robx Posted 17 mei 2008 Report Share Posted 17 mei 2008 geinspireerd door de opmerkingen op de site van DHTrob heb ik een experimentje gedaan met de bijenwas condensatoren van Jupiter. Er zijn er nu vier in mijn tuner verwerkt (als bypass op BG non-polar condensatoren in de signaalweg achter de stereodecoder en in de uitgang). De indruk tot nu toe : dit is h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 mei 2008 Report Share Posted 17 mei 2008 zelf gedaan of kant en klaar gekocht? goed bezig. bezige bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 17 mei 2008 Report Share Posted 17 mei 2008 hoi Robx Het zijn mooie condensatoren ik gebruik ze ook wel eens een condensator moet gewoon passen je kan niet zeggen dat iets altijd en op elke plaats het beste is . einde zoektocht zou zo wel heel makkelijk zijn........ maar het zijn gewoon goeie condensatoren niets mis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 mei 2008 Author Report Share Posted 17 mei 2008 gekocht, zie acoustic dimension. leuke spulletjes hebben die. ik ga nog eens zo'n BG uit zijn jasjes peuteren en in was gieten (zie ook DHTrob's site). wie weet .... groet ps ik mag toch wel hopen op einde zoektocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 18 mei 2008 Report Share Posted 18 mei 2008 Toen ik samen met winkelier expirimenteerde met condensatoren in was klokt dat echt fenomenaal. Alleen het was niet echt duurzaam. Nu is er dus blijkbaar een fabrikant van. Heel mooi! Wij hadden de volgende conclusies: - De kleinste condensator van een bepaalde waarde klinkt het snelst. - BG is aardig van klank maar traag. - Het plastic om condensatoren zorgt voor een onnatuurlijke klank - Het metaal ook, maar wij kregen het niet op een duurzame manier anders voor elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 18 mei 2008 Report Share Posted 18 mei 2008 een condensator moet gewoon passen je kan niet zeggen dat iets altijd en op elke plaats het beste is .einde zoektocht zou zo wel heel makkelijk zijn........ Ook ik heb daar ervaring mee. Een hulp is http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html. Ik was bezig de filters van m'n Tannoy speakers zelf opnieuw te ontwerpen maar was niet tevreden met een wat rauw en "slissend" hoog. Via de DIY in Hong Kong heb ik Obligato MKP's besteld om de Audyns die ik eerder kocht te vervangen. Geheel volgens Tony Gee's beschrijving veranderde het hoog. Ik vond het effect eigenlijk nog sterker dan ik had verwacht. Misschien zijn voor sommigen de Obligato's te rond, helder en analoog klinkend, maar voor mij precies wat ik nodig had. Het is dus zeker een zeer goed tweak middel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 18 mei 2008 Report Share Posted 18 mei 2008 Nog meer info over bijenwascondensatoren http://hoedichterbijdordt.blogspot.com/200...densatoren.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 mei 2008 Author Report Share Posted 18 mei 2008 henk, dank. leuke site, kende ik nog niet. ze beschrijven het effect van de Jupiter goed. en hun conclusie deel ik. ik ben dus inmiddels flink vooruit gekomen met het eindtrapje van Sebastiaan de Vries in de SA11. Over een maandje ben ik er wel ongeveer klaar mee (right ... het zal ooit klaar zijn ), als je wil stuur ik je een beschrijving van wat ik ermee gedaan heb. Het is net zo'n stap vooruit als toen je m liet modificeren. als je het verschil kent wil je het ook. groet ps h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 18 mei 2008 Report Share Posted 18 mei 2008 Is het resultaat niet erg afhankelijk van de temperatuur? Ik kan me voorstellen dat zo'n condensator bij kamertemperatuur zich anders gedraagd dan in een lekker warme versterker waar de was lekker zacht gesmolten is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 mei 2008 Report Share Posted 18 mei 2008 Ik heb slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 mei 2008 Author Report Share Posted 19 mei 2008 de tuner en CD-speler zijn niet warm (kamertemp), ik zal eens een thermometer op de voorversterker leggen. gelukkig zitten er geen c's in de signaalweg in de eindversterker. die is namelijk knap warm. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 mei 2008 Report Share Posted 19 mei 2008 bijenwas smelt bij een graad of 80. ik denk dat de bijen dat niet lang volhouden nee hoor bijenwas is hun metselspecie maar euh hoe doe je dat met een enome elco die wel van keramiek lijkt ik dacht ze even aan te pakken maar die dingen hebbengeen alu dopje eronder. een stuk gegoten metaal of keramiek ofzo. ik heb zelf al duidelijk vooruitgangen geboekt door gewoon bijenwas op het alu kapje te druppelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 mei 2008 Author Report Share Posted 19 mei 2008 net een pondje bijenwas besteld, lekker kliederen. eerst even de BG's uitkleden in dompelen. wordt vervolgd. groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 september 2015 Report Share Posted 14 september 2015 Waar is het vervolg Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 14 september 2015 Report Share Posted 14 september 2015 Hier bij mij. Ik heb er nog twee liggen van 1,5 microF. Waren oorspronkelijk..... Eh...iets met een "Z" caps. Rood! In mijn LS filter geprobeerd. Klonken toen iets te soft, maar ik had ook een foutje gemaakt met de DAC instelling. Er uit gehaald en nooit meer opniuew getest. Intussen ook imker geworden, dus bijenwas genoeg. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 september 2015 Report Share Posted 17 september 2015 Probeer eens earwax condensatoren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 17 september 2015 Report Share Posted 17 september 2015 Probeer eens earwax condensatoren! Ik ben imker, geen orenkweker. Maar misschien heb jij een paar honderd gram voor mij? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts