Seed7 Posted 23 november 2008 Report Share Posted 23 november 2008 dat ziet er toch niet uit Ja, het blijft jammer dat ze bij de Modena uitvoering van de Graaf GM20 niet ook de condensatoren een grijs kapje geven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 23 november 2008 Report Share Posted 23 november 2008 dat ziet er toch niet uit Ja, het blijft jammer dat ze bij de Modena uitvoering van de Graaf GM20 niet ook de condensatoren een grijs kapje geven... Freak............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 23 november 2008 Report Share Posted 23 november 2008 dat ziet er toch niet uit dan lijkt het nog wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 december 2008 Report Share Posted 10 december 2008 (...) Ik wil dolgraag naar elektrostaten, het liefst deze de nieuwe Quad ESL 57 van Quad Musikwiedergabe en ook bij voorkeur nog in de mooie (beruchte) brons (poep )kleur (wit of blauw kan ook maar dat is het toch eigenlijk niet) (...) Beste Kraus, En welke luidsprekers ga je dan gebruiken voor de hoge en lage tonen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 december 2008 Report Share Posted 10 december 2008 Leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 december 2008 Report Share Posted 10 december 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 december 2008 Report Share Posted 11 december 2008 Waarbij de Quad electrostaat (de Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 december 2008 Report Share Posted 11 december 2008 Waarbij de Quad electrostaat (de Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 december 2008 Report Share Posted 11 december 2008 Wanneer alles gaat zoals ik het wil kunnen we binnenkort ons rondje weer voorzetten. Hansko stelde n.l. voor om dit m Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 december 2008 Report Share Posted 12 december 2008 Wat mij betreft kan het wel redelijk snel (volgende week woensdag zou mij bijv wel goed uitkomen; anders maar wat regelen/voorstellen per PB)Ergens op het forum staan meetgegevens over het effect van de voeding (van Pjotr en Jacco in Hansko's topic "Meesterlijk") Ik vrees dat de Eminent dan nog niet werkt. Misschien in de kerstvakantie.. ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Mooi verhaal. Mooi ook om de set van hans eens zo te zien vooral het armbord ziet er super uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Mooi verslag van een al even mooie set Kraus. Jouw ervaring wbt het geluid herken ik veel in, en zou idd nog wel eens verbeterd kunnen worden met de bedrading en luisterpositie tov de speakers. @Hans: Dit ziet er iig alweer een heel stuk beter uit dan met de LP12. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Als onderdeel van het trio wil ik natuurlijk ook graag mijn reactie geven op het luisterbezoek aan mijn naamgenoot. In de eerste plaats sluit ik me helemaal aan bij het verhaal van Kraus als het gaat om het plezier wat we hebben gehad met elkaar te bezoeken. Mooie platen en lekker luisteren en zonder enige competitie een oordeel geven over de set in een relaxte sfeer was steeds het parool. Hans zijn set ken ik goed, want we luisteren regelmatig bij elkaar en ik hem de veranderingen in zijn set de laatste tijd ook zien en horen gebeuren. Door zijn overstap naar de Fat Bob is ook het trio ontstaan. Kraus heeft de drie verschillende naar mijn mening goed beschreven en was natuurlijk ook onderwerp van gesprek tijdens de terugreis. (nog bedankt voor het bobben Eric ) Bij Eric viel me op het ruimtelijke geluidsbeeld, waarschijnlijk veroorzaakt door de opstelling van de set en de vorm van de kamer. Bij mij, door de kleine ruimte en de akoestische aanpassingen, het gevoel dat je "in de muziek zit" en bij Hans dat lekkere laag en daardoor het grote bereik van die enorme speakers. Bij dynamisch opgenomen muziek klinkt dat dus bijzonder goed, komen de speakers volledig tot zijn recht. Waarom bij sommige platen en cd's het geheel wat vlak kan klinken weet ik ook niet precies. De suggestie van Kraus dat het misschien aan de bekabeling ligt kan ik nauwelijks geloven. Ik denk dat het de speakers zijn die dit veroorzaken. Een monitor (de enige juiste speaker in mijn luister kamer) speelt veel gemakkelijker en is minder kritisch en geeft veel sneller een mooi totaalbeeld. Zeker als de akoestiek optimaal is. De infinity's zijn analytischer en bij rustige muziek daardoor wat vlakker. Als ze echt aan het werk worden gezet vallen de voordelen direct op. Daarom klinken die twee nummers van de hear cd zo goed en knalt de Coal train van Masekela er zo mooi eruit. Ik hou daarnaast erg van klassieke kamermuziek en kleinere jazz combo's en wil ook bij stille passages en solospel de violist horen zuchten, de cello horen grommen en het speeksel van een zangeres horen bewegen in haar mond. Zo heeft iedere set zijn voor en nadelen en bepaalt de luister ruimte en je eigen smaak wat het beste voor jou is. Het is altijd een compromis. Mooie set Hans, erg mooie arm (wat zal die mooi klinken met een JA en nog bedankt voor de gastvrijheid en het uitlenen van je cd speler. Wat mij betreft houden we de traditie in ere en beginnen we gewoon weer van voren af aan. Er is nog zoveel mooie muziek op lp en ik heb nog wel een paar juweeltjes om te laten horen. Wat zingt die Ann Burton toch mooi en wat een timing!) We kunnen natuurlijk ook een Fat Bob club oprichten. Wie sluit zich aan Fijne kerstdagen allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Erg leuk verslag mannen! Zowel de set van Hans als die van Kraus heb ik al eens mogen beluisteren (zij het al enige tijd geleden, dus waarschijnlijk niet in de huidige samenstelling) en zijn zeer de moeite waard. Mbt het verschil tussen cd en lp bij Hans zou het interessant zijn eens een paar metingen te doen (bv aan de uitgang van de preamp). Misschien dat de platenspeler een oplopend hoog geeft; dit geeft namelijk de illusie dat er meer detail en 'ruimtelijkheid' te horen is. Of mogelijk zijn fasefouten van de draaitafel de oorzaak. Of de cd speler heeft een defect (maar ik vermoed eerder een van de eerste twee opties). Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Leuk verslag heren . Ik heb die vergelijking van masekela toevallig ook gehoord tijdens de concerto show in A dam jongstleden, op een complete zanden set (incl CD en phono ) met Magico en ik geloof een dure raven tafel met een koetsu element, verschil was toen niet heel erg groot vond ik, vinyl wel mooier Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Ook ik heb vanochtend genoten van beide verhalen. Ben benieuwd hoe de nieuwe arm zich verhoudt tot de Rega-arm en een SME-arm. Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 december 2008 Members Report Share Posted 25 december 2008 Inderdaad weer een (h)eerlijk stukje Kraus proza... Dat uitstapje volgende week moeten we maar gewoon plaats laten vinden, ben nu nog nieuwschieriger geworden naar de set van Hans. Ik heb al een losse afspraak met Kraus, laten we dit van de week maar even gedrieen kortsluiten (Kraus is net vertrokken naar Parijs als het goed is?). Weer eens een dagje hobbyen en muziek luisteren is wel weer eens een leuke optie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Tussen de kerstbezigheden even tijd om te reageren. Als eerste.. Zowel Kraus als Hansko.. prachtig beschreven waar ik al lang mee worstel. Wanneer het een mooie opname is, klinken zowel de draaitafel als CD speler prachtig. Wanneer de opname minder is krijg je dat ronduit te horen. Hier heb ik me al bij neergelgd. M.b.t. het nummer Stimela van High Masekela wil ik opmerken dat er veel verschillende persingen van in omloop zjn. Ik heb de gewone uivoering. Andere kabels heb ik verschillende keren eerder geprobeerd. Daarmee verdwijnt gewoon een hoop detailering. Het hoog versmeerd dan lekker en slechte opname klinken ronder en het stereobeeld lijkt beter de kamer te vullen. Dat het stereobeeld alleen tussen de speakers zit is m.i. een eigenschap van stereo. Het is n.l. onmogelijk om geluid buiten de speakers te horen wanneer de fase van de geluiden kloppen. Ook daar heb ik me maar bij neergelegd. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Inderdaad weer een (h)eerlijk stukje Kraus proza... Dat uitstapje volgende week moeten we maar gewoon plaats laten vinden, ben nu nog nieuwschieriger geworden naar de set van Hans. Ik heb al een losse afspraak met Kraus, laten we dit van de week maar even gedrieen kortsluiten (Kraus is net vertrokken naar Parijs als het goed is?). Weer eens een dagje hobbyen en muziek luisteren is wel weer eens een leuke optie... Ik ben tot 5 januari vrij, een dagje zou dus heel goed kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Tijdens het rondje mochten we luisteren naar een Fat Bob met 1 motor zonder TMD en speciale voeding, een Bob met TMD en 2 motoren en een 3-motorig exemplaar, ook met TMD. In geld aanzienlijke verschillen, in geluidskwaliteit marginaal. In zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Tijdens het rondje mochten we luisteren naar een Fat Bob met 1 motor zonder TMD en speciale voeding, een Bob met TMD en 2 motoren en een 3-motorig exemplaar, ook met TMD. In geld aanzienlijke verschillen, in geluidskwaliteit marginaal. In zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Prachtige verhalen! Met veel plezier gelezen en nu staat er een Ariston te koop. Nee hoor, niet echt . Maar het is wel mooi om zo met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 31 december 2008 Report Share Posted 31 december 2008 Da's nou Myfi, Kraus. Mooi he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 december 2008 Report Share Posted 31 december 2008 Weer een mooi geschreven stuk over (de niet bestaande, maar wel waargenomen verschillen tussen deze) 2 erg mooie CD-spelers Kraus. P.S. Heb je nu wel je jas mee genomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2008 Report Share Posted 31 december 2008 Weer een mooi geschreven stuk over (de niet bestaande, maar wel waargenomen verschillen tussen deze) 2 erg mooie CD-spelers Kraus. P.S. Heb je nu wel je jas mee genomen? Zeker mooi geschreven. Hij zal nu toch wel wat anders laten liggen Ik kan me voor stellen dat je wel vaker naar de set van Hans wil luisteren. Dan moet je toch en legitieme reden hebben toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts