Jump to content

C37

m44
 Share

Recommended Posts

Ja, vervelend he...

Nee hoor. Hififorum is mijn "thuis"-audioforum. Niet dit Hear. Hier kwam ik ooit naartoe voor de muziek afdeling maar die lijkt ook een langzame dood tegemoet te gaan.

Groeten...

Oh bedoel je het zo... ;):D

Ja, hear sterft een langzame dood inderdaad. Ook de muziekafdeling helaas. Daar keek ik ook regelmatig, maar daar wordt de laatste tijd weinig gepost. Moet zeggen dat ik daar zelf ook nog maar weinig post, dus ben er zelf ook schuldig aan...

Guest Rev. Fatman
Ja, hear sterft een langzame dood inderdaad.

Dat zie je helemaal verkeerd Henrie.

Het zijn de negatief geladen posts die jou doen denken dat HEAR een langzame dood aan het sterven is en daarom is het nuttig om je eigen posts eens achteraf te bekijken en kritisch je eigen bijdragen te bezien. ;)

Krijg je een goed inzicht wie en wat er in een neerwaardse spiraal terecht zijn gekomen. :)

Het zijn de negatief geladen posts die jou doen denken dat HEAR een langzame dood aan het sterven is en daarom is het nuttig om je eigen posts eens achteraf te bekijken en kritisch je eigen bijdragen te bezien. ;)

Krijg je een goed inzicht wie en wat er in een neerwaardse spiraal terecht zijn gekomen. :)

Ik kom al een tijdje op dit forum, dus ik weet wel hoe het vroeger was en hoe het nu is. Dat jij kennelijk vind dat IK in een neerwaartse spiraal terecht ben gekomen, dat moet jij weten. Ik vind van niet. Ik ben in de jaren veel van techniek te weten gekomen en ben een stuk nuchterder tegenover audio komen te staan.

Ik zeg niet dat iedereen de techniek moet begrijpen (ik weet zelf ook niet alles, zeker niet van (digitale) elektronica), maar een beetje een nuchtere kijk op audio is niet verkeerd. Het is immers gewoon elektronica; techniek dus. Niks zweverigs, ook niet een klein beetje.

Die technische hoek, die hear een tijd lang is geweest, is (om wat voor reden dan ook) van het forum verdwenen. Ik weet dat sommigen dat een zegen vinden, want dan duiken die vervelende technici niet meer op elke tweak, maar ik vind het jammer. Ik vind daarom ook dat hear een langzame dood sterft. Het gaat hier zelden nog ergens over. Geen discussies meer, alleen nog hosannaverhalen over apparatuur, kabels en tweaks...

Wat misschien nog wel het ergste is, is dat er bijna niemand wat over muziek post. Vroeger was het topic over welke muziek erop staat erg populair. Tegenwoordig wordt er in dat topic nauwelijks nog gepost: 8 posts in de hele maand april... En dat terwijl iedereen toch in eerste instantie voor de audiohobby heeft gekozen, omdat ze veel naar muziek luisteren (toch?)...

Guest KT88
Ik zeg niet dat iedereen de techniek moet begrijpen (ik weet zelf ook niet alles, zeker niet van (digitale) elektronica), maar een beetje een nuchtere kijk op audio is niet verkeerd. Het is immers gewoon elektronica; techniek dus. Niks zweverigs, ook niet een klein beetje.

Niet geheel mee eens.

Groeten,

Een techneut. ;)

Niet geheel mee eens.

Groeten,

Een techneut. ;)

UFO's zijn ook best zweverig :lol:

zeppelins.................zit ook veel techniek achter

Lijkt erop dat dit forum de laatste wijkplaats is voor gekke tweaks. :D

daarom heet het hier ook HEAR ;)

en niet "measure" of "calculate" B)

Lijkt erop dat dit forum de laatste wijkplaats is voor gekke tweaks. :D

daarom heet het hier ook HEAR ;)

en niet "measure" of "calculate" B)

Bedoel je nu dat High End audioverkopers zich met name toeleggen op tweaks?

Mijn ervaring met de meesten is toch anders. Tweaken is toch meer internethandel op een enkele exotische winkel na dan.

;)

Guest Rev. Fatman

Tweaken is meer een DIY bezigheid, in mijn optiek. ;)

Maar sinds internet gemeengoed is, wel ernstig gestimuleerd door allerhande internet-toko'tjes die er wel handel/brood in zien :D

;)

Wees toch blij dat er nog een internet-tokootje als HEAR.nl bestaat welke nog steeds ( bijna tegen beter weten in ) dit forum nog uitbaat.

Zo gezellig zijn wij met z`n allen uiteindelijk toch niet echt! ;)

En aan de andere kant is het toch zeer vermakelijk om te lezen, hoe lieden met droge ogen schrijven over hun belevenissen m.b.t. het luisteren naar allerlei verschillende koperdraadjes.

Tweaken blijft echt wel leuk wanneer je baas over je eigen budget blijft. En je HEAR niet onmiddellijk zorgen om een andermans eventuele ( al of niet ) nuttige bestedingen maakt. :)

Guest Rev. Fatman

Ik kom al een tijdje op dit forum, dus ik weet wel hoe het vroeger was en hoe het nu is. Dat jij kennelijk vind dat IK in een neerwaartse spiraal terecht ben gekomen, dat moet jij weten. Ik vind van niet.

Henrie. Nog een maal mijn post lezen a.u.b. ;)

Ja, wat betreft het muziektopic is het jammer dat dit op zo`n pover niveau is beland. Mijn bedenking tov dit topic is dat men de smaak en voorkeur van een ander gaarne smakeloos kleineert, je moet wel een h

Befrijp me niet verkeerd Fatman. Ik kom hier toch al heel lang en lees nog langer mee en ben blij dat een site als Hear er is. Maar dat is toch met name om de frontpage waar de nieuwtjes staan en dat is maar weinig exotica. Helaas is het forum er geen afspiegeling van. Lijkt soms meer op een feestje van verzuurde exhibitionisten :lol: En daar heeft Henrie wel een punt, dat is wel eens anders geweest.

;)

Guest Rev. Fatman
Befrijp me niet verkeerd Fatman. Ik kom hier toch al heel lang en lees nog langer mee en ben blij dat een site als Hear er is. Maar dat is toch met name om de frontpage waar de nieuwtjes staan en dat is maar weinig exotica. Helaas is het forum er geen afspiegeling van. Lijkt soms meer op een feestje van verzuurde exhibitionisten :lol: En daar heeft Henrie wel een punt, dat is wel eens anders geweest.

;)

Begrijp U best wel.

Het zal altijd een komen en gaan zijn van forummers.

En je blijft immer afhankelijk van de zelfcensuur van de posters.

Dat is m.i. een mengelmoes van handelaren, subhandelaren, beunhazen, adspirant audiorecensenten, audiofielen ( wat dat ook mag zijn) audiooten ( tweakers :) ), gezellige passanten( laatste tijd helaas steeds minder) oplichters ( worden gelukkig HEAR nog weer zeldzamer) en gewone mensen die hun tijd HEAR doorbrengen, forumhangers zo gezegd.

Ja tijden blijven altijd veranderen (zoiets als halen & brengen etc.) , dus ook HEAR. Het is maar wat je er zelf van wil maken.

Kijk bij het NRC-Handelsblad worden alle ingezonden stukken gefilterd, ja en dat kan HEAR nu eenmaal niet .

Maar toch vind ik dit wel het "leukste Forum" ondanks het soms bittere gehak op meningen en zaken waar men anders over denkt. Ach, veel mensen zijn helaas nu eenmaal niet wijzer.

p.s. en om eerlijk te zijn ik kom vrijwel nooit aan de voorkant van HEAR.nl

Ja zo erg is het toch niet ik vind het een leuk en gezellig forum en gelukkig zijn we het niet allemaal met elkaar eens dat zou saai zijn zeg!

Soms word er wat getrokken en geschreeuwd soms word iemand voor rotte vis uitgemaakt

maar dat moet toch kunnen?

er zijn mensen die steeds in herhaling vallen en mensen die daar weer constant op reageren

het is zo voorspelbaar lachen toch :D

Er moet niet zo serieus over gedaan worden het is maar een forum en leuk om je ding kwijt te kunnen om iets te vragen of iets op te zoeken

filteren kan iedereen zelf wel .

laat ik dan als een van de eersten hear mijn gebruikerservaringen delen:

ik vind het geweldig spul! Louter en alleen subjectief getest, met hooguit 1 of 2 mede-audiofielen als getuige.

Voor de C37-periode had ik precies dezelfde installatie, alleen klonk hij t

ik heb wel iemand gevonden die nog wat heeft maar hoe weet ik dat het echt is. wat weerhoudt iemand ervan om mij geen bootlak te verkopen of whatever?

Guest Rev. Fatman
ik heb wel iemand gevonden die nog wat heeft maar hoe weet ik dat het echt is. wat weerhoudt iemand ervan om mij geen bootlak te verkopen of whatever?

Koop het dan aan de bron of informeer eens bij medeforummer De-Ark.

Kan je aangeven wat je plan is? Welk probleem wil je te lijf?

Met C37 verander je Assepoester echt niet in een Prinses. ;)

Beste m44,

Waarop fundeer jij de veronderstelling dat bootlak minder goed (of slecht) zou werken dan C37?

zoals de waard is? lijkt me sterk dat iemand dat zou doen: veel werk en je verdient er niks mee.

Je gaat toch ook niet als je je auto verkoopt, stiekem versleten banden eronder zetten?

Ik heb overigens nog C37-lak over, je mag best wat gebruiken, maar ik verkoop het niet.

Heb het destijds bij Clockwork, een Duits bedrijf gekocht. http://www.clockwork.de/c37.htm

Guest Rev. Fatman
Beste m44,

Waarop fundeer jij de veronderstelling dat bootlak minder goed (of slecht) zou werken dan C37?

Ooh. Vertel, vertel U heeft kennelijk ervaring met het coaten van conussen.

Beste m44,

nergens op . alleen bootlak is stukken goedkoper. als ik dat dan zou willen uitproberen koop ik het in een winkel en niet via deze persoon.

niks voor jou spido dit topic.

ik weet wel wat jij van deze pseudo hulpmiddelen vind.

deze val die jij nu zet trap ik niet in. helaas

Beste m44,

Waaide het buiten deze kant op ? :D

(...) Ooh. Vertel, vertel U heeft kennelijk ervaring met het coaten van conussen. (...)

Weleerwaarde,

Inderdaad heeft uw knecht enige ervaring met het coaten van conussen.

In het algemeen is hij van mening dat het coaten van conussen alleen moet geschieden wanneer men weet welke invloed dit zal hebben op break-up gedrag, membraandemping, de vorming van pseudo-bassen, faseverliezen op het membraan, de bewegende massa (en dus ook de mechanische resonantiefactor), de resonantiefrequentie... kortom: wanneer men weet wat men doet.

Bij goede speaker-units zou hij het klooien door ondeskundigen met coatings altijd afraden.

Dat wordt dan al heel gauw: v