m44 Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 het is een lak op houtbasis begrijp iik en heeft de neiging te dempen bij bepaalde trillingen, je moet het ook kopen voore de temp waarbij je het gemiddeld gebruikt. je kunt er conussen mee insmeren. (dat lijkt me niet slim) maar ook componenten. dat er mensen zijn die het kennen en belachelijk vinden weet ik. wat mij betreft wees welkom met goede argumenten waarom het niet zou werken. ik heb al 2 oude topics erover gelezen maar toen waren jullie nog jong en onstuimig. dus nu op serieuze toon graag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 het is een lak op houtbasis begrijp iik en heeft de neiging te dempen bij bepaalde trillingen, je moet het ook kopen voore de temp waarbij je het gemiddeld gebruikt. je kunt er conussen mee insmeren. (dat lijkt me niet slim) maar ook componenten. dat er mensen zijn die het kennen en belachelijk vinden weet ik. wat mij betreft wees welkom met goede argumenten waarom het niet zou werken. ik heb al 2 oude topics erover gelezen maar toen waren jullie nog jong en onstuimig. dus nu op serieuze toon graag Ik ben altijd serieus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Ik kan me voorstellen dat die C37 lak iets doet. Ook een vergelijkbaar spul zou iets kunnen doen. Dempen, dan wel de eigen klank van "iets" veranderen. Bijvoorbeeld: de Tannoy DC units vind ik nogal scherp klinken. Ik kan me voorstellen dat als je iets op dat kokertje waarin de tweeter zit smeert het geluid minder scherp wordt. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 mei 2008 Author Report Share Posted 8 mei 2008 Ik kan me voorstellen dat die C37 lak iets doet. Ook een vergelijkbaar spul zou iets kunnen doen. Dempen, dan wel de eigen klank van "iets" veranderen. Bijvoorbeeld: de Tannoy DC units vind ik nogal scherp klinken. Ik kan me voorstellen dat als je iets op dat kokertje waarin de tweeter zit smeert het geluid minder scherp wordt. HDerkx dat kun je je voorstellen maar heb je dat pers. ervaren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 het is een lak op houtbasis begrijp iik en heeft de neiging te dempen bij bepaalde trillingen, je moet het ook kopen voore de temp waarbij je het gemiddeld gebruikt. je kunt er conussen mee insmeren. (dat lijkt me niet slim) maar ook componenten. dat er mensen zijn die het kennen en belachelijk vinden weet ik. wat mij betreft wees welkom met goede argumenten waarom het niet zou werken. ik heb al 2 oude topics erover gelezen maar toen waren jullie nog jong en onstuimig. dus nu op serieuze toon graag Je zou er je oren mee kunnen insmeren. Klinkt het vast meer gedempt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 hoi M44 Ik heb gebruikt en gebruik het nog af en toe. soms doet het iets en soms niet. Het blijft miereneukerij en het ligt er maar aan hoe belangrijk het voor je is. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen dit verschil niet zullen horen maar dat is met veel tweaks het geval. Hier ga je dus weer 2 antwoorden krijgen en niemand heeft gelijk Zelf proberen is het beste en maak dan voor jezelf uit of je het de moeite waard vind. Ik zou niet direct met je conussen beginnen Dit effect is heel groot en je moet maar afwachten of het dan de goede kant op gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scintilla Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Geen idee waarom het af en toe wel en af en toe niet werkt. Wel is Olaf Biessen een aantal jaren eleden bezig geweest met het modden van condensatoren, openzagen en in een houten cilinder plaatsen + aflakken met C37. Zelf heb ik dit ook gedaan en het werkt maar of dat nu wel of niet aan C37 ligt of aan het hout ? Ik denk aan beiden. De lak sluit in ieder geval goed af en dempt samen met het hout alle mogelijk resonanties. Ook ziet het er prachtig uit op houten versterkerkasten, ze gaan iets anders klinken als ze afgelakt zijn, wederom weet ik niet of dit nu specifiek komt door de C37, schellak geeft nagenoeg dezelfde klankverandering. Blijft natuurlijk nog steeds de vraag hoe het komt ? Als je het op een weerstand smeert kan ik me voorstellen wat er gebeurd, deze gaat warmer lopen en daardoor (mogelijk) anders klinken, als je het op kabels smeert verandert mogelijk de dielectrische constane van het geheel waardoor er iets gebeurd met de kabelcapaciteit ? Scintilla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 dat er mensen zijn die het kennen en belachelijk vinden weet ik. wat mij betreft wees welkom met goede argumenten waarom het niet zou werken. Argumenten waarom het WEL zou werken lijken me interessanter. Er wordt (door de fabrikant?) immers geclaimd dat het werkt? Nou, laten diegenen die dat beweren het maar uitleggen dan. Met argumenten, niet met luisterervaringen, want op basis daarvan kan ik ook wel alles roepen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Beste Henrie, Wie kan dat nu beter uitleggen dan de maker zelf: http://www.ennemoser.com/c37theorie.html Wat