Jump to content

Binaural Carbon

Renaat Mattheus
 Share

Recommended Posts

Guest Rev. Fatman

(...) In mijn beleving zijn alle mensen baas over hun eigen beurs, daarom bepalen ze zelf waar ze wat voor over hebben(...) Haudio

Jouw beleving is na

Indien er dus tegenaan geschopt wordt , omdat iemand (te) veel uitgeeft aan iets wat ze zelf niet kunnen betalen, toch een vorm van jaloezie is .

MvG,

Haudio

De (jaloerse) reacties waren .....................

Wat een ongelofelijke apekool is dit zeg. Alsof mensen die hun prioriteiten anders leggen jaloers zouden zijn.

Stel je gerust CJ, ik ben absoluut niet jaloers op jou of je interlinks hoor :P:lol:

;)

Ja, als je vraagtekens zet bij de prijs, dan ben je ineens jaloers. Ik kan wel 10 van die dingen kopen, maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om wat er voor aangeboden wordt. Dus van jaloersheid is totaal geen sprake...

Nou, de ondertoon was destijds in sommige gevallen wel degelijk een beetje jaloers.

Maar goed, dat was toen. Maar, jij kunt zomaar

Indien er dus tegenaan geschopt wordt , omdat iemand (te) veel uitgeeft aan iets wat ze zelf niet kunnen betalen, toch een vorm van jaloezie is .

MvG,

Haudio

Wat een ongelofelijke apekool is dit zeg. Alsof mensen die hun prioriteiten anders leggen jaloers zouden zijn.

Stel je gerust CJ, ik ben absoluut niet jaloers op jou of je interlinks hoor :P:lol:

;)

Ja, als je vraagtekens zet bij de prijs, dan ben je ineens jaloers. Ik kan wel 10 van die dingen kopen, maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om wat er voor aangeboden wordt. Dus van jaloersheid is totaal geen sprake...

Nou, de ondertoon was destijds in sommige gevallen wel degelijk een beetje jaloers.

MvG,

Haudio

;)

• 2 weeks later...

Beste mensen,

Ik heb net met gemengde gevoelens jullie reactie op Renaat zijn verhaal gelezen en ik zal proberen om ontopic wat opheldering te geven over de Binaural carbon interlink waar ik de fabrikant van ben.

Als eerste is deze kabel niet te vergelijken met koolstof producten van vd Hul.

De Binaural kabel bestaat uit miljoenen carbon vezels welke van plug tot plug lopen, zo doende is er dus geen contact overgang tussen vezels die elkaar onderweg raken. Omdat normale carbon vezels geen gunstig skin effect hebben is er gekozen voor een nano carbon vezel. Dit zijn dus ragfijne carbon vezels ( zie het als een soort lidge ) waarvan er miljoenen nodig zijn om een kabel op te bouwen.

Dan wat betreft de vraag over het matchen van ons product. Alle grondstoffen welke Binaural gebruikt moeten aan bepaalde eisen voldoen. Zo ook de materialen welke gebruikt worden in dit product. Daarnaast worden de kabels tijdens iedere stap in het fabrikage proces gemeten zodat uiteindelijk een kabel onstaat waar alle gegevens van bekend zijn, met deze gegevens matchen wij de kabel tot een stereo paar. Dit matchen is absoluut noodzakelijk om een mooi resultaat te krijgen.

Dan las ik op dit forum dat er een aantal verhalen de rondte doen over het al dan niet verouderen van kabels. Laat ik het om het simpel te houden zo zeggen dat alles wat ooit gemaakt is verouderings gevoelig is. Veel normale interlinks waar een koperen geleider in zit en bv een pvc mantel zijn erg verouderings gevoelig. Pvc breekt namelijk snel af en zo komt er zuurstof bij de geleider en dit beinvloed de kwaliteit.

Zoals wellicht bekend bij mensen die iets van techniek weten zijn de materialen welke wij gebruiken in onze carbon kabel uiterst goed bestand tegen veroudering. Er zijn legio verhalen bekend over deze materialen en hun gedrag wat betreft veroudering. Koolstof is een van de materialen welke nagenoeg niet van eigenschappen veranderd in de loop der tijd ( we praten nu over eeuwen ) Het zelfde teld voor de gebruikte isolatie welke volledig doordrenkt is met bijenwas. ( bijenwas is ook niet verouderings gevoelig en een prima isolatie materiaal in audio toepassingen )

Ook las ik nog dat er vragen bestonden over de oorsprong van het door Binaura gebruikte koolstof. Hoewel ik dit geheim houd kan ik er het volgende over zeggen. Wij gebruiken enkel de zuiverste soort omdat het anders onmogelijk word om een kabel te creeren welke aan onze eisen voldoen.

Wat me erg opviel aan jullie geposte berichten is dat jullie de prijs erg hoog vinden. Begrijp me niet verkeerd de kabel is niet goedkoop maar het betreft hier ook geen kabel die van de rol af komt. Iedere meter kabel word met de hand vervaardigd en geassembleerd. Aan een setje Binaural interlinks is iemand een volledige werkdag bezig geweest om het te vervaardigen en te testen. Ik denk dat er weinig kabel merken zijn die zoveel tijd en aandacht aan een interlink besteden en al helemaal niet in deze prijs range.

Verder is het zo dat onze klanten zeer uitgebreid de gelegenheid hebben om een product te testen. In veel gevallen krijgen ze hiervoor meer dan een maand de tijd. Als u als lezer dus ook deze interlink wilt testen en er een eerlijke, door eigen testen een mening over wilt geven schroom dan niet om demo exemplaar te bestellen. Dit kan via onze website www.binaural.nl of door het sturen van een mail naar info@binaural.nl ( verdere contactgegevens zijn via de website opvraagbaar )

Als laatste wil ik nog kwijt dat koolstof helemaal geen nieuw materiaal is in audio apparatuur. En om het nog mooier te maken koolstof heeft ten opzichte van metalen zoals zilver, goud, koper of legeringen van deze materialen veel voordelen en een uiterst gunstig klank karakter. Zo is de filterende werking veel kleiner en blijft de klank over het hele audiospectrum mooier. Om deze filterende werking verder te voorkomen maken wij ook geen gebruik van kunstoffen omdat deze een capaciteit hebben en dus ook werken als een filter.

Indien er nog vragen zijn over dit product verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Wicher Donga

Binaural

vd hul gebruikt toch ook koolstof nano vezels?

en die lopen ook van contact naar contact.

wat is het verschil dan.

komt er ooit een speakerkabel?

hallo m44

De kabel van vd hul is absoluut niet te vergelijken met de opbouw van onze kabel.

Om een aantal verschillen te noemen:

wij gebruiken meer en dunnere vezels en van een hogere kwaliteit. Het skin effect is hierdoor bij de Binaural een stuk gunstigger voor audio toepassingen

Wij hebben in onze kabel door de bebruikte isolatie geen capaciteit.

Gebruikte aansluit materiaal zowel intern als de plug is van een andere kwaliteit.

Verder gebruikt vd hul een ongebalanceerd ontwerp ( dit doen de meeste carbon interlink leveranciers zoals ook stealth cable ) onze kabels zijn volledig gebalanceerd uitgevoerd waardoor afgezien van de contact tip van de plug alle metalen geleiders met de daarbij behorende nadelen uit de signaal weg zijn verwijderd.

Bij zowel de stealth als de vd Hul is ook enkel de + van carbon, bij de Binaural is de hele kabel hiervan vervaardigd.

Zoals Renaat al aangaf in dit forum, en via rechtstreekse contacten met onze dealer (ricks records in dit geval) , is de kabel al direct bij de eerste start uiterst neutraal. Alle klanten welke tot dus ver deze interlink hebben omschreven beschrijven de kabel ook als neutraal en prettig klinkend ook na lange tijd luisteren. Maw er treedt bij dit product dus geen luistermoeheid op. Iedere high end muziek liefhebber weet dat als dit niet optreedt en het prettig blijft klinken dat je dan een waardevol product in je audio keten hebt toegevoegd.

Mijn inziens is de volledige audioketen ongeachte merk of prijs zo sterk als de zwakste schakel. Tweaken heeft altijd nut maar helaas gebeurd dit vaak met componenten welke meer kleur geven. Vandaar dat je ook tweedehands veel dure kabel producten vind.

Wat betrefd je vraag of we ook komen met een luidspreker kabel kan ik je het volgende antwoorden.

We zijn al uitvoerig bezig met het testen van luidspreker kabels van nano carbon vezels. We kunnen dit ook al maken op korte lengtes. Echter voor langere lengtes welke toch vaak wenselijk zijn word de diameter in verhouding erg dik en de kostprijs daarmee heel hoog. Wij blijven voor dit moment nog bij onze zerofeedback afgeschermde luidspreker kabel. Maar de kans bestaat natuurlijk altijd dat we met nieuwe vindingen dit productie technisch wel tot een geslaagd en betaalbaar product kunnen brengen en zullen het dan natuurlijk ook in de markt zetten.

Met vriendelijke groet,

Wicher Donga

Binaural

Is er eigenlijk iemand die een luisterimpressie kan geven?

De verschillen tussen deze interlink en een koper of zilver interlink objectief kan duiden?

Hier valt over te leren denk/vind ik ... :)

Gr

Stef

graag gedaan en als je een keer zelf wilt testen dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Wicher Donga

Binaural

haha ik ben een verpleegkundige. een goede koolstof luidspreker kabel wil ik nog voor sparen maar een interlink bouw ik dan zelf nog wel.

als ik geld zat had zou ik ze zeker proberen

De verschillen tussen deze interlink en een koper of zilver interlink objectief kan duiden?

Gr

Stef

daar is (ook hear) al heel veel over geschreven.

koolstof vind IK duidelijk het mooist. de muziekbeleving word in mijn geval intenser, niet dat hoog beter gedefinieerd word of het "zwart"word tussen de instrumenten maar dat je je meer betrokken voelt bij de muziek. het word meer het gevoel dat je de emoties kan herkennen op het moment dat de muziek gemaakt werd.

zo schiet me maar af.

let wel , het is MIJN beleving.

Hallo Stef,

ik zal proberen een objectieve mening te geven tussen de materialen. Echter materiaal alleen bepaalt niet de totale kwaliteit van een kabel de kabel opbouw is hiervoor ook van belang.

grofweg zijn er een aantal kabel types en materialen. als types is de ongebalanceerde en (semi) gebalanceerde interlink de bekendste. er zijn echter ook aktive interlinks van diverse merken in omloop.

Wat betreft de materialen zijn er koper, zilver, goud, carbon de meest gebruikte materialen al dan niet in legering met elkaar.

Hoe belangrijk is de materiaal keuze voor een kabel nou werkelijk?

In feite kiezen de meeste fabrikanten voor goed verkrijgbare en betaalbare materialen om een kabel op te kunnen bouwen. de materiaal keuze is mede afhankelijk van de prijs, de kwaliteit, en soms word het ook marketing technisch gebruikt.

In het kort kun je zeggen dat koper een materiaal is wat mooi in balans klinkt, het is helaas alleen gevoeliger voor veroudering.

Zilver of zilver/goud legeringen klinken over het algemeen wat scherper. echter niet iedere zilver kabel hoeft scherp te klinken er zijn meer factoren hiervoor van belang zoals de zuiverheid van de gebruikte materialen en de kabel geometrie.

ook hebben we natuurlijk nog carbon, carbon is een element en heeft ten opzichte van metalen geleiders een relatief hoge weerstand, om de zelfde geleiding te krijgen heb je dus een dikkere kabel nodig. verder is het zo dat koolstof zich niet gedraagt als filter in de audio keten en daardoor op een meer natuurlijke manier laat horen hoe het geluid oorspronkelijk was.

de geleiders zelf zijn of solid core wat inhoud dat er een masive kern gebruikt word of multi strand/ litze dit betekend dat er meerdere draden gebruikt worden. veel dunne draden hebben doorgaans een beter skineffect en geven meer bandbreedte.

bij kabel geometrie moet je het volgende voorstellen. een kabel bestaat minstens uit een plus en een screen welke ook gebruikt word als -. dit type kabel heeft als voordeel dat het goedkoop te produceren is maar heeft als grote nadeel dat instraling direct doorgegeven word op de kabel. zelfs dure merken als bv vd hul werken met deze techniek.

kabels welke oorspronkelijk voor de pro audio hoek waren ontwikkeld hebben een gebalanceerd ontwerp. dit houd in een afscherming en een of meer losse + en - aders al dan niet getwist in elkaar en met strands van verschillende diktes.

als laatste hebben we natuurlijk nog de aktieve kabels. deze is grofweg op te delen in twee types kabels met een actieve afscherming en kabels welke dmv electronica de impedantie curve vlak houden.

met het eerste type heb ik ervaring en is het mogelijk om grote strooivelden makkelijker uit een kabel te houden. met name kabels met een metalen geleider worden hierdoor stiller ( lees zwartere achtergrond )

Om natuurlijk toch wat reclame te maken voor mijn eigen product zal ik laten zien dat het hier niet om een aantal marketing kreten gaat maar om feiten. als eerste is een gebalanceerde kabel altijd stiller door het gebalanceerde ontwerp. als afscherming materiaal is er gekozen voor een zeer dicht weefsel wat zelfs emc en rfi straling tegenhoud. de isolatie is van natuurlijke materialen om zo geen capaciteit te krijgen en hiermee ongewenste filter effecten in de kabel te introduceren. als geleider is gekozen voor carbon, dit omdat carbon een van de stabielste geleiders is en als voordeel heeft dat het geen luistermoeheid creert ( het is algemeen bekend dat metalen geleiders zoals zilver en koper vaak gebruikt worden om de klank te kleuren ( lees tweaken )maar mijn inziens mag een kabel geen eigen klank hebben.

hoop hiermee meer een algemene indruk te geven bij kabelkeuze.

echter proberen in de eigenset en afstemmen naar eigensmaak blijft altijd raadzaam

Met vriendelijke groet,

Wicher Donga

Binaural

m44

als je graag een luidsprekerkabel van kwaliteits koolstof zou willen hebben dan is dat iets wat niet samengaat met een laag budget.

verder is het zo dat zelfbouw van nanocarbon vezel kabels niet te doen is door een doe het zelver. deze vezels zijn zo dun en licht dat ze letterlijk door je huis heen zouden zweven en hiermee zou je het zelfde gevaar als bij asbest kunnen krijgen. Ik raad daarom mensen ook nooit aan om met carbon interlinks te gaan rommelen vanwege het gevaar. ( carbon is niet zo schadelijk als asbest maar wel licht en scherp genoeg om diep in de longen door te dringen )

als alternatief zou ik je aanraden om je even in de wachtrij te laten plaatsen voor als we onze demo modellen van de hand doen. ( deze worden met regelmaat vervangen )

Ik heb hier wel wat modellen waarvan door het vele testen de labels er niet meer als nieuw uitzien maar welke wel goed presteren. ook deze kabels hebben volledige garantie.

met vriendelijke groet,

Wicher Donga

Binaural

[

Gr

Stef

daar is (ook hear) al heel veel over geschreven.

koolstof vind IK duidelijk het mooist. de muziekbeleving word in mijn geval intenser, niet dat hoog beter gedefinieerd word of het "zwart"word tussen de instrumenten maar dat je je meer betrokken voelt bij de muziek. het word meer het gevoel dat je de emoties kan herkennen op het moment dat de muziek gemaakt werd.

zo schiet me maar af.

let wel , het is MIJN beleving.

Hye hey M44

dat er al veel over geschreven is weet ik wel, ook over koper en zilver :)

Ik heb het specifiek over deze kabel firma of hoe je het ook wilt definieren

Zeker tanx vr je mening

Gr

stef

Stef, in het begin van dit stuk is hier een stuk gepost door Renaat over zijn eerste bevindingen over deze interlink. Ik kreeg laatst ook nog via een van mijn dealers een reactie van hem binnen en hij is er nog steeds erg tevreden mee. misschien vinden jullie het langs deze weg niet objectief maar je zou natuurlijk altijd navraag kunnen doen bij Renaat. Hij heeft de interlink inmiddels een maand in huis en kan je zeker meer vertellen over zijn bevindingen.

Met vriendelijke groet,

Wicher Donga

Binaural

Stef, in het begin van dit stuk is hier een stuk gepost door Renaat over zijn eerste bevindingen over deze interlink. Ik kreeg laatst ook nog via een van mijn dealers een reactie van hem binnen en hij is er nog steeds erg tevreden mee. misschien vinden jullie het langs deze weg niet objectief maar je zou natuurlijk altijd navraag kunnen doen bij Renaat. Hij heeft de interlink inmiddels een maand in huis en kan je zeker meer vertellen over zijn bevindingen.

Met vriendelijke groet,

Wicher Donga

Binaural

Tanx voor alle info ...

heb ik in mijn haastig zijn over Renaat zn postings gelezen :)

Ten gepaste tijden wil ik zo'n carbon interlink eens horen (ook al is 840 euro vr mijn portemonnee duur)

Wie weet is een demomodel wel te doen :)

Gr

Stef