, die

ik op mijn toenmalige speler aan gesloten had.

Dat was een Sony CDP-X779ES en toen vond ik dat de PS DAC geen overtuigende meerwaarde had.

Wat wel opviel is dat het ' laag ' meer controle, meer body had t.o.v. de Sony.

Maar daar stond tegenover dat het ' hoog ' wat afgeknepen klonk.

Maargoed dat was mijn ervaring.

Ga lekker luisteren en kies vooral zelf wat je wel goed en niet goed vind aan de DAC.

Gr, Marc !

Ik heb begin vorig jaar geleden mijn PS Audio Ultralink vervangen door de Digital Link van PS audio. En ja, die klinkt toch weer mooier dan de eerste generatie DAC's van PS Audio. Warmer, voller en meer analoog is mijn ervaring. Hoewel ik zelf geen andere DAC's heb beluisterd, maak ik uit diverse recensies in de audiobladen op dat er in deze prijsklasse geen of weinig concurrenten zijn die met de PS Audio mee kunnen komen.

Veel luisterplezier,

Lourens