Jump to content

Goed cd loopwerk bij Denon DAC

swami
 Share

Recommended Posts

Hee Forummers,

Weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest maar heb nu een tip nodig.

Ben op zoek naar een goede cd speler. Ik heb alleen nog een DAC staan van Denon met de zogenoemde Alpha processor erin. Een goede DAC naar mijn idee maar er hoort een gelijkwaardig loopwerk bij. Iemand een idee hierover of ben je bij de aanschaf van een goed loopwerk zoveel kwijt dat je beter een complete cd spelerkunt kopen.

Als je interesse hebt: ik heb nog een Denon 2700 speler staan die ik niet meer gebruik. Ik denk: een heel aardig loopwerk. Elk bod boven de 100 euro wordt geaccepteerd. (overigesn zit er geen Dac in deze speler)

Misschien wel ik zou het niet weten. Zo te lezen op het internet is het een hele aardige speler. Alleen waarom zit er geen DAC in deze speler. Die wordt normaal toch met zo'n alpha dac gelevert?? Er is aan gesleutelt??

T+A levert een super speler, ouder model, nog steeds nieuw te krijgen, dacht cd1210, maar wordt wel regelmatig in advertenties aangeboden. Merk heeft betrekkelijk weinig dealer hier maar in duitsland echte high end (ik geloof wel niet in die term). Maar luister daar zeker eens naar, je kunt dan in de toekomst evt uitbreiden met digitale voorversterker oid.

Tweedehands ca. 700-900 euro :)

Paul, allereerst bedankt voor je reactie. Helaas is mijn budget niet hoog genoeg om zo'n T+A speler te kopen en eerlijk gezegt lijkt die kwa prijs ook niet te passen bij de DAC. Of is die DAC zo geweldig dat je deze gerust met een speler van dat formaat kan combineren. Kan me nl. voorstellen met dat je met dat loopwerk een betere dac zoekt.

Geplaatst door swami:

Paul, allereerst bedankt voor je reactie. Helaas is mijn budget niet hoog genoeg om zo'n T+A speler te kopen en eerlijk gezegt lijkt die kwa prijs ook niet te passen bij de DAC. Of is die DAC zo geweldig dat je deze gerust met een speler van dat formaat kan combineren. Kan me nl. voorstellen met dat je met dat loopwerk een betere dac zoekt.

Nee de dac is inderdaad wat minder dan de T+A kwaliteit. Zag het meer als overgangsperiode, ken je budget niet. Maar kreeg de indruk dat je ook in de toekomst ook wilde draaien met losse dac. Vandaar mijn advies T+A eens te kijken.

Er is aan gesleutelt??[/QB]

Ja, de vorige eigenaar heeft de Dac eruit gehaald. Maar dat doet niets af aan het loopwerk. Verder functioneerd alles normaal.

Ik weet niet waar je woont maar je zou hem zelfs op proef kunnen krijgen mocht je dat intereseren. Ik heb nu een Marantz cd 16 en de Denon staat in de weg. (heb nogal veel aperatuur verzameld)

Geplaatst door swami:

Lijkt me een goed idee. Zal je een mailtje sturen.

Weet al bijna zeker dat je slaag, ook zeer fijne speler, zelfde loopwerk als in mijn vorige speler, 1560. Zit nu ook in de recorder CDR 1000 die ik voor opnames gebruik

'Lijkt me een goed idee. Zal je een mailtje sturen.'

Dat is nou het mooie van internet. Zeggen dat je wil langskomen en dan niet meer reageren. Leve de vrijblijvendheid en de goede manieren, Swami.

Goede manieren,daar zeg je wat!

Mensen kunnen wel reageren als ze interesse hebben,maar ineens niet meer als deze verdwenen is.

Moet men er zelf achteraan gaan.

IKKE

Achja,er gebeuren ergere dingen op deze wereld. ;)

Geplaatst door jepe:

'Lijkt me een goed idee. Zal je een mailtje sturen.'

Dat is nou het mooie van internet. Zeggen dat je wil langskomen en dan niet meer reageren. Leve de vrijblijvendheid en de goede manieren, Swami.

Weet niet in welke context ik dit nu moet lezen maar zal het maar vergeten denk ik!

• 2 weeks later...

' zal het maar vergeten denk ik!'

Je vergeet in iedergeval 2 keer een afspraak af te zeggen. En dan slap lullen over: 'je weet wel hoe dat gaat op internet'

Dus forummers, een afspraak met Swami is een afspraak die eigenlijk geen afspraak is.

Dat is de nieuwe Swami cyberwereld ethiek.

Toch leuk als je iemand aanbied zonder voorwaarden een cd speler op proef te nemen!

Jepe,ik begrijp de teleurstelling van jou kant maar,kun je niet beter je hart luchten via een Personal Mail?

Dit is een persoonlijke vete (nouja) en deze dient zich niet in de openbaarheid te voltrekken.

Misschien hebben andere mensen wel goede ervaringen met Swami.....,maar tot twee keer toe geeft idd te denken.

IKKE

Maar ik heb wel vaker mijn bedenkingen ;)

Precies. Vetes zitten we hier niet op te wachten. Als ik wil kan ik ook je naam zwart maken over het hele internet maar heb nog net dat beetje fatsoen. Verder kan ik me ook niet herinneren dat ik een afspraak heb gemaakt om langs te komen. Zou je mailen om tot een afspraak te komen en heb dat laatste niet gedaan. Oftewel ik ben van gedachten veranderd. Dat mag toch zeker wel. Verder denk ik dat je gewoon een beetje gefrustreerd bent want bij het eerste contact begon je al te zeuren dat niemand zijn afspreaken nakomt.

Maar zoals ik al eerder zei. LAten we het gewoon vergeten. Zo gaan die dingen nou eenmaal sons. Er is al genoeg gezeik op de wereld. Waar de F*** hebben we het over ;)

Swami,

Jij geeft jou interpretatie weer en Jepe de zijne.

Het had jou nou net gesierd om de uitleg weg te laten.

Maar als het hoog zit....

IKKE

Ik ben niet wijs,er zijn gewoonweg meerdere invalshoeken. :rolleyes:

'Donderdag lekker vrij dus moet dan wel effe tijd vrij kunnen maken. Spreken

we dat af en ik bel je voor een tijd en je adres.'

'Verder kan ik me ook niet herinneren dat ik een afspraak heb gemaakt om langs te komen. Zou je mailen om tot een afspraak te komen'

Lijkt me duidelijk. Overigens heb ik met mensen van het forum hier prima afspraken kunnen maken. Bv Ruud en Bas.

Daarom valt het van een medeforummer tegen, begrijp je??

• 2 weeks later...