Jump to content

Kemp Elektroniks

spido
 Share

Recommended Posts

Guest KT88
Als het meten van de werking van zulke apparaatjes onmogelijk mocht blijken, durf ik de stelling te poneren dat die werking er dan ook niet

Guest Rev. Fatman

Als het meten van de werking van zulke apparaatjes onmogelijk mocht blijken, durf ik de stelling te poneren dat die werking er dan ook niet

Guest KT88

Ik zal het U nog sterker vertellen, Reverend:

Ik heb zoiets zelf gemaakt en het werkt voor mij.

Hoe het werkt interesseert me eigenlijk niet zo, voor mij doet het iets en da's al.

Guest Rev. Fatman
Ik zal het U nog sterker vertellen, Reverend:

Ik heb zoiets zelf gemaakt en het werkt voor mij.

Hoe het werkt interesseert me eigenlijk niet zo, voor mij doet het iets en da's al.

Oke! Nog veel sterker: mijn klomp is nu gebroken.

Guest Rev. Fatman
Dan zou ik die twee helften van de klomp als diffusors in de buurt van de boxen gebruiken .

Mits ze natuurlijk van nederlands gekweekt geluidshout gemaakt zijn .

Wilgenhout cowboy, wilgenhout daar worden hier de klompen van gemaakt.

Dan zou ik die twee helften van de klomp als diffusors in de buurt van de boxen gebruiken .

Ik , de avatar van Rood , ben geen koeienjongen maar een muzikant :blink:

Guest Rev. Fatman

Ik , de avatar van Rood , ben geen koeienjongen maar een muzikant :blink:

In dat geval ben jij uit ander hout gesneden, vergeet het dus maar. :D

Guest Rev. Fatman

Mag ik U vragen waarom?

De vraag kwam hoe werkt het? U antwoordt ik heb er een zelf gemaakt. Nou ja dan is het toch ook mogelijk om enige uitleg te geven. Waar of niet toch?

Guest C J

Mag ik U vragen waarom?

De vraag kwam hoe werkt het? U antwoordt ik heb er een zelf gemaakt. Nou ja dan is het toch ook mogelijk om enige uitleg te geven. Waar of niet toch?

Het lijkt mij van belang te weten wat je voor componenten moet gebruiken voor het doel dat je wilt bereiken. Toch? :rolleyes:;)

Guest KT88

Het grappige is dat ik niet weet hoe het werkt.

Overigens stelt het technisch niets voor: een 10 Mohm koolweerstandje haaks in een stekker bevestigd.

De binnenzijde van de stekker is bestreken met lijnzaadolie.

Elektrisch doet dit helemaal niets.

Dit foefje maakt deel uit van een heel pakket aan maatregelen in mijn systeem die in deze zelfde sfeer liggen.

De juiste instelling B) Ook als techneut hoef je echt niet alles te doorgronden :D

Kom je ook niet echt verder. Je hoeft niet alles te doorgronden maar met hetgeen je bezig bent helpt het wel.

Nog even en we lezen een hallelujaverhaal van iemand die de netstekkers met Tijgerbalsem behandeld heeft. Zal vast ook wel iets doen. Je kunt ook een dromenvanger ophangen :D

;)

De juiste instelling B) Ook als techneut hoef je echt niet alles te doorgronden :D

Kom je ook niet echt verder. Je hoeft niet alles te doorgronden maar met hetgeen je bezig bent helpt het wel.

Nog even en we lezen een hallelujaverhaal van iemand die de netstekkers met Tijgebalsem behandeld heeft. Zal vast ook wel iets doen. Je kunt ook een dromenvanger ophangen :D

;)

Pjotr, je wet best wat ik bedoel. Als je iets niet begrijpt, maar het werkt toch, is het toch ook prima. Natuurlijk probeer je erachter te komen wat de werkzame "stof" is, maar als dat niet lukt, wees blij me de verbetering die het schept, ook al weet je niet waarom ;)

Ik wil alleen maar aangeven dat de wetenschap van tegenwoordig ook niet overal een antwoord op heeft :rolleyes:

Hoi Sodejuu,

Het was niet als kritiek op jou bedoeld hoor, eerder als aanvulling.

Hoe een potlood in elkaar steekt hoef ik ook niet te weten om er mee te kunnen schrijven. Maar als ik het zou willen is dat iig wel traceerbaar. En als ik vind dat een potlood verbeterd zou moeten worden dan zou ik toch echt moeten weten wat dan.

Veel tweaks zijn heel vaak gewoon in de rondte schieten in de hoop een fazant te raken. De bedenker ervan weet meestal zelf niet eens uit te leggen wat het doet en hoe het werkt, althans niet in voor stervelingen begrijpelijke taal. Er staat dan een fantasieverhaal wat niemand snapt, tenzij je behoorlijk stoned bent (maar ja, dan snap je alles). Maar hij heeft wel altijd raak geschoten. Sorry hoor, maar dan voel ik mij toch lichtelijk belazerd.

Ieder mag van mij tweaken met zijn audiospulletjes wat ie wil en idd al was het met tijgerbalsem.

;)

Nog even en we lezen een hallelujaverhaal van iemand die de netstekkers met Tijgebalsem behandeld heeft. Zal vast ook wel iets doen. Je kunt ook een dromenvanger ophangen :D

;)

Pjotr, je wet best wat ik bedoel. Als je iets niet begrijpt, maar het werkt toch, is het toch ook prima.

Dan heb ik toch een andere instelling. Als ik iets niet begrijp terwijl het wel werkt, dan ga ik net zo lang graven en zoeken en meten totdat ik weet hoe het kan dat het werkt (als ik het onderwerp belangrijk genoeg vindt tenminste). Laatst meette ik ergens een spanning die ik niet kon verklaren. Die spanning had ik daar wel nodig, dus werkte het, maar dan wil ik toch graag weten hoe die daar komt. Na wat zoeken en beredeneren ben ik er wel achter gekomen. Als ik dat niet had gedaan, had ik (voor me zelf) nooit zeker geweten of het nou wel of niet goed werkt. Dat vind ik heel frustrerend...

Guest Rev. Fatman
Het is mijn diepste overtuiging dat mensen ("tweakers") die wijzigingen aanbrengen in hun audio-systemen zonder te weten w