ik er uit opmaak is het een combinatie van koolstof, lichaamstemperatuur, oren en geschiedenis. En dat dan samen in een flesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Beste Henrie, Wie kan dat nu beter uitleggen dan de maker zelf: http://www.ennemoser.com/c37theorie.html Wat ik er uit opmaak is het een combinatie van koolstof, lichaamstemperatuur, oren en geschiedenis. En dat dan samen in een flesje. Vergeet het beroemde ooievaarskuitenvet niet! En voor de fanatici : Het strijkersforum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 dat er mensen zijn die het kennen en belachelijk vinden weet ik. wat mij betreft wees welkom met goede argumenten waarom het niet zou werken. Argumenten waarom het WEL zou werken lijken me interessanter. Er wordt (door de fabrikant?) immers geclaimd dat het werkt? Nou, laten diegenen die dat beweren het maar uitleggen dan. Met argumenten, niet met luisterervaringen, want op basis daarvan kan ik ook wel alles roepen... Waarom moet iemand overtuigd worden van iets waar die niet in gelooft ? Paard achter de wagen spannen lijkt mij Leven en laten leven .. oud maar nog steeds een wijs spreekwoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 mei 2008 Author Report Share Posted 8 mei 2008 dat er mensen zijn die het kennen en belachelijk vinden weet ik. wat mij betreft wees welkom met goede argumenten waarom het niet zou werken. Argumenten waarom het WEL zou werken lijken me interessanter. Er wordt (door de fabrikant?) immers geclaimd dat het werkt? Nou, laten diegenen die dat beweren het maar uitleggen dan. Met argumenten, niet met luisterervaringen, want op basis daarvan kan ik ook wel alles roepen... beste henrie de mensen die helemaal niet in tweaks geloven laten dat altijd duidelijk blijken met een (matige) one liner. zoals hier ook word gesuggereerd dat je het in je oren kunt smeren. als je vind dat het flauwekul is leg dat dan uit met argumenten. waarom kan het niet werken. op alle audio fora zijn het altijd de tweakers die met bewijzen moeten aankomen dat iets werkt. "waar zit em dat in dan? " "hoor je dat verschil in een abx? " "wat veranderd er dan meet technisch? " dus graag argumenten waarom het niet werkt. en dan iets anders als stroom is stroom want die kennen we nu wel. verder is het spul belachelijk duur en vraag ik me af of er inmiddels geen varianten van gemaakt zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Als ik beweer dat iets beter is dan iets anders dan heb ik de bewijslast. Leg eerst maar eens met argumenten uit waarom iets wel werkt. Dat is het minste wat je van een aanbieder van die produkten mag verwachten. Er is weer eens een of andere figuur die maar wat doet, niet eens uit kan leggen wat hij doet en hoe het werkt, maar claimt wel een fantastische verbetering. Wat die verbetering inhoudt blijft ook uitermate vaag. En vervolgens mogen de technici gaan uitleggen waarom 'het' niet werkt. Ziehier de wereld volgens de audiofiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Als ik beweer dat iets beter is dan iets anders dan heb ik de bewijslast. Leg eerst maar eens met argumenten uit waarom iets wel werkt. Dat is het minste wat je van een aanbieder van die produkten mag verwachten. Er is weer eens een of andere figuur die maar wat doet, niet eens uit kan leggen wat hij doet en hoe het werkt, maar claimt wel een fantastische verbetering. Wat die verbetering inhoudt blijft ook uitermate vaag. En vervolgens mogen de technici gaan uitleggen waarom 'het' niet werkt. Ziehier de wereld volgens de audiofiel. Ja, maar wie is er nu de zeurpiet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 mei 2008 Author Report Share Posted 8 mei 2008 Als ik beweer dat iets beter is dan iets anders dan heb ik de bewijslast. Leg eerst maar eens met argumenten uit waarom iets wel werkt. Dat is het minste wat je van een aanbieder van die produkten mag verwachten. Er is weer eens een of andere figuur die maar wat doet, niet eens uit kan leggen wat hij doet en hoe het werkt, maar claimt wel een fantastische verbetering. Wat die verbetering inhoudt blijft ook uitermate vaag. En vervolgens mogen de technici gaan uitleggen waarom 'het' niet werkt. Ziehier de wereld volgens de audiofiel. dit is altijd de stok om mee te slaan voor de technici. altijd mogen de tweakers en audiofielen uitleggen waarom het wel werkt. ik zou zeggen ga de site lezen waarop het aangeboden word. wat moet IK er dan nog meer over zeggen. de bal ligt bij jou. en je weet gewoon niet wat je voor zinnigs kan zeggen over zo'n product. je wilt alleen de audiofiel in de hoek zetten. in dit topic mag het een keer andersom dus toon een beetje lef en draai niet om de zaak heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 M: C37 is nogal duur, met lijnzaadolie kan het ook. Condensatoren van hun jasje ontdoen kan invloed hebben op de betrouwbaarheid en levensduur, er zijn methoden om van de nadelige effecten af te komen en toch gewoon dat huisje te laten zitten. Het moet tenslotte wel werkbaar blijven........