Jump to content

Binaural Carbon

Renaat Mattheus
 Share

Recommended Posts

nee

en mag ik even zeggen dat ik de prijs belachelijk vind.

Het laatste wat ik wil is hier weer een oeverloze discussie starten over de verhouding kosten en baten van kabels.

Ik heb de Binaural Carbon sinds gisteren in de set en kan na een eerste 'koude' beluistering zeggen dat ie leidt tot een erg detailrijk en toch niet vermoeiend geluidsbeeld.

Gaat nog verder inspelen en zal dan nog eens berichten.

Mensen, doe eens wat rustiger. Iemand vraagt wat en wordt meteen aangevallen. Al zouden de kabels 10 keer zo duur zijn, wat maakt het uit. Jij hoeft het niet te kopen.

Als iemand 840euro wilt betalen voor interlinks is daar niks mis mee.

Ik dacht: na lange afwezigheid neem ik nog eens deel aan een audioforum. Mijn hoop dat de kinderachtigheid (in het bijzonder mbt -de invloed van- interlinks) zou verdwenen zijn ten voordele van een volwassen en aangename uitwisseling van informatie is dus tevergeefs. Voor mij hoeft het niet meer. Spijtig voor mensen zoals Mordante, die blijkbaar wel op een mature manier kunnen communiceren.

Ik dacht: na lange afwezigheid neem ik nog eens deel aan een audioforum. Mijn hoop dat de kinderachtigheid (in het bijzonder mbt -de invloed van- interlinks) zou verdwenen zijn ten voordele van een volwassen en aangename uitwisseling van informatie is dus tevergeefs. Voor mij hoeft het niet meer. Spijtig voor mensen zoals Mordante, die blijkbaar wel op een mature manier kunnen communiceren.

Kun je je niet concentrren op de mensen die wel interesse hebben, ik bvb.

Ik ken de kabel niet en de prijs niet. Maar ik vind het wel interessant om weten wat JOUW ervaring is en dat evt in combi met een meer gekend merk.

Gr

stef

prachtig die heresy.

idd wat flauw om de prijs direct aan te halen als drempel.

leek me wel een mooie kabel namelijk die past binnen mijn theorie omtrent audio in het algemeen.

dus ik dacht heeeJ das interessant tot ik de prijs zag en het gveoel had dat het weer eens was weggelegd voor de rijke audiofiel.

een beter antwoord zou dus zijn:

nee, maar als ik het geld had zou ik hem best willen proberen. de vande hul The first is ook een carbon kabel en die heeft zeker een verbetering gebracht tov de koper en zilver kabels die daarvoor gebruikt zijn.

als je de poen hebt zou ik hem zeker gaan uitproberen.

prachtig die heresy.

idd wat flauw om de prijs direct aan te halen als drempel.

leek me wel een mooie kabel namelijk die past binnen mijn theorie omtrent audio in het algemeen.

dus ik dacht heeeJ das interessant tot ik de prijs zag en het gveoel had dat het weer eens was weggelegd voor de rijke audiofiel.

een beter antwoord zou dus zijn:

nee, maar als ik het geld had zou ik hem best willen proberen. de vande hul The first is ook een carbon kabel en die heeft zeker een verbetering gebracht tov de koper en zilver kabels die daarvoor gebruikt zijn.

als je de poen hebt zou ik hem zeker gaan uitproberen.

Zo, zo, je kunt het dus wel. :);)

Hallo,

Als geleider hebben wij gebruik gemaakt van een Nano Carbon vezel, Deze vezel loopt van plug tot plug en heeft zodoende geen contactovergang. Om tot een voldoende lage weerstand te komen zijn er miljoenen ragfijne geleiders in de kabel verwerkt. Aangezien Carbon een element is en volledig zuiver is, treedt er in deze kabels ook in de loop der jaren geen klankverandering op, Carbon kan immers niet oxideren. Als isolatie zijn alleen de meest zuivere natuurlijke materialen gebruikt. Dit is bewust gedaan omdat isolatoren die bestaan uit een kunststof een capaciteit vormen en daarmee werken als een filter. In onze Nano Carbon Interlink is een speciaal voor deze kabel ontwikkelde isolatie toegepast die gebaseerd is op lineaire plantaardige vezels en bijenwas.

Als ik dit stukje over de materialen van de kabel lees, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat hier sprake is van pseudo wetenschappelijke prietpraat.

Wat is bijv. een Nano carbonvezel? (Nano is tegenwoordig HET modewoord) Volledig zuiver?? Bestaat niet!!!

