m44 Posted 26 juni 2008 Author Report Share Posted 26 juni 2008 mijn volgens expiriment zal bestaan uit kabels gemaakt van lasbrons. inmiddels ben ik er voor mijzelf wel uit dat koper en zilver een specifieke klank hebben of in ieder geval het geluidfsbeeld beinvloeden. koolstof geeft bij mij duidelijk de beste resultaten. maar dat geleidt niet goed genoeg om speakerkabels van te maken begrijp ik. ik dacht een streng koolstof strak in elkaar te wikkelen en dan behandelen met grafietspray.(koolstof) maar brons wil ik al lange tijd eens proberen maar daar zijn voor zover ik kan vinden geen soepele kabels van. lasbrons lijkt dan nog het meest in de buurt te komen. als dat allemaal tot niets leidt zal trafodraad met schellak waarschijnlijk de optie zijn waar ik voor ga. voor de installatie draad liefhebbers . donne draad is niet duur en ook in modieus zwart te verkrijgen tot 6mm2. zeer soepel Beste m44, Is het niet kenmerkend voor een intelligent persoon, dat hij weloverwogen te werk gaat? Dat hij niet "zomaar" iets doet, maar dat hij handelt op basis van kennis en inzicht? Omdat jij intelligent heet te zijn, kunnen jouw experimenten niet "zomaar" zijn. Vertel ons dan toch welke kennis en inzicht ten grondslag liggen aan al deze voornemens? Waarom deze specifieke belangstelling voor lasbrons en trafodraad? Ten gevolge van welke elektrische eigenschappen (R, H, C) van zulke geleiders denk jij goede resultaten te kunnen verwachten? geen elektrische eigenschappen. beetje dom spido om het daarin te zoeken. denk homeopathie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 juni 2008 Report Share Posted 26 juni 2008 mijn volgens expiriment zal bestaan uit kabels gemaakt van lasbrons. inmiddels ben ik er voor mijzelf wel uit dat koper en zilver een specifieke klank hebben of in ieder geval het geluidfsbeeld beinvloeden. koolstof geeft bij mij duidelijk de beste resultaten. maar dat geleidt niet goed genoeg om speakerkabels van te maken begrijp ik. ik dacht een streng koolstof strak in elkaar te wikkelen en dan behandelen met grafietspray.(koolstof) maar brons wil ik al lange tijd eens proberen maar daar zijn voor zover ik kan vinden geen soepele kabels van. lasbrons lijkt dan nog het meest in de buurt te komen. als dat allemaal tot niets leidt zal trafodraad met schellak waarschijnlijk de optie zijn waar ik voor ga. voor de installatie draad liefhebbers . donne draad is niet duur en ook in modieus zwart te verkrijgen tot 6mm2. zeer soepel Beste m44, Is het niet kenmerkend voor een intelligent persoon, dat hij weloverwogen te werk gaat? Dat hij niet "zomaar" iets doet, maar dat hij handelt op basis van kennis en inzicht? Omdat jij intelligent heet te zijn, kunnen jouw experimenten niet "zomaar" zijn. Vertel ons dan toch welke kennis en inzicht ten grondslag liggen aan al deze voornemens? Waarom deze specifieke belangstelling voor lasbrons en trafodraad? Ten gevolge van welke elektrische eigenschappen (R, H, C) van zulke geleiders denk jij goede resultaten te kunnen verwachten? geen elektrische eigenschappen. beetje dom spido om het daarin te zoeken. denk homeopathie. Oh, dan werkt het bij voorbaat al... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juni 2008 Report Share Posted 26 juni 2008 ................... denk homeopathie. Je bedoelt dat je kabels zou moeten verdunnen met 10^12 (D12) of zou of zou 10^10 (D10) beter zijn? Geeft je weer wat om uit te zoeken M44 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 juni 2008 Author Report Share Posted 26 juni 2008 in zoutzuur oplossen en dat in een gouden tuinslang gieten. goud lost niet op in zoutzuur toch? of was dat koningswater Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 juni 2008 Report Share Posted 26 juni 2008 in zoutzuur oplossen en dat in een gouden tuinslang gieten. goud lost niet op in zoutzuur toch? of was dat koningswater Beste m44, Nee, goud lost op in kwik. Probeer maar eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 juni 2008 Author Report Share Posted 27 juni 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 27 juni 2008 Report Share Posted 27 juni 2008 Dus tot heartoe is de conclusie van dit topic: goud oplossen in kwik en dat in een tuinslang (vinyl, PVC, ander plastiek?) gieten... En als terminals? Magneten misschien? Goe bezig jongens, komkommertijd zeker? mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 juni 2008 Author Report Share Posted 27 juni 2008 Dus tot heartoe is de conclusie van dit topic: goud oplossen in kwik en dat in een tuinslang (vinyl, PVC, ander plastiek?) gieten... En als terminals? Magneten misschien? Goe bezig jongens, komkommertijd zeker? mvg RastaPhil ach het houdt me van mijn werk ....euh straat lang niet gezien rasta. alles goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 juni 2008 Report Share Posted 27 juni 2008 Beste Rasta, Ja, fijn dat je er weer bent! Kun je m44 een beetje bezig houden... Wat goud en kwik betreft, gaat er een verhaal over een historisch pick-up armpje - van Keith Monks, als ik het me goed herinner - dat Het Allerbeste Pick-Up Armpje van de Wereld moest worden. Belangrijk aandachtspunt was: minimalisatie van de bijdrage die de armbekabeling levert aan de draaiweerstand. Men had bedacht, dat daarvoor vier kleine, sleufvormige, ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juni 2008 Report Share Posted 27 juni 2008 in zoutzuur oplossen en dat in een gouden tuinslang gieten. goud lost niet op in zoutzuur toch? of was dat koningswater Beste m44, Nee, goud lost op in kwik. Probeer maar eens! Nee ??? Een notoire Googelaar als jij had dat toch wel even bij elkaar gezocht? http://nl.wikipedia.org/wiki/Koningswater Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 juni 2008 Author Report Share Posted 28 juni 2008 m44 1 - spido 0 maar wellicht klopt het kwik verhaal ook wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 28 juni 2008 Report Share Posted 28 juni 2008 m44 1 - spido 0 maar wellicht klopt het kwik verhaal ook wel In dat geval: 1-1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 juni 2008 Report Share Posted 28 juni 2008 Oud zegswijs: "Als je mensen maar punten geeft doen ze alles ... " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 28 juni 2008 Report Share Posted 28 juni 2008 Oud zegswijs: "Als je mensen maar punten geeft doen ze alles ... " Ja, dat word er in dit land van jongsafaan stevig in gestampt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 juni 2008 Report Share Posted 29 juni 2008 in zoutzuur oplossen en dat in een gouden tuinslang gieten. goud lost niet op in zoutzuur toch? of was dat koningswater Beste m44, Nee, goud lost op in kwik. Probeer maar eens! Nee ??? Een notoire Googelaar als jij had dat toch wel even bij elkaar gezocht? http://nl.wikipedia.org/wiki/Koningswater Beste Pjotr, Heet koningswater gebruik ik altijd om lijken spoorloos te doen verdwijnen: vandaar dat ik niet aan deze toepassing had gedacht! Maar het is inderdaad frappant: ik heb nog nooit een gouden kies of zo teruggevonden na zo'n wasbeurt! (...) Twee bekende goudwinningsmethoden gebruiken het giftige cyanide en kwik.4 Au + 8 NaCN + O2 + 2 H2O --> 4 NaAu(CN)2 + 4 NaOH. Het giftige cyanide heeft onder andere een grote milieuramp veroorzaakt bij de Summiville mijn in de Verenigde Staten. Vooral vroeger werd kwik gebruikt omdat goud daarin oplost (goud-kwik amalgaam). Gewoonlijk komt goud voor als fijne korrels, verspreid in een gesteente, of als onzichtbaar goud. (...) http://nl.wikipedia.org/wiki/Goud Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 juni 2008 Author Report Share Posted 29 juni 2008 1-1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 juni 2008 Report Share Posted 29 juni 2008 Het ging er om dat Spido ontkende dat goud oplost in koningswater. Meer niet. Je had in de politiek moeten gaan Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 (...) Je had in de politiek moeten gaan Spido. (...) Beste Pjotr, Wat geeft jou aanleiding te denken dat ik ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts