Guest C.W. Posted 25 februari 2001 Report Share Posted 25 februari 2001 Ik ben geinteresseerd in praktijkervaringen met de verbetering van de stroomvoorziening met name de voor-en nadelen ervan (dynamiekverlies?). Als ik het goed begrijp kan je bij dit soort produkten onderscheid maken tussen actieve systemen (werken met trafo's) en passieve systemen (filters). Ook ervaringen met "doe-het-zelf" zijn van harte welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick Posted 27 februari 2001 Report Share Posted 27 februari 2001 Hallo C.W. Ik heb zelf nog geen ervaring met een speciale stroomvoorziening voor je hifi-set maar ik ben me er wel in aan het verdiepen. Veel handige tips heb ik van deze site gehaald-> http://www.thingman.myweb.nl/setup.htm Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.W. Posted 4 maart 2001 Report Share Posted 4 maart 2001 Nu stel je eens een serieuze vraag waarmee je denkt dat heel audiofiel Nederland mee bezig is en krijg je geen reacties (van ervaringen met netfilters etc). Overigens Mick bedankt voor de sight- ongelooflijk zo iemand, dat geeft de mens weer moed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 5 maart 2001 Report Share Posted 5 maart 2001 Hallo C.W., Voordat je aan (vaak) dure netfilters begint is het misschien een goede tip om bij de netkabels en de verdeeldoos te beginnen! Wanneer je op je appartatuur euro stekkers hebt zitten, is het heel makkelijk om zelf een netsnoer te maken. Een van de zwakste schakels in de stroomvoorziening is vaak het dunne litze netsnoertje. Wanneer je bij de Gamma massieve electriciteitskabel koopt, losse aders of twee- of drie-aderig (het soort dat bij je in de muur zit)en daar een stekker aan maakt, heb je een van de beste netsnoeren die je kan kopen. Dit zal klankverbetering geven in de vorm van openheid, detail, dynamiek en verbeterd laag. Een tweede tip: maak een stekkerdoos met hetzelfde soort massieve snoer. Sluit al de stopcontacten in deze doos in STERvorm aan; hiermee voorkom je potentiaalverschillen tussen de verschillende aangesloten apparaten. Deze potentiaalverschillen zorgen namelijk voor een DC stroompje door de interlink, waardoor het signaal versluierd klinkt. Let op met de randaarde; vaak is het het beste om maar 1 apparaat op randaarde te zetten (Bijvoorbeeld de CD-speler), de rest zit immers via de interling doorverbonden, meerdere geaarde apparaten kunnen een bromlus veroorzaken. Wat betreft netfilters: de eenvoudige computer netfilters kunnen zorgen voor een vlak geluid met weinig dynamiek, deze bij voorkeur niet op eindbakken gebruiken. Een goede oplossing voor de CD speler kan een scheidingstrafo zijn; deze worden door verschillende fabr. geleverd (Rik Stoet in Den Haag maakt ze op maat.)Zo'n trafo heeft een hoge impedantie voor hoogfrequent storingen m.a.w. het geluid wordt schoner en opener. Veel succes, Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabre Posted 24 juli 2002 Report Share Posted 24 juli 2002 Wat betekend "het in stervorm aansluiten" Uitleg, foto's alstublieft. Groeten, Joep Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabre Posted 24 juli 2002 Report Share Posted 24 juli 2002 Het is me meteen helemaal duidelijk. Bedankt, en tot ziens. Joep Link to comment Share on other sites More sharing options...
oortje Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Hallo, Als je echt iets aan je stroom wil doen dan raad ik je aan bij psaudio.com te kijken. Zij leveren zg. powerplants, apparaten die nieuwe schone stroom genereren. Ik heb er zelf nog geen, kosten ongeveer 2000 euro bij een distributie punt in duitsland. Bij stereophile.com kun je er recensies over vinden, maar ook bij audioreview.com. Je kan overigens eerst met een ultimate outlet beginnen en die kost ook wat minder (ongeveer 500euro). Ik wens allen veel leesplezier, je bent zo een paar uur verder. Wat me wel van het hart moet, is dat dat hier in de pers totaal genegeert wordt. Een grote schande om mensen zo dom te laten. Trouwens Gamma snoer werkt niet, heb dat nl. zelf al eens uitgeprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis van Turnhout Posted 25 augustus 2002 Report Share Posted 25 augustus 2002 Ik ben gister bij een vriend van mij op bezoek geweest. Hij heeft voor zijn luister ruimte 2 extra "stoppen" groepen aangelegd. Vanaf deze stoppen gaat hij met een dikke afgeschermde kabel verder naar boven. Dit heeft volgens mij meer zin dan aan het einde van een dropveter de boel met een filter op te gaan lappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 Dennis, helemaal eens. zie mijn devies hieronder mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
oortje Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 Hallo, Het valt me wel tegen van jullie, reageren terwijl je de door mij gegeven site niet eens bezocht hebt. Toegegeven, het aanleggen van een aparte stroomgroep is nooit onverstandig, maar dat wist ik 10 jaar geleden ook al. Ik zei in mijn bericht'als je echt iets goed wilt" en dat zul je bij PSaudio vinden. Maar als jullie je mening al klaar hebben PRIMA, maar denk niet dat je daar ver mee komt oortje Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 Zo beroerd als in Amerika is de Nederlandse stroomvoorziening ook (nog) niet, Ik denk dat het effect van zo'n kostbaar apparaat daar groter is dan hier. Overigens zal door de toenemende liberalisering van de elektriciteitsmarkt onze stroomvoorziening steeds meer gaan lijken op de beroerde situatie als in Amerika (dat willen we toch zo graag), dus een dergelijke investering in zo'n apparaat is voor de toekomst misschien wel aan te bevelen. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts