danielhilux Posted 11 mei 2008 Report Share Posted 11 mei 2008 Beste, Ik ben een leek wat betreft hifi en al wat met electronica te maken heeft. Nu zit ik met het volgende. Ik heb me ongeveer een jaartje geleden een prima luna 2 aangeschaft en ben hierover zeer tevreden. Nu is het stilaan tijd geworden om mijn oude luidsprekers te vervangen ( b&w 640 meer dan 15 jaar oud). Nu ben ik wel al een aantal malen gaan kijken in de showroom voor nieuwe maar de prijzen vallen tegen. Ik had er een paar zien staan van het zelfde merk prijs rond de 5000 euro. Wat ik echt wel te duur vind. Wat kunnen jullie mij aanraden. Gezien het vermogen en kwaliteit van de prima luna 2. hopend op jullie deskundige reacties, Danielhilux. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 mei 2008 Report Share Posted 11 mei 2008 Wat is wel je budget. 5000 pleuro vind je te veel, maar wat vind je wel een mooi bedrag en moet het nieuw zijn of mag het ook tweedehands? Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 12 mei 2008 Report Share Posted 12 mei 2008 tannoy revolution r3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 mei 2008 Report Share Posted 12 mei 2008 Hoi, Naar men mij heeft verteld, is PrimaLuna ontworpen in combinatie met Sonus Faber luidsprekers. Zeer waarschijnlijk dat het een prima match is. Zelf speel ik met de Dialogue One Toen Audiofreak bij mij op bezoek was, vertelde hij dat Sonus Faber (waar hij zelf mee speelt, het geluidsbeeld waarschijnlijk nog muzikaler en rijker zal zijn dan mn huidige LINK luidsprekers. Over welke serie van Primaluna spreek je. prologue of dialogue? Succes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielhilux Posted 12 mei 2008 Author Report Share Posted 12 mei 2008 Beste, Het gaat hier over de primaluna 2 prologue. Kunnen jullie mij een idee geven in welke prijs klasse de Sonus faber zich bevinden? Ben al even gaan kijken op hunne website maar er stonden geen prijzen vermeld. Het zelfde voor de tannoy ( prijsklasse?). Ik wil voor een set maximum 2500 euro uitgeven. Ik speel veel classiek en Jazz en soms moeten ze ook kunnen scheuren voor onze klein mannen in huis.( irriterende jump muziek). Bedankt allezinds voor de reacties, Ik hou jullie zeker op de hoogte van wat het uiteindelijk geworden is. groetjes daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 12 mei 2008 Report Share Posted 12 mei 2008 Beste,Ik ben een leek wat betreft hifi en al wat met electronica te maken heeft. Nu zit ik met het volgende. Ik heb me ongeveer een jaartje geleden een prima luna 2 aangeschaft en ben hierover zeer tevreden. Nu is het stilaan tijd geworden om mijn oude luidsprekers te vervangen ( b&w 640 meer dan 15 jaar oud). Nu ben ik wel al een aantal malen gaan kijken in de showroom voor nieuwe maar de prijzen vallen tegen. Ik had er een paar zien staan van het zelfde merk prijs rond de 5000 euro. Wat ik echt wel te duur vind. Wat kunnen jullie mij aanraden. Gezien het vermogen en kwaliteit van de prima luna 2. hopend op jullie deskundige reacties, Danielhilux. Beste Danielhilux, Mijn advies is ga naar de boys in Eindhoven bij de Hifiwinkel klik en laat je daar eens adviseren voor welke speakers.In Tilburg zit de Hifishop en in Nijmegen zit de de Hifiwinkel beek Klik. Al deze winkels kunnen je er veel over vertellen, want de grote man hierachter (Herman van der Dungen van DUROB Audio) is ook de oprichter en fabrikant van de PrimaLuna's en ook de importeur van Sonus Faber speakers. Ook daar kan men je van alles ook vertellen over de Prima Luna Eight cd speler. <a href="http://www.hifiwinkel-beek.nl/" target="_blank"></a> En als je daar toch bent, vraag ook om een demo met Luidsprekers van ProAc en/of Vienna Acoustics. Beiden merken bouwen waanzinnige mooi systemen. Sucses, Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 mei 2008 Report Share Posted 16 mei 2008 Ik vraag me af of het impedantieverloop van de Sonus Fabers wel zo goed passen bij een buizenversterker. Ik denk dat je met een Proac beter af bent. Wel even in de gaten houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 16 mei 2008 Report Share Posted 16 mei 2008 Beste, Het gaat hier over de primaluna 2 prologue. Kunnen jullie mij een idee geven in welke prijs klasse de Sonus faber zich bevinden? Ben al even gaan kijken op hunne website maar er stonden geen prijzen vermeld. Het zelfde voor de tannoy ( prijsklasse?). Ik wil voor een set maximum 2500 euro uitgeven. Ik speel veel classiek en Jazz en soms moeten ze ook kunnen scheuren voor onze klein mannen in huis.( irriterende jump muziek). Bedankt allezinds voor de reacties, Ik hou jullie zeker op de hoogte van wat het uiteindelijk geworden is. groetjes daniel Volgens mij kan je voor dat bedrag de Sonus Faber Concertino Domus inclusief stands kopen. Ik zou deze speaker zeker een kans geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 17 mei 2008 Report Share Posted 17 mei 2008 Hoi Ik heb ook primaluna (voor/eind) met sonus faber (cremona auditor). Er is net een nieuwe versie van de cremona auditor uit (de M). Zo links en rechts kom je nog wel een demomodel van de oude auditor tegen (bv hifiwinkel) - bij mij klinkt deze combi heel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielhilux Posted 17 mei 2008 Author Report Share Posted 17 mei 2008 Volgende zaterdag zou het me moeten lukken om langs te gaan. k'Laat jullie wel iets weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts