Pjotr Posted 14 juni 2008 Report Share Posted 14 juni 2008 Juist dat dungelakte trafodraad lijkt me minder geschikt, omdat het bedoeld is om de heer Lorentz de vrije rechterhand te geven... if you know what I mean. Want spoelinductie is helemaal het stukje cake van de heer Lorentz.Hoe groter de afstand / isolatie tussen de twee aders van een luidsprekerkabel, hoe beter, in principe. Beste Duck-Twacy, Ja, met "Lorentz-effect" bedoelde ik het effect van de Lorentz-kracht, wat in dit geval neerkomt op microfonie. (In het tempo / ritme van het wisselstroomsignaal continu in richting en sterkte wijzigend elektro-magnetisch veld, waardoor de aders beurtelings elkaar aantrekken en afstoten, dus vibreren.) Wat bazelt u nu weer heer Spido? Dit is het terrein van heer Amp Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 juni 2008 Author Report Share Posted 14 juni 2008 heb al wat bedrijven en mail gestuurd met name 1 daarvan ben ik erg benieuwd naar. ik laat et nog weten Waar naar???? Wat laat je nog weten????? Je mag het ook voor je houden hoor ik hou het nog even voor me. maar als het iets oplevert meld ik het gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 juni 2008 Report Share Posted 14 juni 2008 heb al wat bedrijven en mail gestuurd met name 1 daarvan ben ik erg benieuwd naar. ik laat et nog weten Waar naar???? Wat laat je nog weten????? Je mag het ook voor je houden hoor ik hou het nog even voor me. maar als het iets oplevert meld ik het gelijk Vertel vertel maak me gek! Ik kan het bijna niet meer houden van nieuwsgierig heid. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 juni 2008 Report Share Posted 16 juni 2008 (...) Wat bazelt u nu weer heer Spido? (...) Dat gaat een speakerkabel niet hoorbaar in beweging zetten. Beste Pjotr, Wat een sympathieke reactie weer! Altijd weer een genoegen om jouw reacties te vernemen... Over "hoorbaar" heb ik niets beweerd. Lorentz an sich is overigens niet afhankelijk van stroomsterkte: het kan zelfs met een batterijtje worden aangetoond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 juni 2008 Report Share Posted 16 juni 2008 (...) Wat bazelt u nu weer heer Spido? (...) Dat gaat een speakerkabel niet hoorbaar in beweging zetten. Beste Pjotr, Wat een sympathieke reactie weer! Altijd weer een genoegen om jouw reacties te vernemen... Over "hoorbaar" heb ik niets beweerd. Lorentz an sich is overigens niet afhankelijk van stroomsterkte: het kan zelfs met een batterijtje worden aangetoond. Maar een batterijtje kan behoorlijk wat stroom leveren hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 juni 2008 Report Share Posted 17 juni 2008 (...) Wat bazelt u nu weer heer Spido? (...) Dat gaat een speakerkabel niet hoorbaar in beweging zetten. Beste Pjotr, Wat een sympathieke reactie weer! Altijd weer een genoegen om jouw reacties te vernemen... Over "hoorbaar" heb ik niets beweerd. Lorentz an sich is overigens niet afhankelijk van stroomsterkte: het kan zelfs met een batterijtje worden aangetoond. Maar een batterijtje kan behoorlijk wat stroom leveren hoor... Ja, je hebt batterijen en batterijen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juni 2008 Report Share Posted 18 juni 2008 (...) Wat bazelt u nu weer heer Spido? (...) Dat gaat een speakerkabel niet hoorbaar in beweging zetten. Beste Pjotr, Wat een sympathieke reactie weer! Altijd weer een genoegen om jouw reacties te vernemen... Over "hoorbaar" heb ik niets beweerd. Lorentz an sich is overigens niet afhankelijk van stroomsterkte: het kan zelfs met een batterijtje worden aangetoond. Maar een batterijtje kan behoorlijk wat stroom