Jump to content

Binaural Carbon

Renaat Mattheus
 Share

Recommended Posts

Achachach wat word er weer triest gereageerd door sommige kleuters. Werkelijk weer te triest voor woorden.

Geen van al die kleuters schijnt de kabel nog uitgeprobeerd te hebben.

Alleen omdat er in een stukje text van de fabriekant naar de consument toe niet alles in geuren en kleuren prijs word gegeven hoe eea tot stand is gekomen moet dat maar weer voor de volle 100% afgebrand worden.

Word eens volwassen KLEUTERS!

Voordat je iets afbrand, ga het eerst eens zelf uitproberen. Heb je er het geld niet voor brand het dan ook niet af omdat jij het niet kan betalen.

Ik lees graag van Renaat hoe de bevindingen daar zijn. Ook een carbonkabel KAN het heel goed doen in bepaalde situaties. De vd.Hul variant heb ik in sommige installaties heel mooie dingen horen doen. Deze zou zuiverder zijn dan de vd.Hul dus wie weet klinkt die nog beter, of beter gezegt: Klinkt deze nog minder.

Mvg. Miracle.

Achachach wat word er weer triest gereageerd door sommige kleuters. Werkelijk weer te triest voor woorden.

Alleen omdat er in een stukje text van de fabriekant naar de consument toe niet alles in geuren en kleuren prijs word gegeven hoe eea tot stand is gekomen moet dat maar weer voor de volle 100% afgebrand worden.

Voordat je iets afbrand, ga het eerst eens zelf uitproberen. Heb je er het geld niet voor brand het dan ook niet af omdat jij het niet kan betalen.

..............................

Mvg. Miracle.

Tja Miracle, dat iemand van jouw stand zich Hear roert kan natuurlijk eigenlijk ook helemaal niet :P:lol:

Maar daarom hoef je je medeforummers nog niet af te branden. Zullen we het bij de kabel zelf houden?

;)

Ok Duck,

In vervolg op andromedaaudiodesign zou je dus volgens v.d.H. je hele installatie om de zoveel jaar moeten vervangen? Alles is dan zover gedegenereerd dat het flink staat te vervormen.

Zullen de liefhebbers van vintage fijn vinden :rolleyes:

B.t.w. Zo klets je natuurlijk alles in de rondte.

;)

Maarreh, heeft nou iemand dat twee-orig koolstof al gehoord?

Dat hangt natuurlijk helemaal af van hoe snel dat verouderingsproces gaat, een paar jaar of een paar decenia, of een paar eeuwen? En is het meetbaar en/of hoorbaar?

Ik geef alleen maar aan wat Aalt Joek er over schrijft. Veroudering van kabels uit de mond van een kabel leverancier is natuurlijk een tikje ... Maar aan de andere kant is het toch een van de weinige kabel bedrijven die echt aan innovatie lijkt te doen (naast bedrijven als Supra).

Ik weet het niet, maar ik zou best wel eens "de Third" tussen versterker en speakers willen hangen.

Carbon in de spreekspoel gebruiken lijkt me ook erg nuttig. :P

Nog een quote uit een interview

I've done a lot of experiments since then. I have developed very sophisticated metal-wire production processes for making audio cables. But I was always looking for better. I had the feeling three years ago that I couldn't do anything more, creatively, with metal. The reason carbon came up is because carbon is, under normal temperatures, a very inactive material chemically. I have found that there are a lot of changes in audio cables

Ach, ik houd het lekker bij mijn SEEC interlinks met Bullett pluggen, die er door Kees van Haren zelf zijn aangezet. En niks gammel, zoals sommigen hear zeggen van deze pluggen. Tot nu toe niets beters gehoord. :)

Prachtig mooi carbon interlinks! als ik nu jullie eens vertel dat ik voor een factor 800

wellicht hetzelfde effect bereik geloven jullie me dan?.....

Groet,

Jack

ja

daarom mijn eerste reactie ;)

Volgens mij ben je zelf de Kleuter enige kritiek of objectiviteit tav de kabel wordt gezien als ketterij.

Als je alle kabeltjes die er zijn wil proberen en proberen is jouw criterium dan is het inderdaad een drukke en dure hobby.

Je kan met 840 euro ook andere dingen doen

gr :( hj :D

Hey Niemand schrijft toch dat je die 840 euro eerst moet uitgeven ;)

Toen Onno bij me was, vond ik zijn Kimber KS1016 het mooiste (sorry dat sommigen dit nogmaals van me lezen :) ) Deze kabel kost ongeveer zoals deze Carbon. Een Audioquest Colorado is ook ddeze prijs ongeveer

Een zeker Harm Tech kost dit ook enz enz enz

Je kan in een winkel, die deze merken heeft, gerust eens luisteren om een indruk te krijgen wat het materiaal doet. Ook ik heb al draaitafels elementen luidsprekers gehoord die way beyond mijn budget zijn maar de ervaring was heel aangenaam. Resultaat is dat ik ooit een mooi loopwerk koop ... maar speakers van 15 000 of meer, dat zal altijd boven mijn stand zijn en heb er dus geen problemen mee dat anderen zich dit wel kunnen veroorloven. :)

Gr

Stef

Voordat je iets afbrand, ga het eerst eens zelf uitproberen....
Er wordt enorm veel verkocht met pseudotechnische prietparaat, doorgaans is de prietpraat bedoeld om de slechte prijs/kwaliteitverhouding te verhullen. Bij veel mensen gaat een belletje rinkelen als ze de prietpraat herkennen.

Waarom zou je er dan eerst naar moeten luisteren om een oordeel te vellen? Je weet bij voorbaat dat de kans erg groot is dat je te veel betaald voor de waar.

Hallo,

Als ik dit stukje over de materialen van de kabel lees, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat hier sprake is van pseudo wetenschappelijke prietpraat.

Wat is bijv. een Nano carbonvezel? (Nano is tegenwoordig HET modewoord) Volledig zuiver?? Bestaat niet!!!

Wat zijn lineaire plantaardige vezels?

Kan Carbon niet oxideren? Wat is dan CO2?

Toch fijn dat de vezel van plug tot plug loopt; stel je voor dat hij vlak voor de plug ophoudt!

Overigens spreekt mij het gebruik van natuurlijke materialen wel aan; Katoen?

Over de prijs praat ik niet; die wordt meestal door de performance bepaald en niet door de toegepaste materialen. Ik ken de performance niet.

De bovengenoemde prietpraat maakt mij wel achterdochtig.

Groet,

Leobus

Ik denk dat ze met "nano" willen meeliften met het buzz-woord nano-technologie of nano-kristallijn. Maar dat gaat dan eigenlijk weer richting high-tech wat weer in tegenspraak is met natuurlijke materialen.

Weer een stukje inhoudsloos marketing prietpraat.

;)

Geld dat niet voor alle marketing?

Ik zag vorige week na middernacht een wetenschappelijke docu op BBC (of ARTE) over de technologie

Beste Miracle,

Ik geef in mijn commentaar duidelijk aan dat ik de performance niet ken en daar dus ook geen oordeel over geef. Vanuit mijn achtergrond weet ik iets van Nano tubes, Bucky balls enz. Die dingen zijn schreeuwend duur. Daar maak je voor 840 euri geen kabels van. Ik vermoed dus dat de reclamepraat onzin is. Gewone koolstof vezel is een stuk goedkoper; echter daar zitten ca 24000 vezels per bundel in. Om dan aan miljoenen vezels te komen heb je er heel wat nodig en wordt de kabel erg dik.

Kortom zolang in de reclame folder niet goed duidelijk wordt gemaakt wat er nu echt gebruikt wordt, twijfel ik. Ik sta altijd open voor:

1) Wetenschappelijke bewijzen.

2) Overtuigende luistertest. (Hoeft voor mij niet dubbelblind)

Groet,

Leobus

ik vind het knap dat mensen hier nog steeds intrappen.

alsof een kabel de gehele installatie moet redden :blink:

denk eens'' na'' waarom bieden mensen hun kabel aan van 2000 euro?

waarschijnlijk was het toch niet wat ze er van verwacht hadden. :huh:

aan de ander kant is dit ook weer iets verwerpelijks. <_<

als iemand daar gelukkig van word om zoveel geld te betalen voor een kabel, en daar het juiste gevoel bij krijgt, is daar in mijn perceptie niets mis mee. :):):)

Guest Kraus vonBentinck
Het laatste wat ik wil is hier weer een oeverloze discussie starten over de verhouding kosten en baten van kabels.

Ik heb de Binaural Carbon sinds gisteren in de set en kan na een eerste 'koude' beluistering zeggen dat ie leidt tot een erg detailrijk en toch niet vermoeiend geluidsbeeld.

Gaat nog verder inspelen en zal dan nog eens berichten.

Hoi Renaat,

gefeliciteerd met deze bijzondere en ook wel exclusieve kabel. Ik vermoed dat je de enige bent die deze kabel al aan de tand heeft gevoeld en gezien de uitzonderlijkheid hiervan zou je je eigen vraag misschien het beste zelf kunnen beantwoorden. Dat is voor de hearders zeker interessant.

De fabrikant claimt dat er in de kabel geen veranderingen optreden dus van inspelen is geen sprake en kun je de summiere eerste indruk zonder meer als de definitieve beschouwen.

Ik ben benieuwd welke vorige kabel deze nieuwe kabel vervangt en waarom en met welk resultaat. Ook ben ik wel benieuwd of de leverancier je de gelegenheid heeft gegeven de kabel zelf uitvoerig uit te proberen en te vergelijken. In dat geval heb je zeker iets te melden over de kwaliteitsverbetering die de kabel teweeg heeft gebracht.

Ik ben benieuwd.

Beste,.................

In mijn beleving zijn alle mensen baas over hun eigen beurs, daarom bepalen ze zelf waar ze wat voor over hebben.

Indien er dus tegenaan geschopt wordt , omdat iemand (te) veel uitgeeft aan iets wat ze zelf niet kunnen betalen, toch een vorm van jaloezie is .

MvG,

Haudio

Ik lees graag van Renaat hoe de bevindingen daar zijn. Ook een carbonkabel KAN het heel goed doen in bepaalde situaties. De vd.Hul variant heb ik in sommige installaties heel mooie dingen horen doen. Deze zou zuiverder zijn dan de vd.Hul dus wie weet klinkt die nog beter, of beter gezegt: Klinkt deze nog minder.

Mvg. Miracle.

Helemaal mee eens.

Beste,.................

In mijn beleving zijn alle mensen baas over hun eigen beurs, daarom bepalen ze zelf waar ze wat voor over hebben.

Indien er dus tegenaan geschopt wordt , omdat iemand (te) veel uitgeeft aan iets wat ze zelf niet kunnen betalen, toch een vorm van jaloezie is .

MvG,

Haudio

Ben ik het zondermeer mee eens.

Zo begon ik ooit over de befaamde electronische interlink van SEEC, die zo'n slordige

MvG,

Haudio

De (jaloerse) reacties waren .....................

Wat een ongelofelijke apekool is dit zeg. Alsof mensen die hun prioriteiten anders leggen jaloers zouden zijn.

Stel je gerust CJ, ik ben absoluut niet jaloers op jou of je interlinks hoor :P:lol:

;)

MvG,

Haudio

Wat een ongelofelijke apekool is dit zeg. Alsof mensen die hun prioriteiten anders leggen jaloers zouden zijn.

Stel je gerust CJ, ik ben absoluut niet jaloers op jou of je interlinks hoor :P:lol:

;)

Nou, voor deze keer geloof ik je. :P;)

MvG,

Haudio

;)

Ja, als je vraagtekens zet bij de prijs, dan ben je ineens jaloers. Ik kan wel 10 van die dingen kopen, maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om wat er voor aangeboden wordt. Dus van jaloersheid is totaal geen sprake...

MvG,

Haudio

;)

Ja, als je vraagtekens zet bij de prijs, dan ben je ineens jaloers. Ik kan wel 10 van die dingen kopen, maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om wat er voor aangeboden wordt. Dus van jaloersheid is totaal geen sprake...

Nou, de ondertoon was destijds in sommige gevallen wel degelijk een beetje jaloers.

Maar goed, dat was toen. Maar, jij kunt zomaar

MvG,

Haudio

;)

Nou, de ondertoon was destijds in sommige gevallen wel degelijk een beetje jaloers.

Guest Rev. Fatman

MvG,

Haudio

;)