Wat zijn lineaire plantaardige vezels?

Kan Carbon niet oxideren? Wat is dan CO2?

Toch fijn dat de vezel van plug tot plug loopt; stel je voor dat hij vlak voor de plug ophoudt!

Overigens spreekt mij het gebruik van natuurlijke materialen wel aan; Katoen?

Over de prijs praat ik niet; die wordt meestal door de performance bepaald en niet door de toegepaste materialen. Ik ken de performance niet.

De bovengenoemde prietpraat maakt mij wel achterdochtig.

Groet,

Leobus

...

Over de prijs praat ik niet; die wordt meestal door de performance bepaald en niet door de toegepaste materialen. Ik ken de performance niet. De bovengenoemde prietpraat maakt mij wel achterdochtig.

Groet,

Leobus

Marketers often use the term "perceived value" as a measure of what they're selling. Our only interest is in "authentic value". :P

Hallo,

Als ik dit stukje over de materialen van de kabel lees, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat hier sprake is van pseudo wetenschappelijke prietpraat.

Wat is bijv. een Nano carbonvezel? (Nano is tegenwoordig HET modewoord) Volledig zuiver?? Bestaat niet!!!

Toch fijn dat de vezel van plug tot plug loopt; stel je voor dat hij vlak voor de plug ophoudt!

Over de prijs praat ik niet; die wordt meestal door de performance bepaald en niet door de toegepaste materialen. Ik ken de performance niet.

Groet,

Leobus

Ik denk dat ze met "nano" willen meeliften met het buzz-woord nano-technologie of nano-kristallijn. Bij die begrippen gaat het om de schaal, n.l. dat e.e.a. zicht afspeelt in het nanometer gebied. Maar dat gaat dan eigenlijk weer richting high-tech wat weer in tegenspraak is met natuurlijke materialen.

Weer een stukje inhoudsloos marketing prietpraat.

;)

Hallo,

Groet,

Leobus

Ik denk dat ze met "nano" willen meeliften met het buzz-woord nano-technologie of nano-kristallijn. Maar dat gaat dan eigenlijk weer richting high-tech wat weer in tegenspraak is met natuurlijke materialen.

Weer een stukje inhoudsloos marketing prietpraat.

;)

Geld dat niet voor alle marketing?

Geld dat niet voor alle marketing?

Nee, in mijn vakgebied maak je je volstrekt belachelijk met dit soort onzin en zul je weinig verkopen.

Daar geldt gewoon dat een product moet doen wat marketing belooft, anders retour afzender. Dit product wordt aan de man gebracht met wollig proza.

Nergens wordt uitgelegd wat nano-koolstof eigenlijk is of wat zij zich er bij voorstellen.

;)

Guest tubejack

Prachtig mooi carbon interlinks! als ik nu jullie eens vertel dat ik voor een factor 800

wellicht hetzelfde effect bereik geloven jullie me dan?.....

Groet,

Jack

Dag Jack,

Lang geleden ! Leg eens uit wat je bedoelt aub.

Overigens proficiat met de overwinning op de Fransen !

Groet uit Vlaanderen,

Renaat

Hey Renaat

Vlaanderen? Oost of West?

Mag ik er een andere kabel tussen gooien in dit topic of liever apart openen zodat andere mensen evt ook de info kunnen lezen?

Het gaat om Argento audio

Jack, we zullen je geloven als we het kunnen horen/beluisteren:D

Boeiend, go on Jack

Gr

Stef

Jack, we zullen je geloven als we het kunnen horen/beluisteren:D

Boeiend, go on Jack

Gr

Stef

Een luistervergelijk tussen Binaural Carbon en Jack Carbon?

Prijs en proza doen er i.d.d. niets toe, het gaat om het resultaat.

;)

Mensen in een luidspreker is de signaal weg hoofdzakelijk koper , sommige extremen zilver , in de versterkers cd spelers voorversterkers ook koper , waarom moete er dan weer iets van carbon tussen ?

Weer een andere materiaal overgang , met wat voor doel , een eigen smaak aan het geluid willen geven?

Ik vind het lekker klinken of zo iets

gr :( hj :D

Ok Duck,

In vervolg op andromedaaudiodesign zou je dus volgens v.d.H. je hele installatie om de zoveel jaar moeten vervangen? Alles is dan zover gedegenereerd dat het flink staat te vervormen.

Zullen de liefhebbers van vintage fijn vinden :rolleyes:

B.t.w. Zo klets je natuurlijk alles in de rondte.

;)

Maarreh, heeft nou iemand dat twee-orig koolstof al gehoord?