leveren hoor... Ja, je hebt batterijen en batterijen. Sluit maar eens een gewone penlite batterij kort. Gaat er behoorlijk wat stroom lopen. Wordt loeiheet... Ps. doe dus maar niet, dat kortsluiten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juni 2008 Report Share Posted 18 juni 2008 Binnenkort een baterijenvergelijk? "Welke batterij test het beste een speakerkabel" Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 juni 2008 Author Report Share Posted 20 juni 2008 (...) Wat bazelt u nu weer heer Spido? (...) Dat gaat een speakerkabel niet hoorbaar in beweging zetten. Beste Pjotr, Wat een sympathieke reactie weer! Altijd weer een genoegen om jouw reacties te vernemen... Over "hoorbaar" heb ik niets beweerd. Lorentz an sich is overigens niet afhankelijk van stroomsterkte: het kan zelfs met een batterijtje worden aangetoond. Maar een batterijtje kan behoorlijk wat stroom leveren hoor... Ja, je hebt batterijen en batterijen. Sluit maar eens een gewone penlite batterij kort. Gaat er behoorlijk wat stroom lopen. Wordt loeiheet... Ps. doe dus maar niet, dat kortsluiten... dat is geen batterij maar een energie cel een batterij begint volgens mij bij 9 volt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 juni 2008 Report Share Posted 20 juni 2008 (...) Wat bazelt u nu weer heer Spido? (...) Dat gaat een speakerkabel niet hoorbaar in beweging zetten. Beste Pjotr, Wat een sympathieke reactie weer! Altijd weer een genoegen om jouw reacties te vernemen... Over "hoorbaar" heb ik niets beweerd. Lorentz an sich is overigens niet afhankelijk van stroomsterkte: het kan zelfs met een batterijtje worden aangetoond. Maar een batterijtje kan behoorlijk wat stroom leveren hoor... Ja, je hebt batterijen en batterijen. Sluit maar eens een gewone penlite batterij kort. Gaat er behoorlijk wat stroom lopen. Wordt loeiheet... Ps. doe dus maar niet, dat kortsluiten... dat is geen batterij maar een energie cel een batterij begint volgens mij bij 9 volt Is dat zo? Het idee is hetzelfde, dus wat maakt het uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 juni 2008 Author Report Share Posted 20 juni 2008 maakt ook niks uit maar er zijn andere ideeen die hetzelfde zijn en een hoop stof doen opwaaien. ik reageer slechts op de definitie van een batterij zoals die mij ooit is uitgelegt(d)(dt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 juni 2008 Report Share Posted 20 juni 2008 maakt ook niks uit maar er zijn andere ideeen die hetzelfde zijn en een hoop stof doen opwaaien.ik reageer slechts op de definitie van een batterij zoals die mij ooit is uitgelegt(d)(dt) Beste m44, Je zal wel gelijk hebben, hoor, met je "energiecel". Jij zegt zeker ook "wandcontactdoos" in plaats van "stopcontact"? Toch jammer dat ze jou dit uitgelegt(d)(dt) nooit goed hebben uitgelegen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 juni 2008 Author Report Share Posted 24 juni 2008 maakt ook niks uit maar er zijn andere ideeen die hetzelfde zijn en een hoop stof doen opwaaien. ik reageer slechts op de definitie van een batterij zoals die mij ooit is uitgelegt(d)(dt) Beste m44, Je zal wel gelijk hebben, hoor, met je "energiecel". Jij zegt zeker ook "wandcontactdoos" in plaats van "stopcontact"? Toch jammer dat ze jou dit uitgelegt(d)(dt) nooit goed hebben uitgelegen! ja maar alleen om te stangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 juni 2008 Report Share Posted 24 juni 2008 maakt ook niks uit maar er zijn andere ideeen die hetzelfde zijn en een hoop stof doen opwaaien. ik reageer slechts op de definitie van een batterij zoals die mij ooit is uitgelegt(d)(dt) Beste m44, Je zal wel gelijk hebben, hoor, met je "energiecel". Jij zegt zeker ook "wandcontactdoos" in plaats van "stopcontact"? Toch jammer dat ze jou dit uitgelegt(d)(dt) nooit goed hebben uitgelegen! ja maar alleen om te stangen Ok. Maar wat moet het zijn dan? 'Uitgelegt', 'uitgelegd', 'uitgelegdt' of 'uitgelegtd'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 juni 2008 Author Report Share Posted 24 juni 2008 maakt ook niks uit maar er zijn andere ideeen die hetzelfde zijn en een hoop stof doen opwaaien. ik reageer slechts op de definitie van een batterij zoals die mij ooit is uitgelegt(d)(dt) Beste m44, Je zal wel gelijk hebben, hoor, met je "energiecel". Jij zegt zeker ook "wandcontactdoos" in plaats van "stopcontact"? Toch jammer dat ze jou dit uitgelegt(d)(dt) nooit goed hebben uitgelegen! ja maar alleen om te stangen Ok. Maar wat moet het zijn dan? 'Uitgelegt', 'uitgelegd', 'uitgelegdt' of 'uitgelegtd'? ik denk uitgelegd 3e pers enkelvoud "ze "hebben uitgelegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 24 juni 2008 Report Share Posted 24 juni 2008 Ik heb deze De SOMMER CABLE - SC-MERIDIAN SP260 De mantel is van PVC. 2 x 6,0 mm2. Drie euronogwat per meter op Ebay Topmerk! Beste Henrie, Ongetwijfeld grote klasse! "Beter dan deze = zelfbedrog". Is overigens alleen het uiteinde zo getwist, of zijn de aders in de isolatie dat ook? Om Lorentz-effect (microfonie) van de kabel te voorkomen, zou je ook gewoon installatiedraad (bruin en blauw) kunnen gebruiken, en de + en - aders een eindje uit elkaars buurt houden. Ik heb een ander type van Sommercable. Die is in het geheel niet getwist... 2 x 4,0mm2 blank koper, met (denk ik) pvc-isolatie. Kost ook iets van 3 euro per meter, net als die van Soundwave... Deze heb ik: Sommercable Twincord Maar ik kan me voorstellen dat installatiedraad het ook prima doet. Ik zou dan wel soepele nemen, dat werkt wat makkelijker. Lapp Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 juni 2008 Author Report Share Posted 25 juni 2008 mijn volgens expiriment zal bestaan uit kabels gemaakt van lasbrons. inmiddels ben ik er voor mijzelf wel uit dat koper en zilver een specifieke klank hebben of in ieder geval het geluidfsbeeld beinvloeden. koolstof geeft bij mij duidelijk de beste resultaten. maar dat geleidt niet goed genoeg om speakerkabels van te maken begrijp ik. ik dacht een streng koolstof strak in elkaar te wikkelen en dan behandelen met grafietspray.(koolstof) maar brons wil ik al lange tijd eens proberen maar daar zijn voor zover ik kan vinden geen soepele kabels van. lasbrons lijkt dan nog het meest in de buurt te komen. als dat allemaal tot niets leidt zal trafodraad met schellak waarschijnlijk de optie zijn waar ik voor ga. voor de installatie draad liefhebbers . donne draad is niet duur en ook in modieus zwart te verkrijgen tot 6mm2. zeer soepel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juni 2008 Report Share Posted 25 juni 2008 maakt ook niks uit maar er zijn andere ideeen die hetzelfde zijn en een hoop stof doen opwaaien. ik reageer slechts op de definitie van een batterij zoals die mij ooit is uitgelegt(d)(dt) Beste m44, Je zal wel gelijk hebben, hoor, met je "energiecel". Jij zegt zeker ook "wandcontactdoos" in plaats van "stopcontact"? Toch jammer dat ze jou dit uitgelegt(d)(dt) nooit goed hebben uitgelegen! ja maar alleen om te stangen Ok. Maar wat moet het zijn dan? 'Uitgelegt', 'uitgelegd', 'uitgelegdt' of 'uitgelegtd'? ik denk uitgelegd 3e pers enkelvoud "ze "hebben uitgelegd 'Uitgelegd' is inderdaad goed. Maar 'ze hebben uitgelegd' is 3e persoon meervoud. In je eigen post stond 'het is me ooit uitgelegd'. Dat is wel 3e persoon enkelvoud... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 juni 2008 Author Report Share Posted 25 juni 2008 dus goed maar niet goed beredeneerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juni 2008 Report Share Posted 25 juni 2008 dus goed maar niet goed beredeneerd Inderdaad. Het heeft eigenlijk helemaal niet met enkelvoud of meervoud te maken. 'Uitgelegd' is het voltooid deelwoord van 'uitleggen'. De stam van 'uitleggen' is 'uitleg'. Dit eindigt op een 'g'. De 'g' zit niet in 't kofschip' (of 't fokschaap, zo je wilt), dus het voltooid deelwoord eindigt dan altijd op een 'd'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 juni 2008 Author Report Share Posted 25 juni 2008 dus goed maar niet goed beredeneerd Inderdaad. Het heeft eigenlijk helemaal niet met enkelvoud of meervoud te maken. 'Uitgelegd' is het voltooid deelwoord van 'uitleggen'. De stam van 'uitleggen' is 'uitleg'. Dit eindigt op een 'g'. De 'g' zit niet in 't kofschip' (of 't fokschaap, zo je wilt), dus het voltooid deelwoord eindigt dan altijd op een 'd'... dit heb jij dus goed uitgelegd nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juni 2008 Report Share Posted 25 juni 2008 dus goed maar niet goed beredeneerd Inderdaad. Het heeft eigenlijk helemaal niet met enkelvoud of meervoud te maken. 'Uitgelegd' is het voltooid deelwoord van 'uitleggen'. De stam van 'uitleggen' is 'uitleg'. Dit eindigt op een 'g'. De 'g' zit niet in 't kofschip' (of 't fokschaap, zo je wilt), dus het voltooid deelwoord eindigt dan altijd op een 'd'... dit heb jij dus goed uitgelegd nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 juni 2008 Report Share Posted 25 juni 2008 (...) De 'g' zit niet in 't kofschip' (of 't fokschaap, zo je wilt) (...) Beste Henrie, Stadsjongen, zeker? Je moest eens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 juni 2008 Author Report Share Posted 25 juni 2008 (...) De 'g' zit niet in 't kofschip' (of 't fokschaap, zo je wilt) (...) Beste Henrie, Stadsjongen, zeker? Je moest eens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 juni 2008 Report Share Posted 26 juni 2008 mijn volgens expiriment zal bestaan uit kabels gemaakt van lasbrons. inmiddels ben ik er voor mijzelf wel uit dat koper en zilver een specifieke klank hebben of in ieder geval het geluidfsbeeld beinvloeden. koolstof geeft bij mij duidelijk de beste resultaten. maar dat geleidt niet goed genoeg om speakerkabels van te maken begrijp ik. ik dacht een streng koolstof strak in elkaar te wikkelen en dan behandelen met grafietspray.(koolstof) maar brons wil ik al lange tijd eens proberen maar daar zijn voor zover ik kan vinden geen soepele kabels van. lasbrons lijkt dan nog het meest in de buurt te komen. als dat allemaal tot niets leidt zal trafodraad met schellak waarschijnlijk de optie zijn waar ik voor ga. voor de installatie draad liefhebbers . donne draad is niet duur en ook in modieus zwart te verkrijgen tot 6mm2. zeer soepel Beste m44, Is het niet kenmerkend voor een intelligent persoon, dat hij weloverwogen te werk gaat? Dat hij niet "zomaar" iets doet, maar dat hij handelt op basis van kennis en inzicht? Omdat jij intelligent heet te zijn, kunnen jouw experimenten niet "zomaar" zijn. Vertel ons dan toch welke kennis en inzicht ten grondslag liggen aan al deze voornemens? Waarom deze specifieke belangstelling voor lasbrons en trafodraad? Ten gevolge van welke elektrische eigenschappen (R, H, F) van zulke geleiders denk jij goede resultaten te kunnen verwachten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts