Henrie Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 het draad IN de muur is w.s nog ouder. en net zo dun. of je dat nu verlengt of niet maakt niet uit als de netsnoeren hun werk doen maakt dat niet uit of dat vanaf installatie draad is of vanuit een verlengstuk daarvan. Helemaal mee eens, m44! Daarom snap ik dat gedoe met 'speciale' netsnoeren ook niet. Afschermen, twisten, vlechten, of een combinatie daarvan, met dikke aders, of juist dunne draadjes, maar dan heel veel, het heeft allemaal geen enkel nut... O... zit er in de muur 0,75 mm2 of minder...??? Nee, waarschijnlijk 1,5mm^2... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 voor mij altijd een signaal dat de set staat te stressen wanneer je het gevoel hebt dat het "hard" klinkt of "hard" staat. Kan ook de akoestiek van de ruimte zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 Een kwartier lang luisteren naar muziek van meer dan 105 db kan al beschadiging geven. In de industrie mag de geluidsbelasting niet meer dan 85 db zijn! Die dingen ken ik ja. Dan had ik al lang doof moeten zijn. Ik sta regelmatig achter de draaitafels bij minder legale (house)party's, al 15 jaar. Daar draaien we rond de 120Db, en niet voor een uurtje maar regelmatig 24 uur door. Ook heb ik een jaar of 6 DB-drag gedaan, totaan 158Db in een auto, waar ik ook regelmatig gewoon in zat. Volgens TNO gaat er bij 150Db bloed uit je oren stromen en ben je binnen een minuut voor de rest van je leven doof. Ja, me hoela. Ook bezoek ik al zo'n 25 jaar minstens elke maand een concert, meestal versterkt en ook speedmetal of dergelijke. In het jazzcaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 Een kwartier lang luisteren naar muziek van meer dan 105 db kan al beschadiging geven. In de industrie mag de geluidsbelasting niet meer dan 85 db zijn! Die dingen ken ik ja. Dan had ik al lang doof moeten zijn. Ik sta regelmatig achter de draaitafels bij minder legale (house)party's, al 15 jaar. Daar draaien we rond de 120Db, en niet voor een uurtje maar regelmatig 24 uur door. Ook heb ik een jaar of 6 DB-drag gedaan, totaan 158Db in een auto, waar ik ook regelmatig gewoon in zat. Volgens TNO gaat er bij 150Db bloed uit je oren stromen en ben je binnen een minuut voor de rest van je leven doof. Ja, me hoela. Ook bezoek ik al zo'n 25 jaar minstens elke maand een concert, meestal versterkt en ook speedmetal of dergelijke. In het jazzcaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 Hard spelen..........die buizenbak levert 20 watt voor clipping. De speakers van Norbatsjov waren 87 dB/w/m ofzoiets, en die van Onno ook zoiets. Ben daarmee niet boven de 12 uur uitgeweest. Met de UcD heb ik geen referentie omdat die passieve regelaar niet goed aanpaste, die stond regelmatig bijna stuit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 Ach, je komt niet zomaar aan zo'n nickname. Ik zou zeggen meldt je aan bij een academisch medisch centrum. Men is vast heel geinteresseerd, een medisch wonder. Laatste keer dat ik mezelf meette met een inet testje (toen 46 jaar), zat ik op pak em beet -30 db bij 16khz en ik ga zelden naar een +100 db happening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 Ach, je komt niet zomaar aan zo'n nickname. Ik zou zeggen meldt je aan bij een academisch medisch centrum. Men is vast heel geinteresseerd, een medisch wonder. Laatste keer dat ik mezelf meette met een inet testje (toen 46 jaar), zat ik op pak em beet -30 db bij 16khz en ik ga zelden naar een +100 db happening. Ik heb de afgelopen 5 maanden in een '+100dB happening' gewerkt... Daar wordt je ook niet vrolijk van, ook niet met (de verplichte) oordoppen in. Vooral 'steam blowing' gaat met zo vreselijk veel geweld, als je er een meter of 20 vandaan staat, dreun je nog alle kanten op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 mei 2008 Report Share Posted 23 mei 2008 Nee, waarschijnlijk 1,5mm^2... Standaard wordt installatiedraad van 2.5 mm^2 gebruikt, alleen de zwarte schakeldraden zijn 1.5 mm^2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 23 mei 2008 Report Share Posted 23 mei 2008 het draad IN de muur is w.s nog ouder. en net zo dun. of je dat nu verlengt of niet maakt niet uit als de netsnoeren hun werk doen maakt dat niet uit of dat vanaf installatie draad is of vanuit een verlengstuk daarvan. Helemaal mee eens, m44! Daarom snap ik dat gedoe met 'speciale' netsnoeren ook niet. Afschermen, twisten, vlechten, of een combinatie daarvan, met dikke aders, of juist dunne draadjes, maar dan heel veel, het heeft allemaal geen enkel nut... Oh nee? Nee... Jij kunt het weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 mei 2008 Report Share Posted 23 mei 2008 Nee, waarschijnlijk 1,5mm^2... Standaard wordt installatiedraad van 2.5 mm^2 gebruikt, alleen de zwarte schakeldraden zijn 1.5 mm^2. Geldt dat ook voor oudere huizen/gebouwen? Maar goed, de lengte van een draad vanaf de meterkast naar het stopcontact is al snel 20x zo groot als de lengte van de snoer van zo'n verdeeldoosje. Dat moet je ook meerekenen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 24 mei 2008 Report Share Posted 24 mei 2008 Hard spelen..........die buizenbak levert 20 watt voor clipping. De speakers van Norbatsjov waren 87 dB/w/m ofzoiets, en die van Onno ook zoiets. Ben daarmee niet boven de 12 uur uitgeweest. Met de UcD heb ik geen referentie omdat die passieve regelaar niet goed aanpaste, die stond regelmatig bijna stuit. Scan Speak Reference Plus zijn 89 dB/1w/1m Sonus Faber Concerto zijn 88dB/1w/1m. Dus max. 6 dB daarbovenop per speaker op 1 meter afstand. Met 2 speakers nog 3 dB op het totaal, en de SPL neemt kwadratisch af met de luisterafstand. Zou me verbazen als we boven de 90 dB zijn geweest in die ruimte op de voorste rij. Wat eigenlijk voor mijn doen wel redelijk hard is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 24 mei 2008 Report Share Posted 24 mei 2008 Mijn oren "trillen" nog steeds na, zat dus te lang voorop... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 26 mei 2008 Report Share Posted 26 mei 2008 Dag Heren, Jammer dat ik er niet bij was. Kan nu alleen maar lezen wat jullie te vertellen hebben. Ik hoop er de volgende keer bij te zijn en wil dan als schade vergoeding wel een onderdeel uit mijn set meenemen. Dit mogen jullie dan niet houden, even voor de duidelijkheid. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 mei 2008 Report Share Posted 26 mei 2008 Dag Heren, Jammer dat ik er niet bij was. Kan nu alleen maar lezen wat jullie te vertellen hebben. Ik hoop er de volgende keer bij te zijn en wil dan als schade vergoeding wel een onderdeel uit mijn set meenemen. Dit mogen jullie dan niet houden, even voor de duidelijkheid. Andre ik dacht al, die Andre gaat onderdelen van zn amp verloten ofzo Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 4 juni 2008 Report Share Posted 4 juni 2008 NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Dan duurt de loterij erg lang......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts