Guest KT88 Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 Betekent dit nu dat ik Appelscha niet meer inmag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 'vergeef hem; hij weet niet beter' bron .... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 Poeh h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 De vraag kwam hoe werkt het? U antwoordt ik heb er een zelf gemaakt. Nou ja dan is het toch ook mogelijk om enige uitleg te geven. Waar of niet toch? Het grappige is dat ik niet weet hoe het werkt. Overigens stelt het technisch niets voor: een 10 Mohm koolweerstandje haaks in een stekker bevestigd. De binnenzijde van de stekker is bestreken met lijnzaadolie. Elektrisch doet dit helemaal niets. Dit foefje maakt deel uit van een heel pakket aan maatregelen in mijn systeem die in deze zelfde sfeer liggen. Leg eens exact uit hoe en waarop je die (10 mili ohm?) weerstand in die stekker monteerd. En steek je die stekker daarna in het verdeelblok van je set? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 10 Megaohm, 1 watt kool. De waarde is hoog genoeg gekozen om geen gekke dingen te krijgen. Haaks op de pennen van een gewone netstekker, en die gaat weer in het verdeelblok. Voordien de binnenzijde van die stekker voorzien van lijnzaadolie. Goed laten opdrogen voordat je de boel weer in elkaar zet en in het verdeelblok steekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 mei 2008 Author Report Share Posted 19 mei 2008 Als ik geen fel tegenstander was van ophangen , vierendelen en/of radbraken was zou ik zeggen dat moeten ze doen met mensen die maar reageren om het reageren met een woordenboek in den hand .Leven en laten leven . Dus niet meer aan de geestverruimende middelen voordat je het internet opgaat ok ? KT88 Geplaatst Vandaag, 12:30 Betekent dit nu dat ik Appelscha niet meer inmag? robx Geplaatst Vandaag, 13:00 'vergeef hem; hij weet niet beter' bron .... ? Pjotr Geplaatst Vandaag, 13:34 Poeh h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 Nee ook niet Terug in de hoek !!! Gewoon iedereen in zijn waarde laten wekt het beste . De een valt op een blonde vrouw de andere op een grijze Okapi met ingescheurde teennagels . En het waarom kan waarschijnlijk niemand je uitleggen . Zo is het ook met tweaks : de een hoort het wel ( de blondine adept ) en de ander hoort het niet ( die op een okapi gevallen is ) Dus terug in de hoek of je excuses aanbieden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 Ach Rood, laat Spido maar lekker sputteren. De beste man heeft daar kennelijk behoefte aan. Zo af en toe post hij ook wel eens iets leerzaams, laten we dat maar koesteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 Zo af en toe post hij ook wel eens iets leerzaams, laten we dat maar koesteren. Kennelijk is dat niet voldoende en schreeuwt ie om aandacht. Nou aandacht heeft ie weer in ruime mate gekregen. Als ie nou zijn schoenen maar terug kan vinden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 Ach Rood, laat Spido maar lekker sputteren. De beste man heeft daar kennelijk behoefte aan. Zo af en toe post hij ook wel eens iets leerzaams, laten we dat maar koesteren. Ow dat geloof ik best zover mijn kennis gaat maar waarom altijd schieten op een mug met een kanon ? Tis maar muziek waar we naar luisteren .. geen techniek Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 ...een flink standje geven, dan? Dan wel 1 die jezelf heb afgeroepen met die posting, als jij het als een standje ziet. Verschil van inzicht en ook opvatting. Prima hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 Het is mijn diepste overtuiging dat mensen ("tweakers") die wijzigingen aanbrengen in hun audio-systemen zonder te weten w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 mei 2008 Author Report Share Posted 19 mei 2008 Zo zie je maar weer: hoe streng of hoe tolerant ik me opstel... de waarheid mag niet gezegd worden! Tweaken is gekkenwerk*. Tweaken is het wanneer mensen, zonder enige technische kennis, ervaring en/of inzicht, gaan rotzooien met technische apparatuur welke is ontworpen door ingenieurs die genoemde kennis, ervaring en inzicht w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 wedden dat ik jou perfect performers tot een hoger nivo kan tweaken. lijkt me een uitstekend onderwerp voor een volgende hear dag. volgens mij zou het een slimme zet zijn van klaas om een ander zijn PR te laten doen trouwens. of heb jij een hekel aan klaas en tracht jij de naam PP te associeren met arrogantie en "veel praatjes weinig wol" taktieken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 10 Megaohm, 1 watt kool. De waarde is hoog genoeg gekozen om geen gekke dingen te krijgen. Haaks op de pennen van een gewone netstekker, en die gaat weer in het verdeelblok. Voordien de binnenzijde van die stekker voorzien van lijnzaadolie. Goed laten opdrogen voordat je de boel weer in elkaar zet en in het verdeelblok steekt. En als je dat in het verdeelblok steekt krijg je geen kortsluiting, maar de weerstand wordt waarschijnlijk wel bloedheet? Ik kan niet geloven dat zoiets een verbetering oplevert, maar aangezien ik zeer nieuwsgierig ben, zal ik toch een keer zo'n ding maken. Ach Rood, laat Spido maar lekker sputteren. De beste man heeft daar kennelijk behoefte aan. Zo af en toe post hij ook wel eens iets leerzaams, laten we dat maar koesteren. Ow dat geloof ik best zover mijn kennis gaat maar waarom altijd schieten op een mug met een kanon ? Tis maar muziek waar we naar luisteren .. geen techniek Maar zonder techniek geen muziek en hoe beter de techniek, hoe beter de muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 Daar ben ik het niet mee eens vanuit mijn optiek . Goede muziek kan ook uit een transistor radiootje klinken . En buiten dat : wat is betere techniek ? Alles is zo relatief Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 10 Megaohm, 1 watt kool. De waarde is hoog genoeg gekozen om geen gekke dingen te krijgen. Haaks op de pennen van een gewone netstekker, en die gaat weer in het verdeelblok. Voordien de binnenzijde van die stekker voorzien van lijnzaadolie. Goed laten opdrogen voordat je de boel weer in elkaar zet en in het verdeelblok steekt. En als je dat in het verdeelblok steekt krijg je geen kortsluiting, maar de weerstand wordt waarschijnlijk wel bloedheet? Ik kan niet geloven dat zoiets een verbetering oplevert, maar aangezien ik zeer nieuwsgierig ben, zal ik toch een keer zo'n ding maken. Ach Rood, laat Spido maar lekker sputteren. De beste man heeft daar kennelijk behoefte aan. Zo af en toe post hij ook wel eens iets leerzaams, laten we dat maar koesteren. Ow dat geloof ik best zover mijn kennis gaat maar waarom altijd schieten op een mug met een kanon ? Tis maar muziek waar we naar luisteren .. geen techniek Maar zonder techniek geen muziek en hoe beter de techniek, hoe beter de muziek. en waar haal /bestel je zulke weerstanden Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 Tweaken is gekkenwerk*. Tweaken is het wanneer mensen, zonder enige technische kennis, ervaring en/of inzicht, gaan rotzooien met technische apparatuur welke is ontworpen door ingenieurs die genoemde kennis, ervaring en inzicht w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 En als je dat in het verdeelblok steekt krijg je geen kortsluiting, maar de weerstand wordt waarschijnlijk wel bloedheet? Ik kan niet geloven dat zoiets een verbetering oplevert, maar aangezien ik zeer nieuwsgierig ben, zal ik toch een keer zo'n ding maken. Reken even mee: 230V over 10 Mohm geeft 23 uA. Het verstookte vermogen is dan 5.3 mW (milliwatt). Dat een 1 watt exemplaar wordt gebruikt heeft te maken met het risico op vonkoverslag bij een kleiner exemplaar, een 1 watter is groter dus dat risico is uitgesloten. PSNeem nou mijn nieuwe speakers; dat is commercieel nooit haalbaar, want het kost je 2 maanden om ze in elkaar te lijmen. Technisch toch wel interessant zou ik zeggen. (Jij trouwens ook) Dat was toch ook een vorm van tweaken!? Als iedereen dat zou doen, dan werden er geen commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 Daar ben ik het niet mee eens vanuit mijn optiek .Goede muziek kan ook uit een transistor radiootje klinken . En buiten dat : wat is betere techniek ? Alles is zo relatief Ik bedoelde de kwaliteit van het geluid. En dan... maakt de kwaliteit van de techniek wel degelijk uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 Maar wie bepaalt of de techniek goed genoeg is . Krell : niet bepaald een merk wat bekend staat om zijn inferieure techniek . Maar de keren dat ik een setje Krell hoorde was ik er op zijn zachtst gezegd niet erg kapot van . Kortom : het ligt aan de oren en hersenen van de luisteraar . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 Maar wie bepaalt of de techniek goed genoeg is .Krell : niet bepaald een merk wat bekend staat om zijn inferieure techniek . Maar de keren dat ik een setje Krell hoorde was ik er op zijn zachtst gezegd niet erg kapot van . Kortom : het ligt aan de oren en hersenen van de luisteraar . Ho, ho, wat voor l.s. hingen er aan? Die bepalen uiteindelijk wat je hoort. En niet iedere combinatie is even geslaagd. Je kunt kwaliteits componenten aan elkaar knopen en dan nog kun je een geluid hebben wat nergens naar klinkt. Maar je kunt ook kwaliteits componenten aan elkaar knopen die na lang zoeken heel goed matchen en daardoor een geluid neerzetten waar je het predikaat uitstekend tot subliem aan kunt hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 Kortom : de muziek bepaalt wat je hoort Niet de techniek . Denk daar maar eens over na Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 Kortom : de muziek bepaalt wat je hoort Niet de techniek . Denk daar maar eens over na In grote lijnen ben ik dat met je eens. Maar ingeblikte muziek kun je vergelijken met een foto van iets. Die vergelijking is al eens eerder Hear gemaakt. Je kunt met een weggooi camera'tje prima foto's maken en die bij het Kruidvat af laten drukken. Geeft een aardige sfeer weer van het vastgelegde. Je kunt ook met een goede spiegelreflex camera foto's maken en die af laten drukken door een goede vakfotograaf. Dat geeft meestal toch meer en beter de sfeer weer van het vastgelegde. Het gaat dan wis en waarachtig om (de) techniek en vakmanschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 mei 2008 Report Share Posted 22 mei 2008 Kortom : de muziek bepaalt wat je hoort Niet de techniek . Denk daar maar eens over na Dat doe ik en dan kom ik toch weer uit bij de techniek... Kortom : de muziek bepaalt wat je hoort Niet de techniek . Denk daar maar eens over na In grote lijnen ben ik dat met je eens. Maar ingeblikte muziek kun je vergelijken met een foto van iets. Die vergelijking is al eens eerder Hear gemaakt. Je kunt met een weggooi camera'tje prima foto's maken en die bij het Kruidvat af laten drukken. Geeft een aardige sfeer weer van het vastgelegde. Je kunt ook met een goede spiegelreflex camera foto's maken en die af laten drukken door een goede vakfotograaf. Dat geeft meestal toch meer en beter de sfeer weer van het vastgelegde. Het gaat dan wis en waarachtig om (de) techniek en vakmanschap. Dat zeg ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts