Pjotr Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 Dat zeg ik. Kennelijk niet duidelijk genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 mei 2008 Report Share Posted 23 mei 2008 Dat zeg ik. Kennelijk niet duidelijk genoeg Hoe duidelijk moet ik dan zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 mei 2008 Report Share Posted 23 mei 2008 Natuurlijk probeer je erachter te komen wat de werkzame "stof" is, maar als dat niet lukt, wees blij me de verbetering die het schept, ook al weet je niet waarom Ik wil alleen maar aangeven dat de wetenschap van tegenwoordig ook niet overal een antwoord op heeft Hoewel ik me liever niet meer in dit soort vervelende discussies meng ben ik het met Sodejuu eens: waarom denken zovelen dat we aan 'het eind van de wetenschap' zijn, en dus alles zouden kunnen verklaren? Er kunnen best parameters meespelen waarvan we ons op dit moment niet kunnen voorstellen dat ze bestaan. Dik 100 jaar geleden wisten we nog niet wat radioactiviteit was, ik bedoel maar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 mei 2008 Report Share Posted 23 mei 2008 Natuurlijk probeer je erachter te komen wat de werkzame "stof" is, maar als dat niet lukt, wees blij me de verbetering die het schept, ook al weet je niet waarom Ik wil alleen maar aangeven dat de wetenschap van tegenwoordig ook niet overal een antwoord op heeft Hoewel ik me liever niet meer in dit soort vervelende discussies meng ben ik het met Sodejuu eens: waarom denken zovelen dat we aan 'het eind van de wetenschap' zijn, en dus alles zouden kunnen verklaren? Er kunnen best parameters meespelen waarvan we ons op dit moment niet kunnen voorstellen dat ze bestaan. Dik 100 jaar geleden wisten we nog niet wat radioactiviteit was, ik bedoel maar.. probleem is dat ze van mening zijn dat ze nu zoveel weten dat ze met aan zkerheid grenzende waarschijnlijkheid alles kunnen verklaren. er voorbij gaand aan het feit dat soms 1 kleine ontdekking alles op de kop zet. de grootste deeltjes versneller is inmiddels al een paar dagen bezig om het kleinste deeltje te zoeken. het higgs deeltje (geloof ik) wanneer men dat vind komt men weer dichterbij de antwoorden op materie en antimaterie. ik voel dat er binnenkort een doorbraak komt op wetenschappelijk gebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 mei 2008 Report Share Posted 23 mei 2008 de mens begint pas net. het probleem is meer dat velen denken - en dat is altijd al zo geweest - dat ze alles weten en vooral dat ze 'de waarheid' nu kennen. er is meer dat we niet weten dan we wel weten. de echte kunst is dat te zien en verder te zoeken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 mei 2008 Report Share Posted 23 mei 2008 psies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 23 mei 2008 Report Share Posted 23 mei 2008 de mens begint pas net. het probleem is meer dat velen denken - en dat is altijd al zo geweest - dat ze alles weten en vooral dat ze 'de waarheid' nu kennen. er is meer dat we niet weten dan we wel weten. de echte kunst is dat te zien en verder te zoeken. groet Juist. Er word vaak gezocht naar hele kleine onderdelen ergens van. Zoals met de nieuwste deeltjesversneller, hier al eerder genoemd. Dat is zoeken naar slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 24 mei 2008 Report Share Posted 24 mei 2008 Daar ben ik het niet mee eens vanuit mijn optiek . .. vanuit mijn optiek . En hoe stom dat ook klinkt : dat is mijn graadmeter als ik thuis iets beluister . En die Krell VV en EV waren kennelijk geen goede match met mijn CD spler en boxen die ik al jaren beluisterde . Blij dat de Bryston en Sphinx wel klinken zoals ik het graag hoor @ Miracle : dat van die 24 Khz 'herken' ik .. soms denk ik iets ergens te horen wat ik niet met mijn oren hoor . Ik hoor het geluid niet maar iets tussen mijn oren registreert het wel .. Ja dat klinkt raar maar zo beleef ik het . Jawel : broodje nuchter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiophilio Posted 9 augustus 2008 Report Share Posted 9 augustus 2008 Waarde vrienden, Hierbij reageer ik even op het bericht Kemp Elektroniks, elektro-NIKS??? Of t Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 augustus 2008 Report Share Posted 9 augustus 2008 ik kan dit commentaar alleen maar onderschrijven. op basis van eigen waarneming .... (van het ding, alsmede van het gedrag van sommigen op dit forum die zelf waarnemen achterwege laten en direct beginnen anderen voor gek te verklaren). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 9 augustus 2008 Report Share Posted 9 augustus 2008 Tsja, recentelijk liep ik tegen zo iets dergelijks aan en omdat ik daar ( winkel ) nu eenmaal toch binnen was : laat maar horen. Tot mijn grote verbazing: klank verandering welke ik toch wel als "beter" kwalificeerde. Begrijpen doe ik er geen sikkepit van. Maar verkeerd was het beslist niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 augustus 2008 Report Share Posted 9 augustus 2008 ................................................................ Tot slot moet mij van het hart dat ik het gevoel van humor van Spido ook niet kan erg waarderen ("Elektro-Niks"). Kemp Elektroniks is een serieus bedrijf dat uitstekende producten levert; de meeste gebaseerd op een diepgaande kennis van de traditionele elektrotechniek. Een geintje is leuk, maar nitwits als Spido kunnen echt meer eer inleggen met het tonen van wat respect en waardering op z’n tijd. Met muzikale groet, John van Polen P.S. Mag ik nog even van mijn muziekjes en speelgoedjes genieten voor jullie me gaan vierendelen?! Dank u. Poeh zeg, wat kun jij pissig schrijven. Heeft Spido toch wat bereikt bij je Is dat niet te veel eer voor Spido? Maaruh, Kemp noemt zich zelf "KEMP ELEKTRONIKS" daar kan Spido niets aan (af) doen. Het woord "ELEKTRONIKS" komt in de Nederlandse woordenlijst niet voor. De losse woorden "elektro" en "niks" wel. Humor dan van Kemp om die twee woorden samen te trekken.....? Uit je laatste alinea begrijp ik dat je kunt beoordelen dat Kemp een diepgaande kennis van de traditionele elektrotechniek heeft Is er dan ook zo iets als niet-traditionele elektrotechniek? Overigens lijkt mij een degelijke kennis van elektrotechniek niet meer dan vanzelfsprekend als je commercieel stekkerblokken in elkaar zet en verkoopt. Dat nog eens onderstrepen geert aan dat er aan getwijfeld wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 augustus 2008 Author Report Share Posted 10 augustus 2008 (...) Ik weet wie Spido is en heb met hem de laatste tijd veel gemaild.(...) Beste Audiophilio, Jij DENKT te weten wie Spido is. Dat is heel wat anders. Maar Spido heeft (gelukkig) nog nooit mail van jou ontvangen. En hij heeft jou ook nog nooit mail gestuurd. Maarre... kun je hier dan eindelijk eens uitleggen wat die Kemp apparaatjes d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 Het is net als met populaire muziek: als je het van pluggen moet hebben, dan deugt het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 vraagt is dan wel w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 augustus 2008 Author Report Share Posted 11 augustus 2008 Tsja, recentelijk liep ik tegen zo iets dergelijks aan en omdat ik daar ( winkel ) nu eenmaal toch binnen was : laat maar horen. Tot mijn grote verbazing: klank verandering welke ik toch wel als "beter" kwalificeerde. Begrijpen doe ik er geen sikkepit van. Maar verkeerd was het beslist niet. Weleerwaarde, Al ruim een halve eeuw weten wij dat zojuist gehoord geluid als "beter" wordt beoordeeld dan wat langer geleden gehoord geluid - wanneer het in het geheel wat luider is; - wanneer het hoog iets luider is; - wanneer het laag iets luider is; - wanneer het hoog en het het laag wat luider zijn; - wanneer er wat galm is toegevoegd. Gefopt met deze middelen hebben panels muziekweergave via speakers als "live" aangewezen, en live muziek van echte artiesten aangezien als weergave via speakers. Ook werden dezelfde speakers door dezelfde mensen, met dezelfde muziek, als "betere luidsprekers" aangewezen, nadat deze trucs waren uitgehaald. Afgezien van deze ingrepen, die de weergave inderdaad veranderen, wordt het geluid vaak ook als "beter" beoordeeld wanneer men de weergegeven muziek verrassend mooi of aardig vindt, wanneer men net een pilsje op heeft, wanneer er toevallig een aardig meisje langskomt, wanneer de zon juist doorbreekt of wanneer het eindelijk ophoudt met regenen, enzovoorts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 augustus 2008 Author Report Share Posted 11 augustus 2008 (...) Maaruh, Kemp noemt zich zelf "KEMP ELEKTRONIKS" daar kan Spido niets aan (af) doen. Het woord "ELEKTRONIKS" komt in de Nederlandse woordenlijst niet voor. De losse woorden "elektro" en "niks" wel. Humor dan van Kemp om die twee woorden samen te trekken.....?(...) Beste Pjotr, Nee, humor van Spido om die twee woorden uit elkaar te trekken en zo de verholen betekenis van de firmanaam te ontmaskeren. De humor van fa. Kemp zelf - dat wil zeggen: waar ze z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 ("Ja, jongen... dat is nou handel! Je blijft lachen!" De heer L. (Lieven) Brekel in "De Liefdadiger", 1963, opgenomen in Bommel-paperback "Een Groot Denkraam") Hier het hoorspel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 Tsja, recentelijk liep ik tegen zo iets dergelijks aan en omdat ik daar ( winkel ) nu eenmaal toch binnen was : laat maar horen. Tot mijn grote verbazing: klank verandering welke ik toch wel als "beter" kwalificeerde. Begrijpen doe ik er geen sikkepit van. Maar verkeerd was het beslist niet. Weleerwaarde, Al ruim een halve eeuw weten wij dat zojuist gehoord geluid als "beter" wordt beoordeeld dan wat langer geleden gehoord geluid - wanneer het in het geheel wat luider is; - wanneer het hoog iets luider is; - wanneer het laag iets luider is; - wanneer het hoog en het het laag wat luider zijn; - wanneer er wat galm is toegevoegd. Gefopt met deze middelen hebben panels muziekweergave via speakers als "live" aangewezen, en live muziek van echte artiesten aangezien als weergave via speakers. Ook werden dezelfde speakers door dezelfde mensen, met dezelfde muziek, als "betere luidsprekers" aangewezen, nadat deze trucs waren uitgehaald. Afgezien van deze ingrepen, die de weergave inderdaad veranderen, wordt het geluid vaak ook als "beter" beoordeeld wanneer men de weergegeven muziek verrassend mooi of aardig vindt, wanneer men net een pilsje op heeft, wanneer er toevallig een aardig meisje langskomt, wanneer de zon juist doorbreekt of wanneer het eindelijk ophoudt met regenen, enzovoorts. Vraag mij af wat er in Uw virtueele jeugd nu is mis gegaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 augustus 2008 Author Report Share Posted 12 augustus 2008 Vraag mij af wat er in Uw virtueele jeugd nu is mis gegaan. Weleerwaarde, Tenminste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 12 augustus 2008 Report Share Posted 12 augustus 2008 Vraag mij af wat er in Uw virtueele jeugd nu is mis gegaan. Weleerwaarde, Tenminste Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 augustus 2008 Report Share Posted 12 augustus 2008 Zelf geloof ik niet in die A/B vergelijkingen a la Jacco. In die zin ben ik het niet met Spido eens. Aan de andere kant als hij stelt dat je ook een verklaring moet hebben voor vermeende geluidsveranderingen/verbeteringen ben ik het zeker met hem eens. Een verklaring want een wetenschappelijke onderbouwing gaat misschien wel erg ver. Overigens heb ik wel eens een Tice filter in huis gehad. Mijn vrouw schakelde om in een tijdsbestek van een paar dagen en het was duidelijk hoorbaar. Niet gekocht want de prijs stond niet in verhouding tot de verbetering/verandering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 augustus 2008 Author Report Share Posted 27 augustus 2008 Wanneer de voeding van een apparaat goed is ontworpen, is er geen externe netstroomfiltering nodig. Bovendien moet de vervuiling van het signaal die het apparaat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2008 Report Share Posted 28 augustus 2008 Wanneer de voeding van een apparaat goed is ontworpen, is er geen externe netstroomfiltering nodig.Bovendien moet de vervuiling van het signaal die het apparaat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 augustus 2008 Report Share Posted 28 augustus 2008 Tja, als je op zoek bent naar de zin van het leven of de samenhang van het ongrijpbare zou je dat kunnen doen Audiofreak. Maar de meesten hebben dat na hun pubertijd toch wel gehad? Wat ik wel opmerkelijk vind is dat Kemp elektronische doosje maakt die iets dioen met Quantum Resonantie. Nu si Quantum Resonantie een filosofisch idee. Mij een raadsel wat een paar dooie transistoren zouden kunnen doen met een filosofisch idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts