m44 Posted 16 mei 2008 Author Report Share Posted 16 mei 2008 (...) Ooh. Vertel, vertel U heeft kennelijk ervaring met het coaten van conussen. (...) Weleerwaarde, Inderdaad heeft uw knecht enige ervaring met het coaten van conussen. In het algemeen is hij van mening dat het coaten van conussen alleen moet geschieden wanneer men weet welke invloed dit zal hebben op break-up gedrag, membraandemping, de vorming van pseudo-bassen, faseverliezen op het membraan, de bewegende massa (en dus ook de mechanische resonantiefactor), de resonantiefrequentie... kortom: wanneer men weet wat men doet. Bij goede speaker-units zou hij het klooien door ondeskundigen met coatings altijd afraden. Dat wordt dan al heel gauw: v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 16 mei 2008 Report Share Posted 16 mei 2008 (...) Ooh. Vertel, vertel U heeft kennelijk ervaring met het coaten van conussen. (...) Weleerwaarde, Inderdaad heeft uw knecht enige ervaring met het coaten van conussen. In het algemeen is hij van mening dat het coaten van conussen alleen moet geschieden wanneer men weet welke invloed dit zal hebben op break-up gedrag, membraandemping, de vorming van pseudo-bassen, faseverliezen op het membraan, de bewegende massa (en dus ook de mechanische resonantiefactor), de resonantiefrequentie... kortom: wanneer men weet wat men doet. Bij goede speaker-units zou hij het klooien door ondeskundigen met coatings altijd afraden. Dat wordt dan al heel gauw: v Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 mei 2008 Report Share Posted 17 mei 2008 Weleerwaarde, Het coaten van goede luidsprekerunits is niet nodig. Want als het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 18 mei 2008 Report Share Posted 18 mei 2008 Weleerwaarde, Het coaten van goede luidsprekerunits is niet nodig. Want als het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 Weleerwaarde, Nog duidelijker: Ue is een ervaren Niet-Begrijper... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 Weleerwaarde, Nog duidelijker: Ue is een ervaren Niet-Begrijper... Of niet-willen begrijper..... U draait n.l. voortdurend om de brij.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 (...) U draait n.l. voortdurend om de brij.... Weleerwaarde, Zodra u werkelijk begint te lezen, zult u zien dat ik niet draai, niet draaide, nooit heb gedraaid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 (...) U draait n.l. voortdurend om de brij.... Weleerwaarde, Zodra u werkelijk begint te lezen, zult u zien dat ik niet draai, niet draaide, nooit heb gedraaid... Beste Spido, Vanuit jouw standpunt kun je dat niet beoordelen. Vanuit dat punt draait en draaide de brei natuurlijk om jou heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 (...) U draait n.l. voortdurend om de brij.... Weleerwaarde, Zodra u werkelijk begint te lezen, zult u zien dat ik niet draai, niet draaide, nooit heb gedraaid... Beste Spido, Vanuit jouw standpunt kun je dat niet beoordelen. Vanuit dat punt draait en draaide de brei natuurlijk om jou heen. Ja, alles is relatief he... Zelfs brei... Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 21 mei 2008 Report Share Posted 21 mei 2008 Ook maar weer eens wat schrijven...... Als eerste weet Ik echt niet of C37 helpt. Wat Ik wel weet is dat instrumenten klinken zoals ze klinken door oa. de soort lak die gebruikt wordt. Bv. een viool. Als tweede.... Ik las op de site van het merk Symfonic Line dat deze sinds 2005 ook C37 "smeert" op de belangrijke componenten in hun spullen. Zouden ze dat voor niks doen???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 21 mei 2008 Report Share Posted 21 mei 2008 (...) U draait n.l. voortdurend om de brij.... Weleerwaarde, Zodra u werkelijk begint te lezen, zult u zien dat ik niet draai, niet draaide, nooit heb gedraaid... Wat dan wel? Communiceert U nog immer met Uw overleden Goeroe`s? Is U daarom hun spreekbuis? M.b.t. het coaten van speakerunits heeft U in elk geval een g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 21 mei 2008 Report Share Posted 21 mei 2008 ...Zouden ze dat voor niks doen???? Nee hoor, daar worden ze goed voor betaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 dat doen ze uiteraard louter om klankmatige verbeteringen; ik las ooit dat zelfs Denon de lak stiekem gebruikte in een van zijn cd-speler SE series. (welke precies weet ik niet meer) Mijn mening is dat elke audiocomponent er beter van wordt, behalve misschien zulk licht spul als membranen van ESL's, dan speelt massa een rol. Deze mening is louter gebaseerd op eigen ervaringen. Ik geloof er niks van de leveranciers de fabrikant ergens voor betalen; dat zou mooi zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 Mijn ervaring is dat het niet altijd waarneembaar is maar soms kan het gebruik wel een verbetering geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 dat doen ze uiteraard louter om klankmatige verbeteringen;ik las ooit dat zelfs Denon de lak stiekem gebruikte in een van zijn cd-speler SE series. (welke precies weet ik niet meer) Mijn mening is dat elke audiocomponent er beter van wordt, behalve misschien zulk licht spul als membranen van ESL's, dan speelt massa een rol. Deze mening is louter gebaseerd op eigen ervaringen. Ik geloof er niks van de leveranciers de fabrikant ergens voor betalen; dat zou mooi zijn! Ach... goedgelovigen die menen iets te hebben opgevangen, maar niet precies weten hoe de vork aan de steel zit, of waar de klepel hangt... Het oorspronkelijke verhaal is alleen maar dat sommige fabrikanten gewoon overal lak aan hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 26 mei 2008 Report Share Posted 26 mei 2008 ben bang dat zo'n uitspraak alleen iets over jezelf zegt, Spido Vooruit, geef eens wat voorbeelden van leveranciers die audio-ontwerpers betalen voor het gebruik van hun spullen. Black Gate? Chateauroux? Burr Brown? Philips? Ben heel benieuwd van welke klokkenluiders je dit dan vernomen hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 26 mei 2008 Report Share Posted 26 mei 2008 dat doen ze uiteraard louter om klankmatige verbeteringen; Mijn mening is dat elke audiocomponent er beter van wordt, behalve misschien zulk licht spul als membranen van ESL's, dan speelt massa een rol. Deze mening is louter gebaseerd op eigen ervaringen. Uit ervaring : op planar membraam zeer goede klank verbetering! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 26 mei 2008 Report Share Posted 26 mei 2008 wat goed! was het lastig om aan te brengen? lijkt me erg breekbaar spul, dat folie. Maar leuk te horen, dat er geen begrenzingen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 26 mei 2008 Report Share Posted 26 mei 2008 wat goed! was het lastig om aan te brengen?lijkt me erg breekbaar spul, dat folie. Maar leuk te horen, dat er geen begrenzingen zijn. Monnikken werk, magneten in bedwanghouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 mei 2008 Report Share Posted 26 mei 2008 ... membraam ... Is dit familie van de borstframboos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 27 mei 2008 Report Share Posted 27 mei 2008 ... membraam ... Is dit familie van de borstframboos Ja, echter genetisch gemanipuleerd maar ook geschikt voor verwerking in Limbovlaaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts