Jump to content

Hoe defecte high frequency driver JBL TLX 5000 MKII vervangen?

Kim
 Share

Recommended Posts

Na lange trouwe dienst heeft de 25 mm high frequency driver van een van mijn JBL TLX 5000 MKII boxen het leven gelaten. Ik heb de tweeter getest in de andere speaker en geeft daar geen respons. Nu wil ik deze graag vervangen maar ik heb geen idee of daar nog vervanging voor te vinden is. Moet ik deze vervangen met exact dezelfde tweeter of maakt dat niet zoveel uit? En als ik een vergelijkbare tweeter kan gebruiken, hoe kom ik dan achter de specificaties van de originele tweeter?

Alle suggesties over hoe ik de speaker weer nieuw leven in kan blazen zijn welkom, alvast bedankt!

Kim

even uit mijn hoofd .

is dat de ti035?

daarvan heb ik er nog een liggen, uiterlijk niet mooi maar werkt prima.

of was het nu de ti 022.

ik kan de tlx 5000 maar moeilijk voor de geest halen. zit daar de tweeter in met die behuizing die aan een kant rond is en de andere kant recht? beetje aparte frontplaat zeg maar.

uiteraard zul je het advies krijgen dat gheel veel andere tweeters ook kunnen maar daar ben ik nooit zo'n voorstander van.

ik zal eens zoeken voor je op google.

Een duidelijk type-nummer kan ik er niet op vinden dus of dit de ti035 of ti022 is weet ik niet.

Op de achterkant staan wel de volgende nummers geprint: 102057A, 09400 en 9743037. Als ik op deze nummers zoek op google kom ik helaas geen tweeters tegen :( .

De behuizing is vierkant met aan de voorkant een ronde bevestiginsplaat die in frontplaat van de speaker te klikken is. Ik heb helaas geen digitale camera dus een plaatje laten zien gaat ook niet lukken....

ik kom er niet echt uit. op de product support van jbl zie ik em niet.

ik ken een aantal tweeters van jbl die er zo uit zien maar weet de typen niet uit mijn hoofd.

onderstaand adres kunnen ze je alles leveren van jbl wat er nog te krijgen is ook evt advies geven welke tweeter de jouwe vervangt.

bij jbl is het niet zo dat de 050 te vervangen is door de 051 maar dan bijv weer wel voor de 052.

merk staat erom bekend toch vaak kleine wijzigingen aan te brengen in modellen en dan niet alleen i uiterlijk.

jouw tweeter zit in de serie van 020 denk ik.

geef die jongens even een belletje , de service is goed.

reken op een paar tientjes per tweeter

hiero

laat je et even weten. op zich kan ik aan vrijwel alles van jbl komen door een paar contacten op lansing heritage. (word dan wel via duitsland of verder)

• 4 weeks later...