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 mei 2008 Author Report Share Posted 8 mei 2008 M: C37 is nogal duur, met lijnzaadolie kan het ook. Condensatoren van hun jasje ontdoen kan invloed hebben op de betrouwbaarheid en levensduur, er zijn methoden om van de nadelige effecten af te komen en toch gewoon dat huisje te laten zitten. Het moet tenslotte wel werkbaar blijven........... dat was ook mijn idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Lijkt erop dat dit forum de laatste wijkplaats is voor gekke tweaks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 mei 2008 Author Report Share Posted 8 mei 2008 daar zou je je wel eens ernstig in kunnen vergissen . door dit topic te openen weet ik dat ik "ready for battle" moet zijn. dat gaat me meestal wel aardig af Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 (...) wat mij betreft wees welkom met goede argumenten waarom het niet zou werken.(...) Beste m44, Nat Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 mei 2008 Author Report Share Posted 9 mei 2008 en wat voor schade dan wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Lijkt erop dat dit forum de laatste wijkplaats is voor gekke tweaks. Leuk toch. HEAR wemelt het tenminste gelukkig niet van de foute Forumpolitiepettendragers. En voor wat betreft de C37 er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden. En... niet zo bespottelijk prijzig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Als ik beweer dat iets beter is dan iets anders dan heb ik de bewijslast. Leg eerst maar eens met argumenten uit waarom iets wel werkt. Dat is het minste wat je van een aanbieder van die produkten mag verwachten. Er is weer eens een of andere figuur die maar wat doet, niet eens uit kan leggen wat hij doet en hoe het werkt, maar claimt wel een fantastische verbetering. Wat die verbetering inhoudt blijft ook uitermate vaag. En vervolgens mogen de technici gaan uitleggen waarom 'het' niet werkt. Ziehier de wereld volgens de audiofiel. dit is altijd de stok om mee te slaan voor de technici. altijd mogen de tweakers en audiofielen uitleggen waarom het wel werkt. ik zou zeggen ga de site lezen waarop het aangeboden word. wat moet IK er dan nog meer over zeggen. de bal ligt bij jou. en je weet gewoon niet wat je voor zinnigs kan zeggen over zo'n product. je wilt alleen de audiofiel in de hoek zetten. in dit topic mag het een keer andersom dus toon een beetje lef en draai niet om de zaak heen. Ik een techneut? Ha ha ha, je moest eens weten. Hoewel ik wel eens een lastig soldeerklusje geklaard heb (koperen en loden pijpen aan elkaar gesoldeerd) ben ik zeker geen techneut. Tweakers en audiofielen roepen altijd maar wat. De uitdrukkingsmogelijkheden van onze taal zijn te beperkt om recht te doen aan de omvang van de klankverbetering van alweer een tweaks te omschrijven. Om het vervolgens volkomen af te laten weten als die verschillen uitsluitend op basis van het gehoor herkend moeten worden. Toon eerst nou maar eens aan dat het werkt en als dat gebeurt is kunnen anderen op zoek naar een verklaring. Of verlang je soms van techneuten dat ze gaan verklaren waarom jij een klankverbetering hoort als jouw vriendin een paarse string draagt in plaats van een witte slip. Als ik zeg dat jij een lul bent, dan is het aan mij om aan te tonen waarom je een lul bent en niet aan jou om aan te tonen dat jij het niet bent. Maar in dit topic mag dat kennelijk best een keer omgedraaid worden... Het begint er allemaal mee dat de fabrikant, verkoper en enthousiaste gebruikers niets zinnigs kunnen zeggen over het betreffende produkt. En dan verwacht je dat van mij ineens wel? Merkwaardig dat je denkt dat ik je in een hoek wil zetten. Je gaat er maar al te graag zelf in staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 dit is altijd de stok om mee te slaan voor de technici.altijd mogen de tweakers en audiofielen uitleggen waarom het wel werkt. ik zou zeggen ga de site lezen waarop het aangeboden word. wat moet IK er dan nog meer over zeggen. Denk dat de technici nog heel coulant zijn. In de middeleeuwen waren er nogal wat lieden die lood in goud konden veranderen. De koning had daar dan meestal ook wel interesse naar en riep zo iemand bij zich voor een demonstratie. Het merendeel van deze tovenaars belandde toen nog de volgende dag zonder hoofd tussen zes plankjes. Maar dit terzijde. Ik heb de uitleg van de uitvinder van C37 hier gepost. Ik snap eerlijk gezegd niets van wat ie nu eigenlijk zegt. Kun jij mij nu eens in gewoon Nederlands uitleggen, m44, wat Ennemoser zegt in zijn verhaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 De woorden 'verklaring' en 'bewijzen' ... Ben blij dat ikzelf die dwangneurose niet heb om alles te moeten verklaren of bewijzen . Maakt mijn leven als 'audiofiel' , weer zo'n woord , een stuk makkelijker/zweveriger . Wil trouwens niet zeggen dat ik zou kunnen horen dat C37 werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts