Seed7 Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 het is een lak op houtbasis begrijp iik en heeft de neiging te dempen bij bepaalde trillingen, je moet het ook kopen voore de temp waarbij je het gemiddeld gebruikt. Het doel is niet zozeer dempen, maar het verrijken van het klankspectrum met boventonen die wij als aangenaam ervaren. Hetzelfde concept als de klankschalen, of SE triodes, misschien ook wel de koolstof kabels van vd Hul etc. Ennemoser geeft aan veel onderzoek en metingen te hebben gedaan, ik heb hem eens naar het hoe en wat van de meetmethodes en meetresultaten etc. gevraagd. Het enige dat ik kreeg was een knipoog .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 mei 2008 Author Report Share Posted 9 mei 2008 het is een lak op houtbasis begrijp iik en heeft de neiging te dempen bij bepaalde trillingen, je moet het ook kopen voore de temp waarbij je het gemiddeld gebruikt. je kunt er conussen mee insmeren. (dat lijkt me niet slim) maar ook componenten. dat er mensen zijn die het kennen en belachelijk vinden weet ik. wat mij betreft wees welkom met goede argumenten waarom het niet zou werken. ik heb al 2 oude topics erover gelezen maar toen waren jullie nog jong en onstuimig. dus nu op serieuze toon graag eventjes voor alle mensen die vergeten zijn waarom ik deze post begon. bedankt voor de goede argumenten. waar zeg ik uberhaupt dat het werkt dan joboton? wil je dat even laten zien. de enige reden dat ik met e n een discussie belandt is dat je weer eens geen respect toont voor de wens die een topic starter heeft. hoek? welke hoek? het is een lak op houtbasis begrijp iik en heeft de neiging te dempen bij bepaalde trillingen, je moet het ook kopen voore de temp waarbij je het gemiddeld gebruikt. Het doel is niet zozeer dempen, maar het verrijken van het klankspectrum met boventonen die wij als aangenaam ervaren. Hetzelfde concept als de klankschalen, of SE triodes, misschien ook wel de koolstof kabels van vd Hul etc. Ennemoser geeft aan veel onderzoek en metingen te hebben gedaan, ik heb hem eens naar het hoe en wat van de meetmethodes en meetresultaten etc. gevraagd. Het enige dat ik kreeg was een knipoog .... dank je seed dit soort reacties zit ik idd op te wachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Als ik zeg dat jij een lul bent, dan mag dat kennelijk best een keer omgedraaid worden.... Tot dusver je beste tekst op dit forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 dat er mensen zijn die het kennen en belachelijk vinden weet ik. wat mij betreft wees welkom met goede argumenten waarom het niet zou werken. Argumenten waarom het WEL zou werken lijken me interessanter. Er wordt (door de fabrikant?) immers geclaimd dat het werkt? Nou, laten diegenen die dat beweren het maar uitleggen dan. Met argumenten, niet met luisterervaringen, want op basis daarvan kan ik ook wel alles roepen... Ik vraag mij regelmatig af waarom jij niet op het Hififorum zit ipv Hear. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Als ik zeg dat jij een lul bent, dan mag dat kennelijk best een keer omgedraaid worden.... Het is niet mijn tekst, maar de jouwe. Vandaar dat je er zoveel waardering voor hebt. Je steekt dus een veer in je eigen reet. Veel plezier er mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 mei 2008 Author Report Share Posted 9 mei 2008 sneu hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Als ik zeg dat jij een lul bent, dan mag dat kennelijk best een keer omgedraaid worden.... Het is niet mijn tekst, maar de jouwe. Vandaar dat je er zoveel waardering voor hebt. Je steekt dus een veer in je eigen reet. Veel plezier er mee. Is het niet leuk meer op Uw "eigen" forum? Daar smijt U posters voor veel minder welgevoegelijke taal in de Sin Bin. Wat mij betreft kunt U nu weer naar Uwen eiland terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Gewoon ter info : welk forum is dat ? nee ik ga er niet meteen kijken of weet ik dat . Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 mei 2008 Author Report Share Posted 9 mei 2008 ku klux kl-anders dekenden.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 M44: Aardig om te lezen Groet, Jack http://www.dhtrob.com/keesolaf/elco.htm http://www.dhtrob.com/keesolaf/condensator.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 mei 2008 Author Report Share Posted 9 mei 2008 ik ken het tube. zeer interessant. ik heb al een mailtje naar dht gedaan om wat ervaringen uit te wisselen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Gewoon ter info : welk forum is dat ? nee ik ga er niet meteen kijken of weet ik dat . Er gaat het gerucht dat Joboton dezelfde persoon is als Kermit, een moderator van het Hififorum. Geen idee of het waar is en het boeit mij verder eigenlijk ook niet. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Ah geruchten Er gaat ook een gerucht dat Rood op Hififorum en ik hetzelfde persoon is .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 mei 2008 Author Report Share Posted 9 mei 2008 M44 is overal iemand anders gelukkig joboton = kermit? zou me niks verbazen. ik zal eens posten op hifi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 sneu hoor Weet je wat pas sneu is? Als je beweert iemand te quoten en de tekst zelf wijzigt. Dit had ik geschreven: Als ik zeg dat jij een lul bent, dan is het aan mij om aan te tonen waarom je een lul bent en niet aan jou om aan te tonen dat jij het niet bent. Maar in dit topic mag dat kennelijk best een keer omgedraaid worden... Dit heeft Erikatn er van gemaakt onder vermelding dat het een quote van mij is: Als ik zeg dat jij een lul bent, dan mag dat kennelijk best een keer omgedraaid worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 mei 2008 Author Report Share Posted 9 mei 2008 je vind het wel plezierig mij een lul te noemen he (weliswaar via een omweg) wederom een topic in de prullenbak. sneu hoor Weet je wat pas sneu is? Als je beweert iemand te quoten en de tekst zelf wijzigt. Dit had ik geschreven: Als ik zeg dat jij een lul bent, dan is het aan mij om aan te tonen waarom je een lul bent en niet aan jou om aan te tonen dat jij het niet bent. Maar in dit topic mag dat kennelijk best een keer omgedraaid worden... Dit heeft Erikatn er van gemaakt onder vermelding dat het een quote van mij is: Als ik zeg dat jij een lul bent, dan mag dat kennelijk best een keer omgedraaid worden... ben jij kermit op hifi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Eigenlijk moet elk forum zich na 1 jaar opheffen. Dan is alles wel gezegd en begint alles weer van voor af aan. Ik heb al weer spijt dat ik in dat mailtje om me weer aan te melden ben getrapt... HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 ik ken het tube. zeer interessant. ik heb al een mailtje naar dht gedaan om wat ervaringen uit te wisselen Ik ken hem een beetje M, het is iemand met ballen en zonder vooroordelen. Niet alleen z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Nou die C37 bevordert het leesvermogen dan wel communicatievermogen van sommigen iig niet zo te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 mei 2008 Author Report Share Posted 9 mei 2008 net als de 2 vorige topics die hierover gingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 sneu hoor Weet je wat pas sneu is? Als je beweert iemand te quoten en de tekst zelf wijzigt. Daarmee werd de 'intentie' van je response gecounter(e)d. Sluit me graag aan bij de Reverend en anderen die dat wel door hadden. Goed opgestart onderwerp met nuttige ervaringsreacties. Heer Derkx laat u aub niet afschrikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Als ik beweer dat iets beter is dan iets anders dan heb ik de bewijslast. Leg eerst maar eens met argumenten uit waarom iets wel werkt. Dat is het minste wat je van een aanbieder van die produkten mag verwachten. Er is weer eens een of andere figuur die maar wat doet, niet eens uit kan leggen wat hij doet en hoe het werkt, maar claimt wel een fantastische verbetering. Wat die verbetering inhoudt blijft ook uitermate vaag. En vervolgens mogen de technici gaan uitleggen waarom 'het' niet werkt. Ziehier de wereld volgens de audiofiel. dit is altijd de stok om mee te slaan voor de technici. altijd mogen de tweakers en audiofielen uitleggen waarom het wel werkt. ik zou zeggen ga de site lezen waarop het aangeboden word. wat moet IK er dan nog meer over zeggen. Nee m44, dat is geen 'stok om mee te slaan'. Het is gewoon logisch dat wanneer er door iemand (in dit geval de fabrikant van C37) een claim wordt gedaan, dat hij ook kan bewijzen dat die claim klopt. Niet alleen bij audiotweaks, maar overal... Als ik jou bijvoorbeeld beschuldig van moord, dan moet ik wel kunnen bewijzen dat jij ook daadwerkelijk een moord hebt gepleegd, en niet andersom, dat jij moet bewijzen dat je geen moord hebt gepleegd... Zo is het met audiotweaks ook. Als je beweert dat een tweak met C37 lak werkt, dan moet je dat bewijzen. Niet de audiofiel hoeft dat te doen, want die heeft die C37 immers niet uitgevonden, maar de fabrikant zou met bewijzen moeten (kunnen) komen. Zo niet, dan valt er ook niks te weerleggen door de techneuten (of wie dan ook), en dus zullen ze dan ook niet kunnen bewijzen dat het niet werkt... dat er mensen zijn die het kennen en belachelijk vinden weet ik. wat mij betreft wees welkom met goede argumenten waarom het niet zou werken. Argumenten waarom het WEL zou werken lijken me interessanter. Er wordt (door de fabrikant?) immers geclaimd dat het werkt? Nou, laten diegenen die dat beweren het maar uitleggen dan. Met argumenten, niet met luisterervaringen, want op basis daarvan kan ik ook wel alles roepen... Ik vraag mij regelmatig af waarom jij niet op het Hififorum zit ipv Hear. Groeten... Ja, vervelend he... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 ga maar vragen bij de luidsprekerfabrikanten die C37 gebruiken doch dat niet zeggen, of ze het kunnen bewijzen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 10 mei 2008 Report Share Posted 10 mei 2008 Ja, vervelend he... Nee hoor. Hififorum is mijn "thuis"-audioforum. Niet dit Hear. Hier kwam ik ooit naartoe voor de muziek afdeling maar die lijkt ook een langzame dood tegemoet te gaan. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 mei 2008 Author Report Share Posted 10 mei 2008 Als ik beweer dat iets beter is dan iets anders dan heb ik de bewijslast. Leg eerst maar eens met argumenten uit waarom iets wel werkt. Dat is het minste wat je van een aanbieder van die produkten mag verwachten. Er is weer eens een of andere figuur die maar wat doet, niet eens uit kan leggen wat hij doet en hoe het werkt, maar claimt wel een fantastische verbetering. Wat die verbetering inhoudt blijft ook uitermate vaag. En vervolgens mogen de technici gaan uitleggen waarom 'het' niet werkt. Ziehier de wereld volgens de audiofiel. dit is altijd de stok om mee te slaan voor de technici. altijd mogen de tweakers en audiofielen uitleggen waarom het wel werkt. ik zou zeggen ga de site lezen waarop het aangeboden word. wat moet IK er dan nog meer over zeggen. Nee m44, dat is geen 'stok om mee te slaan'. Het is gewoon logisch dat wanneer er door iemand (in dit geval de fabrikant van C37) een claim wordt gedaan, dat hij ook kan bewijzen dat die claim klopt. Niet alleen bij audiotweaks, maar overal... Als ik jou bijvoorbeeld beschuldig van moord, dan moet ik wel kunnen bewijzen dat jij ook daadwerkelijk een moord hebt gepleegd, en niet andersom, dat jij moet bewijzen dat je geen moord hebt gepleegd... Zo is het met audiotweaks ook. Als je beweert dat een tweak met C37 lak werkt, dan moet je dat bewijzen. Niet de audiofiel hoeft dat te doen, want die heeft die C37 immers niet uitgevonden, maar de fabrikant zou met bewijzen moeten (kunnen) komen. Zo niet, dan valt er ook niks te weerleggen door de techneuten (of wie dan ook), en dus zullen ze dan ook niet kunnen bewijzen dat het niet werkt... dat er mensen zijn die het kennen en belachelijk vinden weet ik. wat mij betreft wees welkom met goede argumenten waarom het niet zou werken. Argumenten waarom het WEL zou werken lijken me interessanter. Er wordt (door de fabrikant?) immers geclaimd dat het werkt? Nou, laten diegenen die dat beweren het maar uitleggen dan. Met argumenten, niet met luisterervaringen, want op basis daarvan kan ik ook wel alles roepen... Ik vraag mij regelmatig af waarom jij niet op het Hififorum zit ipv Hear. Groeten... Ja, vervelend he... bewijzen dat iets beter klinkt is lastig henrie. dat weet jij minstens zo goed als ik. ik moet op het woord van de fabrikant afgaan die zegt dat het werkt en speudo wetenschappelijke testten heeft gedaan die meestal bevooroordeelde participanten had. dat wil echter niet zeggen dat het daarom niet werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts